تسنیم نوشت: عضو حزب موتلفه گفت: بزرگ کردن مسئله فیش های حقوقی از طریق رسانه‌ها بدون پیگیری های قانونی، تنها آثار منفی در افکار عمومی جامعه خواهد داشت.

حمیدرضا ترقی با اشاره به ضرورت پرداخت جدی به مسئله فیش های حقوقی مدیران دولتی گفت: موضوع فیش های حقوقی نشان می دهد بخشی از مدیران که در پست های مدیریت شرکت های دولتی و نیمه دولتی قرار دارند، به علت دریافت حقوق های بالا نمی توانند شرایط محرومین و اقشار ضعیف جامعه را درک کنند. 

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

* بخشی از شرکت های دولتی که بالغ بر ۲ هزار شرکت دولتی است، با لطایف الحیل و شیوه های خاص، خود را از زیر سایه نظارتی دیوان محاسبات خارج کردند و امکان نظارت بر آنها غیر ممکن شده است چنانچه گزارش عملکرد آنها به مجلس ارائه نمی شود و در بودجه سالیانه از آن ذکری به میان نمی آید.

* مسیری که دولت ها طی کرده اند مسیر خلاف منافع ملی و منافع مردم بوده است بنابراین در قبال چنین وضعیتی هرچه سریعتر همان طور که رهبر انقلاب فرمودند «باید ریشه اشکالات تبیین و روشن شود».

* مجلس اختیارات دیوان محاسبات را برای نظارت بر شرکت های دولتی که حساب و کتاب عملکرد خود را پس نمی دهند، افزایش دهد تا هیچ شرکتی نه دولتی و نه غیر دولتی نتواند از زیر تیغ برنده دیوان محاسبات خارج شود.

* حقوق‌ها در سطح کشور باید بر اساس قانون و آئین نامه مشخص، نظام مند شود. موضوع فیش‌های حقوقی نشان می دهد که متاسفانه دولت ها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بسیار بد عمل کرده و در مجرای قانون حرکت نکرده اند؛ به جای خصوصی سازی، اختصاصی سازی کرده اند.  

* بزرگ کردن مسئله فیش های حقوقی از طریق مطبوعات و رسانه ها بدون پیگیری های قانونی و موثر از سوی دستگاه های نظارتی تنها آثار منفی در افکار عمومی جامعه خواهد داشت. به همین خاطر باید بیشتر به فکر چاره اندیشی بود تا اینکه افکار عمومی را نگران کرد.

* این مسئله ضعفی است که دولت آن را پذیرفته و به عنوان یک قصور و اشکال آن را قبول کرده است. وقتی دولت این اشتباه و تقصیر را پذیرفته، باید به دنبال چاره اندیشی و حل معضل بود.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    23 0
    نخیر اتفاقا حالا که باب فیش های حقوقی باز شده بهتره تا اخر ادامه پیدا کنه و حقوق تمام کارکنان دولت، قوه قضائیه و نیروهای نظامی و انتظامی شفاف سازی بشه.
    • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
      17 0
      و درامدهای نمایندگان مجلس فعلی و قبلی و پول های گرفته شده از مرتضوی و رحیمی. تکلیف همه باید روشن بشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    9 0
    چاره کار همسان سازی با مدیریت اصولی و صحیح است
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 8
    چقدر هم فیش های نجومی در بین اصلاح طلبان هوادار داشت
  • هادی A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    17 0
    آقای ترقی کجای این کار تشویش اذهان عمومی است . چرا مردم نباید بدونن روساشون چقدر حقوق میگرفتن. اقای ترقی پس لابد شما هم.... اقای ترقی اگر نظارتی و پایشی بود داد مردم در نمی اومد . اقای ترقی ما گناه نکردیم که بعضی ها با انتخاب بعضی متاسفانه رییس و تصمیم گیرنده برای ما شدن . اتفاقا روسا در این زمان باید خود را به بدنه جامعه بچسبانند. نه اینکه با ماشینهای .... و خانه های .... به مردم سروری کنن. من بیکارم و دوتا بچه دارم . با ده سال سابقه کار مثل زباله من و امثال منو از کارخونه بیرون انداختن. فقط به خاطر تصمیمات همین روسا. واقعا جالبه که حزب موتلفه همچین دیدگاهی داره. اقای ترقی این سبک ترقی جالب نیس. پس فیلم ده نمکی همچین بیراه نیست. این وضعه قاچاق . این وضعه روسا . این وضعه جوونامون.
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    9 0
    چرا کسانی که تا به حال بر طبل افشای فیش میکوبیدند با دوتا تهدید دولت به افشاگری متقابل از موضع خود عقب نشینی کردند؟ دیدند پای خودشون هم گیره؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    3 0
    این داستان افشا کار دوستان احمدی نژادی بود تا ضربه کاری وارد کنند اما کنترل از دستشان در رفت چرا که مدیران به راستی زیادی حقوق های بالا می گیرند و از منظر اقتصادی ضریب جینی در کشور ما بسیار وحشتناک است ، حالا قوه قضاییه هم نگران شده چون روسای اینان هم کم حقوق نمی گیرند دولت احمدی که خودش شلخته ترین و احتمالا پر ریخت پاش کننده ترین دولت کلاسیک در تاریخ ایران بوده با این کار طرفدارانش صدمه دید چون داستان افشا حقوق کلان از وزیر احمدی نژاد آغاز شد و .....