یک کارشناس نفتی گفت:«یورو و پوند ضعیف شده و در مقابل دلار قوی می شود، زمانی که دلار قوی شود قیمت نفت پایین می آید. »

محمود خاقانی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تاثیر آن در بازار نفت  گفت:« داستان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همه را شوک زده کرده است. »

وی افزود:« سیستم بریتانیا و اتحادیه اروپا در تجزیه و تحلیل های خود از همه پرسی اشتباه کردند و همه اعتقاد به ماندن داشتند. تا ساعت 10 شب همه پرسی انجام شد. در حالی است که تا ساعت 12 بامداد نتیجه هنوز به طرف ماندن بریتانیا بود ولی به تدریج که به صبح نزدیک شد نتیجه به سمت نماندن رفت.»

خاقانی گفت:« ناگهان آفتاب امپراتوری بریتانیا غروب کرد. بازار های جهانی انتظار چنین نتیجه ای را نداشتند چون خلاف پیش بینی آن ها بود، دچار شوک شدند.»

خاقانی ادامه داد:« شوکی که از این طریق به اتحادیه اروپا و بریتانیا وارد شد هنوز ترمیم نشده است. ارزش پوند همچنان رو به کاهش است و قیمت نفت نیز سقوط کرد.»

وی عنوان کرد :« سقوط قیمت نفت نشان دهنده این است که پیش بینی رکود اقتصادی غیز قابل انتظار ایجاد خواهد شد. عدم اعتماد تمام شدن بران باعث شده که صاحب نظران پیش بینی کنند که بریتانیا تا یک الی دو ساله دیگر نمی تواند از این شوک بیرون آید. »

خاقانی گفت:« اتحادیه اروپا رو به تضعیف شدن است و  موجب شده که بازار نفت نیز متاثر این موضوع قرار بگیرد. یورو  و پوند ضعیف شده و در برابر این دو دلار قوی شده است. زمانی که دلار قوی شود قیمت نفت پایین می آید. »

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =