ایلنا نوشت: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نتایج بررسی عوامل سانحه سقوط اتوبوس حامل سربازان مشخص کرد۵۰ درصد راننده، ۲۵ درصد راهداری و ۲۵ درصد شرکت تعاونی مقصر بوده‌اند، اما ما تاکید داریم که این موضوع مسئولیت را از ارتش ساقط نمی‌کند.

امیر سرتیپ احمدرضا‌پور دستان چهارشنبه ۹ تیرماه در مراسم بزرگداشت ۱۳ سرباز جان‌باخته در حادثه واژگونه اتوبوس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به فرمایشات گهربار امیرالمومنین (ع)، لباس سربازی را در دنیا لباس عزت و شرافت و در آخرت حریر بهشتی توصیف کرد.

او با بیان اینکه سرباز نه برای امنیت مرز که سرباز به معنای مرز امنیت است، خاطرنشان کرد: هرجا سرباز هست، امنیت، اقتدار و تمامیت ارضی حاکم خواهد بود. پوشیدن لباس سربازی یعنی آمادگی برای دفاع از دین و ناموس و کشور.

پوردستان با اشاره به آیات و روایاتی در خصوص اهمیت جان‌باختن در مسیر انجام وظیفه، تاکیدات فرمانده معظم کل قوا بر لزوم حفظ جایگاه سرباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: معظم‌له در تمام دیدار‌ها سفارش‌های اکیدی در خصوص سربازان دارند. برای عملیاتی شدن دستورات ایشان جلسات زیادی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اولین تمرکز بر روز مراکز آموزشی ارتش بوده است، گفت: با تشکیل شورای انتصابات، فرماندهان مراکز آموزشی را از میان نیروهای ولایت‌مدار، توانمند و خوش‌اخلاق انتخاب کردیم. نمی‌توانیم آمار بدهیم که چند نفر در این راستا و به‌دلیل رفتار‌ها، عزل شدند.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه مراکز آموزشی نیروی زمینی در کشور طی هفت سال گذشته مطلوب‌سازی شده است، گفت: امروز فضای پادگان‌های آموزشی ارتش با هفت سال قبل قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به مطالب طرح شده از سوی برخی افراد در خصوص سخت‌گیری پادگان‌های آموزشی، گفت: یکی می‌گوید در پادگان‌ها سربازان را می‌زنند، آیا در منزل شما، ممکن نیست بر سر مسائل مختلف بحث و جدل بین اعضای خانواده ایجاد شود؟ نباید با بیان بعضی مطالب آّب به آسیاب دشمن ریخت.

پوردستان تصریح کرد: تایید می‌کنم که دوره آموزشی دوره‌ای سخت است. زیرا جوانی از دل خانواده در می‌آید تا طی یک دوره تبدیل به فردی با توان نقش‌آفرینی در زنجیره دفاعی کشور شود. این فرد مانند یک قطعه آهن است که باید در کوره حرارت دیده، پتک بخورد تا آب آن گرفته شده و به فولاد بدل شود.

وی با بیان اینکه سربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره به وظیفه خود به شایستگی عمل کرده‌اند، گفت: سال ۹۳ که داعش طی یک‌هفته شرق تا غرب عراق را درنوردید، قبل از رسیدن به مرزهای ما به واسطه توان رزمی و رشادت سربازان، متوقف شد.

پوردستان تصریح کرد: در سال ۲۰۰۱ و زمان حضور آمریکا در منطقه، حضور همین جوانان ولایت‌مدار و خالص جرات حمله را از دشمن گرفت اگرنه آمریکا با جمهوری اسلامی تعارف نداشت. وجود و حضور سربازان در پادگان‌ها، بازدارندگی می‌آورد. همین سربازان هستند که تحرکات دشمن را مدام رصد می‌کنند و به همین دلیل است که دشمن نمی‌تواند با جمهوری اسلامی طرف شود.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551338

برچسب‌ها