بسیاری از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه می کنند چرا به وضعیت رها شده معتادان متجاهر رسیدگی نمی شود. شهرداری تهران می گوید در این زمینه برخی از مجتمع های نگهداری از این آسیب دیدگان را راه اندازی کرده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از جمع آوری معتادان خیابانخواب مناطق جنوب تهران، برخی از شهروندان در سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند این اقدام باعث شده معتادان بی خانمان باقیمانده در مناطق و محلات دیگر تهران پراکنده شوند.

مردم می گویند چرا فکر اساسی برای اسکان، بهبودی و نگهداری این اشخاص نمی شود. شهرداری تهران اعلام کرده است می خواهد در تمام مناطق پایتخت، مرکز اسکان معتادان بهبود یافته راه اندازی کند. راه اندازی این مراکز در مناطق 12، 20 و 17 تاکنون باعث اسکان تعدادی از معتادان بهبود یافته شده است.

در شرق تهران نیز دیروز یک مجتمع نگهداری از معتادان بهبود یافته راه اندازی شد. شهردار منطقه 7 در این رابطه گفت: مجتمع بهاران در این منطقه با هدف توانمندسازي اجتماعي مددجويان بهبوديافته از اعتياد راه اندازی شد.

سعید طلوعی با بیان این مطلب گفت: در مجتمع توانمندسازي بهاران، پس از شناسایی افراد آسیب دیده، خدمات اسكان، ارائه خدمات بهداشتي و تغذيه‌اي و درماني، اصلاح رفتار، حرفه و مهارت‌آموزي، اشتغالزايي، بازگشت به خانواده و جامعه و پيگيري وضع مددجو ارائه مي‌شود.

او با تاکید بر اینکه مجتمع بهاران به منظور پایدارسازی افراد بهبودیافته از اعتیاد و تمایل آنها به بازگشت به خانواده راه اندازی شد، توضیح داد: اين مجتمع در زميني به مساحت یکهزار و 120 مترمربع و در 7 طبقه ساخته شد كه به اقشار آسيب ديده يا همان بهبود‌يافتگان از اعتياد خدمات ارائه می دهد.

شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه اين مركز مي‌تواند پايگاه مناسبي براي حمايت و پشتيباني از افراد آسيب ديده باشد، گفت: در اين مجتمع امكاناتي از قبيل حمام، آرايشگاه، رختكن، سرويس بهداشتي، نمازخانه و كتابخانه، خوابگاه، واحد مددكاري، غذاخوري، كارگاه توانمندسازي و مهارت‌آموزي، اتاق ورزش، سرگرمي و فراغت، فضاي باز و هواخوري در نظر گرفته شده است.

او یادآور شد: راه اندازی این مرکز می تواند پایگاه مناسبی برای حمایت و پشتیبانی از همنوعان آسیب دیده باشد و موفقیت این برنامه در گرو مشارکت شهروندان و دستان حمایت گر آنان برای نجات جامعه و انسان های آسیب دیده از تلاطم و ناگواری های روزگار است که رضایت خداوند متعال را در پی دارد.

لازم به ذکر است مجتمع بهاران منطقه 7 در خیابان شهید مدنی، کوچه اکبری پلاک 10 واقع شده است.

47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =