مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اظهار کرد: متاسفانه در شمال استان اردبیل بسیاری از مردم از آب شرب در راستای بخش کشاورزی استفاده می‌کنند که این امر یک تهدید بزرگ برای بحران آب در منطقه بوده و نیاز است.

محسن قنبری در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی آب و فاضلاب روستایی تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری است و در این زمینه 130 روستای استان اردبیل با 33 هزار نفر جمعیت از آب شرب برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای 130 پروژه 32 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، ‌افزود: با بهره‌برداری از این پروژه مهم شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی در اردبیل 2.5 درصد افزایش می‌یابد که این امر یک آمار بسیار خوب برای استان محسوب می‌شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه تعداد واحدهای پرمصرف آب شرب در اردبیل نسبت به میانگین کشوری بالاست و تعداد این واحدهای مصرف کننده بالای آب در اردبیل 27.5 درصد بوده در حالی که آمار کشوری پایین تر از این مقدار است و ما در صدد هستیم تا پایان سال 95 این آمار را به 22.5 درصد تنزل دهیم.

قنبری نقش رسانه‌ها، اصحاب رسانه و خبر را در صرفه جویی مصرف آب بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با تولید گزارش‌ها و آثار فاخر خبری در زمینه مصرف بهینه آب می توانند کمک شایانی به آب و فاضلاب روستایی استان داشته باشند و نیاز است اهالی نیز برای صرفه جویی مصرف آب شبکه‌های لوله‌کشی خود را ساماندهی و شیرآلات خود را متناسب با استانداردهای نوین طراحی کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در شمال استان اردبیل بسیاری از مردم از آب شرب در راستای بخش کشاورزی استفاده می‌کنند که این امر یک تهدید بزرگ برای بحران آب در منطقه بوده و نیاز است این همشهریان رعایت حال دیگر مناطق استان را نیز در نظر داشته باشند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =