سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی با اشاره به راه اندازی سامانه متمرکز 800 جهت انصراف مشترکان از دریافت انواع پیامک، عملکرد این سامانه را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهندس حسين فلاح جوشقاني با اشاره به آخرين اطلاعات دريافتي گفت: طبق آخرين آمار، پس از اطلاع رساني صورت گرفته، از سوي اپراتور اول، يك ميليون و 57 هزار سرويس و سه ميليون و 372 هزار و 776 پيامك تبليغاتي لغو شده است. در اپراتور دوم نيز تعداد سرويس هاي لغو شده 10 ميليون و 533 هزار و 455 مورد و پيامك هاي تبليغاتي لغو شده 5 ميليون و 390 هزار و 613 مورد بوده است. در اپراتور سوم هم ارسال 38 هزار سرويس و 48 هزار پيامك تبليغاتي لغو شده است.


فلاح با موفق ارزيابي كرد عملكرد اين سيستم گفت: تا كنون اپراتورها عملكرد رضايت بخشي داشته اند و با حساسيت اين موضوع را دنبال كرده و موارد اعلام شده را، حذف كرده اند. هر چند نبايد انتظار داشت، تمام موارد به صفر برسد.
وي با بيان اين كه اپراتورها، جهت اطلاع رساني در خصوص اين سامانه، تا كنون بيش از 70 ميليون پيامك با نام رگولاتوري ارسال كرده اند، گفت: در جلسه اي هم كه اين اواخر با اپراتورها داشتيم، موارد جديدي را اعلام كرديم تا بررسي و نتيجه را اعلام كنند.
فلاح گفت: در گذشته، هر اپراتور سامانه اي طراحي كرده بود كه شاهد هيچ وحدت رويه اي نبوديم و از اين رو، سال گذشته، سامانه اي طراحي كرديم تا درخواست لغو دريافت پيامك هاي ناخواسته در تمام اپراتورها يكسان شود.


وي با بيان روش هاي مختلف ارسال درخواست به اين سامانه از طريق ارسال پيامك به سرشماره 800 يا شماره گيري كد دستوري#800* اظهار داشت: با ارسال درخواست، فهرستي با سه گزينه باز مي شود كه اولين گزينه سرويس هاي فعال و دو گزينه بعدي نوع پيامك هاي تبليغاتي يا خدمات مبتني بر محتوايي ( ارزش افزوده) را نشان مي دهد.
فلاح از پيگيري امكان غيرفعال سازي تمامي سرويس هاي فعال مشتركان تنها با انتخاب يك گزينه، خبر داد و خاطر نشان ساخت: اپراتورها بايد اين امكان را فراهم آورند كه اين موضوع در دست پيگيري است تا اعمال شود.


وي ادامه داد: در پيامك هاي ارزش افزوده كه با تاييد مشترك فعال شده و هزينه بر نيز هست، اپراتور موظف است تعداد سرويس هاي ارزش افزوده فعال مشترك را اعلام و روش غير فعال سازي را نيز ذكر كند.
معاون رگولاتوري با بيان اين كه پيامك هاي تبليغاتي نوع ديگري از پيامك ها هستند كه حساسيت برانگيزتر هستند، افزود: اين پيامك ها به چند دسته تقسيم مي شوند.


وي گفت: يك نوع content provider ها هستند كه با درخواست مشترك ديگر نبايد سرشماره هاي خاص تبليغات بفرستند كه اقدام كرده اند. اما نوع ديگر پيامك هايي است كه توسط اشخاص از طريق تلفن ثابت و يا همراه ارسال مي شود كه اپراتورها نمي توانند كار ي بكنند. چرا كه، اپراتور فارغ از محتوا عمل مي كند و نمي داند فرد در حال ارسال پيامك تبيلغاتي است و چون شماره شخصي است، نمي تواند كاري كند و دنبال ساز و كاري هستيم تا اين مورد نيز رفع شود.


وي در مورد سرويس هاي بانكي نيز گفت: با توجه به درخواست برخي نسبت به لغو پيامك هاي تبليغاتي، و برقراري سرويس هاي بانكي اپراتورها موظف به رعايت خواست مشتري هستند.
فلاح با اشاره به هماهنگي جهت قطع پيامك هاي تبليغاتي خود اپراتورها در صورت درخواست مشترك نيز، گفت: البته برخي بانك ها، متاسفانه روي سرشماره هاي مختص عمليات بانكي، تبليغ مي كنند كه اپراتور نمي تواند كاري كند ولي اينها موارد محدودي است و نسبت به قبل كمتر شده است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =