حجت الاسلام سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرامش در رابطه روز قدس نوشت: «شیخ مصطفی رهنما در هر جلسه‌اى اگر خود سخن نمى‌گفت به سخنرانان گوشزد مى‌کرد که فلسطین را فراموش نکنند تا جاییکه دوستان ، نام شیخ را به شوخى «فلسطین» گذاشته بودند.»

به گزارش خبرآنلاین؛ سید حسین خمینی در صفحه اینستاگرامش نوشت:«جمعه روز قدس است. روزى كه به فرموده امام روز اسلام است. اميد است شاهد زوال دولت غاصب صهيونيستى باشيم و همراه هم، نماز را در مسجد الاقصى بخوانيم. يكى از دلباختگان ثابت قدم در امر فلسطين مرحوم شيخ مصطفى رهنما بود. كسانيكه شيخ را مى شناختند شهادت مى دهند كه شايد در جهان ، كسى را نمى توانستند از او راسخ تر و مؤمن تر به آزادى فلسطين بيابند.»

او در توصیف شیخ مصطفی رهنما افزود:«مرحوم رهنما اهل كرمانشاه بود و از روز اشغال سرزمين فلسطين تا روزى كه جان به جان آفرين تسليم كرد هر جا رفت و هر جا سخن گفت جز از جنايات اسراييل و لزوم آزادى مسجد الاقصى نگفت و در هر جلسه اى اگر خود سخن نمى گفت به سخنرانان گوشزد مى كرد كه فلسطين را فراموش نكنند تا جاييكه دوستان ، نام شيخ را به شوخى فلسطين گذاشته بودند. شيخ ،فرزندانش را هم به نام قهرمانان دفاع از فلسطين ناميده بود. هميشه چند روزنامه و مجله عربى و فارسى در مورد فلسطين همراه داشت و به آشنايان مى داد. شيخ همه وجودش اميد بود و براى لحظه اى نسبت به پيروزى ترديد نكرد. بيشرين غصه اى كه مى خورد از اختلاف هاى مسلمانان بود، از اينكه مسلمانان به هم مشغول شوند به شدت غمگين مى شد و در اين مسير تا حد نهايت نسبت به اتحاد شيعه و سنى حساس بود و هيچ گفتار تفرقه انگيز را بر نمى تابيد. به نظرم اگر اين روزها بود و جنگ هاى مسلمين با هم را مى ديد، نمى توانست آن را تاب بيآورد. فلسطين براى شيخ مصطفى همه چيز بود و اگر همگان آن را فراموش مى كردند او با يك دنيا اميد و يك جان درد مند بر آرمان آزادى آن سرزمين ايستاده بود. شيخ از همراهان هميشگى بيت امام بود و در همه فراز و فرود ها مهربانانه با ما هم دل ماند. چند سالى است كه رخ در نقاب خاك كشيده است. در اين روزهاى مغفرت براى او طلب رحمت كنيم. باشد كه آرزوى او را شاهد گرديم.»
اینستاگرام سید حسن

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    3 0
    خداوند ايشان را رحمت فرمايد
  • وطن پرست IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    خدا بیامرزدش روز قدس روز اسلام است و روز مرگ صهیونیست غاصب