کبودرآهنگ از شهرستانهای محروم همدان است

فرماندار کبودرآهنگ، با بیان اینکه ارزانی نرخ نان پس از کاهش قیمت گندم یکی از دلخوشی‌ها بود که انتظار می‌رفت اجرایی شود، گفت: با توجه به قیمت جدید گندم، سنگک با قیمت کمتری در کبودراهنگ عرضه شود چون وضعیت درآمدی در این شهرستان مناسب نیست و جز شهرهای محروم استان همدان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ احسان قنبری، فرماندار این شهر که در کارگروه ارتقا کیفیت گندم، آرد و نان استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: براساس کاهش قیمت گندم که ارزانی آرد را به دنبال دارد باید تغییری در قیمت نان نیز حاصل شود در غیر این صورت ارزانی گندم چه تاثیری دارد.

وی با اشاره به اینکه 20 نانوایی سنگکی در کبودراهنگ وجود دارد که همگی به صورت آزادپز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا چند واحد از این نانوایی‌ها به صورت دولتی پخت کنند یا اینکه قیمت نان در کبودراهنگ کاهش یابد.


فتحعلی حسینی، فرماندار رزن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با افزایش قیمت نان موافق نیستیم ولی وضعیت قیمت‌گذاری نان در استان همدان با سایر استانهای کشور متفاوت است، گفت: در مرکز و شمال استان همدان لواش 175 تومان قیمت‌گذاری شده و این در حالی است که در شهرستان رزن قیمت لواش 165 تومان است.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت نان سبب کاهش کیفیت نان خواهد شد افزود: وقتی آیتمهای قیمت‌گذاری نان بررسی می‌شود تفاوتی بین شهرستانهای استان نیست مگر اینکه کارشناسان قیمت ملک و اجاره بها را در شهرستان رزن کمتر محاسبه کرده‌اند در صورتی که اجاره‌بها و قیمت ملک در این شهرستان بیشترین افزایش را داشته است.

ظاهر پور مجاهد، فرماندار فامنین نیز در این جلسه با اعلام اینکه هفت ماه است که به دنبال تغییر عامل توزیع آرد شهرستان هستیم، عنوان کرد: برخی نانواییها پس از حمل سهمیه آرد با کسری سهمیه مواجه هستند و این امر نشان از تخلفات بسیاری در حوزه ارد و نان دارد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود حمل سهمیه آرد شهرستان به تشکلهای محلی واگذار شود، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های متولی از فرد متخلف حمایت کرده و برخوردی با وی ندارند که انتظار می‌رود به طور جدی در این زمینه ورود پیدا کرده و قانون را عملیاتی کنند.

مسعود بکایی، فرماندار اسدآباد نیز در این جلسه بیان کرد: شرکت حمل بار آبادان که عامل توزیع آرد استان همدان است به ازای هر کیسه 1250 تومان دریافت می‌کند در صورتی که این شرکت حمل را به شرکتهای دیگری واگذار کرده ولی قیمت هر کیسه 700 تا 750 تومان بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانجات آرد می‌توانند در این زمینه مستقیم ورود پیدا کرده و هزنیه‌های حمل را کاهش دهند، گفت: دولت به دنبال کاهش فشار بر مردم بوده و با توجه به کاهش قیمت گندم انتظار می‌رود قیمت نان نیز کاهش یابد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =