یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم محاسباتی انجام داده که نشان می دهد با تاخیر 45 روزه در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، بخشی از حقوق این عزیزان در طول زمان، گم شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم به نام داوود اصانلو، ضمن ارسال نامه ای به این سرویس، سوالاتی را درباره تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرسیده است.
متن نامه مخاطب یاد شده به این شرح است:
با سلام
میخوام در مورد ضایع شدن حق بازنشستگانی صحبت کنم که سازمان تامین اجتماعی سال قبل از هر نفر حدود یک میلیون و سیصد تومان حق خوری کرد. همونطور که مستحضر هستید از پاییز سال گذشته هر ماه ۳ روز پرداخت حقوق بازنشستگان به تعویق افتاد تا اینکه به بیستم هر ماه برسد. یعنی بازنشستگانی که دریافتی حقوق‌اشان هر ماه پنجم بود... ماه اول هشتم دریافت کردند، ماه‌ بعد یازدهم، ماه بعد چهاردهم تا اینکه به بیستم برسه
مجموع این روزهای تاخیر در پرداخت رو اگر حساب کنیم به ۴۵ روز میرسیم. یعنی حقوق ۴۵ روز این قشر ضعیف پرداخت نشده. اگر به صورت تخمینی حساب کنیم که روزانه حقوق این قشر ۳۰ هزار تومان باشد و این عدد را ضربدر ۴۵ روز پرداخت نشده بکنیم به رقم ۱.۳۵۰.۰۰۰ تومان میرسیم.
یعنی از هر بازنشسته ۱.۳۵۰.۰۰۰ تومان کسر شده و این رقم اگر در تعداد بازنشسته‌های تامین اجتماعی ضرب بشود با یک رقم خیلی بزرگ روبرو خواهیم بود. بازنشسته‌ها چند ماه پیش تجمعی داشتن برای این قضیه ولی نتیجه‌ای نگرفتن.
تا کنون هیچ خبرنگاری روی این قضیه کار نکرده و از مسئولین تامین اجتماعی یا هر نهاد دیگری که این قضیه مربوط به اونها میشه پیگیری نکرده، بلکه این مسئولین به خودشون بیایند و حق این قشر ضعیف را پایمال نکنند.
نا گفته نماند که سازمان تامین اجتماعی این پروسه را به خاطر ایجاد عدالت بین مستمری بگیران انجام داده ولی این در حالی‌است که اگر قرار بود عدالت برقرار شود چرا به این شکل؟ بهترین نبود موعد پرداخت کسانی را که بیستم هر ماه بود را سه روز سه روز به اول ماه می‌آوردند؟ اینگونه عدالت برقرار نمیشد؟ ولی وقتی ۴۵ روز از حقوق این افراد کسر شد عدالت برقرار شده است
نکته جالب‌تر این است که باز هم برخی از افراد هفت روز دیرتر حقوق را دریافت میکنند، یعنی بیست و هفتم هر ماه، این چه‌جور برقرار کردن عدالت است؟
فرض بر آن بگیریم که عدالت برقرار شده، پس چرا معوقه این افراد هنوز پرداخت نشده، منظور معوقه ۴۵ روز (یا کمتر)؟
پی‌نوشت: این رقم تخمینی برای کسانی هست که حقوق زیر یک میلیون دارند. در صورتی که حقوق افرادی که بالای یک میلیون حقوق دریافتی دارن محاسبه کنیم رقم خیلی بزرگتری در می‌آید.

لازم به ذکر است نامه این مخاطب را جهت بررسی و پیگیری و دریافت پاسخ لازم به روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی از طریق سرویس مشکلات مردم ارجاع شد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد RO ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 3
    پدر من هم بازنشسته هستن و این قضیه ای که دوست عزیزمون گفتن صحت داره. اما به نظرم اشتباه محاسبای دارن ایشون... یعنی تاخیری که پیش اومده، منجر به پرداخت نشدن پول نشده که بخوایم اینجوری محاسبه ش کنیم... پول پرداخت شده، ولی دیرتر پرداخت شده. تنها سوء استفاده ی مالی که این وسط پیش اومده، درصد سود اون سه روز تاخیر هاست... به اصطلاح بانکی ها اسکونت اون سه روز ممکنه تو جیب شخص یا اشخصای رفته باشه... فقط همین.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2 1
    از خبرآنلاین تقاضا دارم پیگیر حقوق تضیع شده بازنشستگان شوند ممنون
  • محسن RU ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2 1
    خیلی عالیه که پیگیری کردید. بله ماهم در گیر این موضوع هستیم. حق خوری در روز روشن... اونوقت میگن چرا بابک زنجاننی.....
  • محسن A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2 1
    با سلام باید به عرض برسونم این محاسبه کاملا اشتباهه اون دسته از عزیزانی که 5 حقوق میگرفتن حقوق رو 25 روز زودتر میگرفتن یعنی حقوقی که باید مثلا 30 ام در یافت میشده 25 دریافت میکردن دلیل این کار هم حساب های دفترچه ای قدیم و جلوگیری از اذدحام بیش از حد بوده حالا این پنجم شده 20 ام در حقیقت تاخیری رخ نداده من پدرم مستمری بگیر تامین اجتماعی هستن و کاملا در جریان این موضوع هستم
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2 2
    متاسفانه دروغ بزرگ دیگری که گفته شد در مورد افزایش حقوق 20 تا 25 درصدی بود که در حد شعار بود و عملا حدود ده تا دوازده درصد افزایش حقوق شامل حال بازنشستگان گردید.
  • شهروند A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    3 1
    بنده مستمری بگیر بوده و اگر در کشور ما قوانین شرعی هست. به هیچ عنوان راضی نبودم و حلال نمیکنم. این پولها هم قاطی پولهای دیگه بشه که اخر و عاقب نداره و حرامه.
  • حميدي IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    5 1
    بنده مستمري بگير تامين اجتماعي هستم به نظر ميرسد نويسنده نامه متوجه اين مورد نبوده كه سازمان حقوق ماه جاري را در پنجم الي بيست وهفتم ميداده ومورد به ضرر كسي نبوده وصرفا به نفع انهايي بوده كه زودتر مي گرفتند حالا هم حقوق هرماه را بيستم تا بيست وهفتم ميدهند وانصافا هيچوقت دير كرد نداشته اند.حداقل سازماني كه در موردي كارش را درست انجام ميدهد به جاي تشكر ايراد بني اسراييلي نگيريم.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    البه اما بنطرم این دیر شدنها در دو یا سه ماه بوده اگر از پاییز تا خرداد باشه خیلی عجیبه باید پیگیری بشه
  • یک بازنشسته A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2 1
    آقای ربیعی اگر می خواهید عدالت بر قرار شود دستور دهید هر ماه حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را ۳ روز زود تر بدهند تا به بیستم تا بیست و هفتم برسد این را میگویند عدالت اسلامی و پیروی از حضرت علی ع
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    4 3
    متاسفانه هنوزم که هنوزه این سازمان در و پیکر درستی ندارد و تابع سلیقه های شخصی افراد است .ضمن اینکه بدون اینکه اطلاع رسانی کنند دارند به اسم بیمه عمر هم هرماه مبلغ 385000ریال از حقوق ها کم می کننداین سازمان واقعا متولی درست تا بحال بخود ندیده است و مابازنشستگان بااینکه نتوانستیم حق خود را بگیریم اما از مسئولانی که باعث شده و می شوند که حق ما ضایع شود را به خداوندسپردیم که هرطورصلاح میداند جزایشان را بدهد .حق الناس آنهم حق کارگران بازنشسته خوردن ندارد
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    3 1
    نگارنده نامه قبلا زودتر از موعد حقوق میگرفته الان بموقع میگیره وتا حال هیچ عقب افتادگی حقوق نداشتیم دستشان درد نکنه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    1 0
    والله اگرحق بیمه پرداختی پوست پیازمیخریدیم وانبارمیکردیم بیشتر بهره میدادتاایکه به بیمه پرداخت میکر یم .این ازبیمارستانهای تحت پوشش که هرمریضی بره برگشت نداره اینهم ازبیمه تکمیلی که عینک عصا دندان وسوختگی مشمول نمیشودیعنی د قیقا همون چیزهایی که درپیری نیازمندیم اینهم ازافزایش حقوقها.واینهم ازعدم همسان سازی حقوقهاکه چندین ساله فقط حرفشومیزنند.والسلام
  • پرویز IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    باسلام واقعا" نمیدانم کسانیکه بازنشستگی را با ده سال 60 سال سن تصویب کردند . چه فکر میکردند . مگه با ده روز حقوق میشه زندگی کرد ؟ 20روز بقیه را چیکار کنه ؟ حداقل مابه تفاوت حق بیمه را تا 20 سال از بیمه شده میگرفتن تا لااقل از حداقل حقوق بهرمند میشدند. من با سن 65 سال با دریافتی زیر 300 هزار تومان چگونه زندگی کنم . دیگه توان کار را هم ندارم با انواع مریضی . خواهش میکنم از مسئولین محترم در این خصوص فکری کنند . با تشکر