«خبرجنوب» نوشت: استاندار فارس گفت: هنوز یک ریال اعتبار عمرانی سال 95 ابلاغ نشده است این در حالی است که تلاش کرده ایم پروژه ها راکد نماند.

محمد علي افشاني در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي صحبت هاي خود را با تسليت به خانواده سربازان وظيفه كه در يك حادثه رانندگي 14 نفر از آن ها فوت كردند شروع كرد و گفت: همچنين به خانواده محيط باني كه در دفاع از محيط زيست مورد هجوم عده اي زياده خواه قرار گرفت تسليت مي گويم. متاسفانه با همه پيگيري ها و تلاش ها آن قدر تير به سر و صورت و بدن اين محيط بان زده بودند كه از همه جاي بدن او خون رفت و حتي با وجود وصل كردن 14 بسته كيسه خون اما اين فرد زحمتكش فوت كرد.
وي تصريح كرد: اين ها دردهاي بزرگي است كه متاسفانه جامعه را به جايي رسانده كه تا به فردي مي گويند تخلف نكن اين فرد حاضر به آدم كشي مي شود اما دست از تخلفش بر نمي دارد.
استاندار فارس در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتي پرداخت و گفت: انتظار مي رود مديران نام فعاليت روزانه خود را اقتصاد مقاومتي نگذارند اقتصاد مقاومتي يك استراتژي بلند مدت است و حتي 100 سال ديگر هم تمام نمي شود.
وي با اين توصيه به مديران دستگاه هاي اجرايي مبني بر آن كه بندهاي 24 گانه اقتصاد مقاومتي را خوب بخوانند و به آن مسلط شوند افزود: اگر آزاد راهي به اتمام برسد يعني صرفه جويي در مصرف انرژي، اگر يك واحد توليدي به بهره برداري برسد يعني فعال سازي منابع راكد و همه اين ها مصداق اقتصاد مقاومتي است.
افشاني با بيان اين كه از اين پس مديران دستگاه هاي اجرايي فارس ملزمند گزارش ماهانه پيرامون عملكردشان در تحقق اقتصاد مقاومتي ارايه دهند گفت: اگر مديري مدعي ايجاد اشتغال جديد است بايد نام فرد شاغل در ليست تامين اجتماعي باشد البته به جز موارد خاص.
استاندار فارس با بيان اين كه هنوز يك ريال از بودجه هاي عمراني سال 95 تخصيص پيدا نكرده است افزود: با اين حال پارسال و امسال هزار ميليارد تومان از اوراق خزانه اسلامي را براي آزاد راه شيراز - اصفهان جذب كرديم ضمن آن كه جذب اين اوراق براي بزرگراه شيراز - اهواز نيز بدون محدودیت امكان پذير است.
وي از برگزاري جلسه اي با حضور نمايندگان مردم فارس در مجلس در همين هفته خبر داد و گفت: اين جلسه با موضوع توسعه استان است و مديران هرچه سريع تر گزارشي از پروژه هاي خود را ظرف يكي دو روز آينده براي ارايه يك گزارش كامل در جلسه مذكور به استانداري تحويل دهند.
افشاني با دادن اين اطمينان كه تمامي گزارش مديران گزارش واقعي است افزود: اگر فردي مدعي است گزارش هاي ارايه شده غيرواقعي است بايد با مستندات حرف خود را به اثبات برساند نه آن كه با حدس و گمان مواردي را در جلسات مطرح كند.
در حاشیه این جلسه، استاندار فارس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اشاره آن ها مبنی بر آن که برخی اخبار حاکی از توقف اجراي مصوبه الحاق 5 روستاي استان هرمزگان به فارس است تاکید کرد: این مصوبه به قوت خود باقي است.
وی گفت: اين مصوبه شوراي عالي امنيت ملي بوده و با امضاي معاون اول محترم رئيس جمهور ابلاغ شده است.
افشانی با بیان این که بايد بخش هايي از بندهاي اين مصوبه توسط شوراي عالي امنيت ملي و دولت بررسي و اصلاح شده و اجرايي شود تصریح کرد: ناهماهنگي هايي در اجراي اين مصوبه ايجاد شده، بهگونه اي كه ابتدا بايد تمام بندهاي مصوبه انجام و بعد وارد مرحله اجرا مي شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =