چهره‌های سیاسی و نظامی ضمن حضور در راهپیمایی روز قدس، به اظهار نظر در رابطه با موضوعاتی همچون فیش‌های حقوقی، اقتصادمقاومتی، توانایی نظامی ایران و ...پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین، راهپیمایی روز قدس مانند هر سال با حضور خیل عظیم مردم روزه دار سراسر کشور برگزار شد. حضور مسئولان لشکری و کشوری در این راهپیمایی اما با حواشی از جنس فیش‌های حقوقی، آمادگی نظامی ایران، انتخابات سال 96و ...همراه بود.

در جدول زیر به اهم اظهارات مطرح شده از سوی مسئولان کشور اشاره شده است؛

نام و سمت

اظهار نظر

حسن روحانی، رئیس جمهور

ملت فلسطین هرگز تنها نخواهد بود.ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت. اشغالگرانی این سرزمین را اشغال کردند که متاسفانه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند. رژیم صهیونیستی به عنوان یک پایگاه برای استکبار و آمریکا در منطقه است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس

ملت ایران نشان دادند که چقدر نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان حساس هستند.

این حضور در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین تاثیرگذار است و اینکه در شرایط فعلی منطقه که اوضاع بهم ریخته وجود دارد مسیر سوءاستفاده برای رژیم صهیونیستی باز نشود.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه

مطمئنیم گروه‌های تکفیری که هیچ بلکه کسانی که اینها را ایجاد کرده‌اند به حول و قوه الهی از بین می‌روند و امیدواریم هرچه زودتر با همت مسلمین جهان و وحدت آنها و امثال این راهپیمایی‌ها ان‌شاءالله وعده الهی هرچه زودتر محقق شود.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه

متأسفانه گروه‌های تکفیری و حامیان آن‌ها امسال و سال‌های گذشته با حمایت رژیم صهیونیستی حرکت‌های‌شان را به جای مقابله با رژیم صهیونیستی به سمت مسلمانان سوق دادند و این یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که جهان اسلام و جهان را تهدید می‌کند.

هنوز مردم مسلمان منطقه و جهان رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین خطر و تهدید برای جهان اسلام و صلح و امنیت بین‌المللی می‌شناسند. تکفیری‌ها تاکنون حتی یک حرکت علیه رژیم صهیونیستی نکردند و همه تهدیدات‌شان متوجه جهان اسلام بوده است. امروز در برابر افکار عمومی جهان اسلام نقش پلیدشان مشخص‌تر می‌شود که دشمن جهان اسلام رژیم صهیونیستی است و این گروه‌های تکفیری در جهت اهداف آن رژیم و طرفدارانش حرکت می‌کنند.

سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات

سربازان گمنان امام زمان (عج) با همکاری دستگاه‌ها در نظام بر همه مرزها تسلط دارند و مقابل هرگونه تعدی از سوی بیرون مرزها را گرفته‌اند.

برای مقابله با تهدیداتی که سال‌هاست دشمنان تهدید می‌کنند ایستاده‌ایم. آنها تهدید می‌کنند، اما جرأت عملی کردن هیچ‌گونه اقدامی را ندارند.

سیدحسن هاشمی، استاندار تهران

در بحث فیش‌های حقوقی نجومی قانون و نظارت ما مشکل دارد.

احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش

هر چه اسرائیل حلقه‌های محاصره را بیشتر کند و تحریم ها را تنگ تر کند نه تنها در عرصه موشکی بلکه در سایر حوزه علمی که مورد نظر یک کشور قدرتمند است، جمهوری اسلامی با سرعت هر چه بیشتر پیش می رود و کشورهای هم پیمان خود و کشورهای مسلمان را تحت حمایت و پشتیبانی خود قرار می دهد.

سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی

قوه قضائیه باید به این موضوع فیش‌های میلیونی ورود کرده و با آن برخورد کند. همه دستگاهها باید موضوع فیش‌ها را جدی گرفته و با متخلفان برخورد کنند.

مصباحی مقدم

عضو جامعه روحانیت مبارز  

(درباره اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه برنامه موشکی): آن ها در پی این هستند به بهانه های مختلف علیه ایران اعمال فشار کنند که یکی از این ها، برنامه موشکی جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان

ما به حکم اسلام و اخلاق، با مردم فلسطین برادر هستیم. آمریکا بداند که هیچ‌گاه نمی‌تواند انقلاب اسلامی و فلسطین را از هم جدا کند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

رزمایش‌هایی در حوزه‌های و ابعاد از جمله موشکی، جنگ الکترونیک، سطحی و زیرسطحی برگزار شده و برگزار خواهد شد. در سال جاری نیز رزمایش ولایت 95 را داریم که در زمستان برگزار خواهد شد.

علی شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی 

احتمال ترور مرحوم دادمان یک حدس و گمان است و بررسی این موضوع زمان‌بر بوده و به تحقیقات دقیقی نیاز دارد.

تحقیقات بیش‌تری نیاز است و نمی‌توان به زودی قضاوت کرد اما اصل بر این است که چنین ترورهایی را بعید بدانیم.اگر در این زمینه ما به نتیجه‌ای برسیم گزارش آن را ارائه خواهیم کرد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، مرجع تقلید

حضور مردم را دارای پیام‌های مختلف است. این برنامه‌ها خاری در چشم اسرائیل است و نمی‌گذارد مساله فلسطین، قدس و جنایات اسرائیل فراموش شود. این مساله باید تا روزی که پایان سلطه اسرائیل غاصب است ادامه دار باشد.

محمدرضا عارف، نماینده مجلس دهم

دولت در سیاست خارجی قطعنامه‌های ظالمانه را لغو کرد و آنچه انتظار داریم این است که در سال آخر با همکاری مجلس به اولویت‌ها از جمله معیشت مردم، اشتغال و خروج از رکود توجه جدی کند.

(در خصوص فیش‌های حقوقی نجومی)این مسئله یک بحث جدی است اما خواهشاً سیاسی نشود؛ این قضیه فراتر از قانون، عُرف و رویه است و عُرف و قانون در پرداخت این حقوق‌ها نیست.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست

ضابطه‌هایی در رابطه با حقوق مدیران در دولت مشخص شده است و این حقوق‌ها براساس شاخص‌های معینی تعیین شده است.ما هم روی این موضوع حساس هستیم و همه تلاش ما براین است که بتوانیم فضای صمیمانه و صحیحی را در این رابطه با مردم داشته باشیم. حقایق باید به مردم گفته شود.

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت

در مقطع فعلی هم با توجه به مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد، مسئله فلسطین به عنوان موضوعی که همه مسلمانان بر روی آن اتفاق نظر دارند می تواند وحدت آفرین باشد.

(در رابطه به فیش های حقوقی): این شیوه که امروز افشاگری می کنند روش انقلاب اسلامی نیست و افشاگری یک ابزار است و آنچه که انقلاب اسلامی دنبال آن بود، شفافیت است. در این مجرا همه مقصرند.

آیت الله موحدی کرمانی

عضو مجلس خبرگان رهبری

(درباره فیش‌های حقوقی) هر کسی سوء استفاده کرده باید هر چه سریعتر شناسایی شده و تمام پول‌ها را پس دهد.

علی مطهری، نماینده مجلس دهم

(عادی‌سازی روابط میان ترکیه و اسرائیل)این رفتار کشور ترکیه یک خیانت به تمامی مسلمانان و جهان اسلام به شمار می‌آید اسرائیل سرزمین‌های اسلامی را اشغال کرده و اینکه ترکیه اعلام می‌کند در حال برقراری تعامل و رابطه با رژیم صهیونیستی است یک خیانت بزرگ به حساب می‌آید به نظرم مردم ترکیه باید اقدام کنند تا این مساله حل شود.

مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

این حضور گسترده و مشارکت در این راهپیمایی برای همه دنیا پیام ویژه ای دارد، چرا که دراین روز ضمن اعلام همبستگی مردم، این حضور مانعی برای ادامه جنایات رژیم صهیونیستی باشد و در واقع بتواند این مشارکت مانع از ادامه جنایات آنان شود.

انتظار می رود زنان ایران اسلامی در حمایت از زنان و کودکان فلسطینی همانند سال های گذشته حضور گسترده تری در این راهپیمایی داشته باشند.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور

برخی گروه‌های افراطی و تکفیری با کشتار و خونریزی اقدامات خود را اعلام می‌کنند، این در حالی است که ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت فرهنگی از آرمان‌های مردم فلسطین را اعلام می‌کند.

هاشمی رفسنجانی ‎رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

مردم امروز یک صدا و همدل با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل تجاوزات و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی را به خوبی نشان دادند.صداوسیما باید این حماسه را به خوبی به نمایش بگذارد.

 دوستان سابق فلسطینی ها، آرام گرفته و سکوت اختیار کرده اند و حوادث منطقه نشان می دهد که باید هوشیارتر از سابق باشیم.

علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری

دولت با ارائه لایحه‌ای جلوی منفذهای فرار قانونی پرداختهای نجومی را بگیرد.

در موضوع پرداخت حقوقهای کلان مهم این است که باید منفذهای فرار قانونی برای این پرداختهای نامتعارف را گرفت، نه اینکه شرکتی خصولتی، طبق آیین‌نامه‌ها و مقررات داخلی خودش برای پرداخت حقوقها عمل کند و بگوید که اینها طبق مقررات داخلی بوده است.دولت در زمینه شفاف‌سازی پرداخت حقوقها لایحه‌ای به مجلس بدهد تا همه استثنائات در پرداختها حذف و همه تحت نظام هماهنگ پرداخت، حقوقشان را دریافت کنند.

سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور

کسانی که زیاد پول گرفته‌اند طبیعتاً مقاومتهایی دارند که با همه متخلفین فیشهای حقوقی برخورد خواهیم کرد.

(در پاسخ به این پرسش که اگر افراد متخلف در جریان حقوقهای نجومی، پولهای دریافتی را بازگردانند آیا باز هم با آنها برخورد خواهد شد؟) در این مورد نمی‌شود به صورت کلی اظهارنظر کرد چراکه یک‌سری قانونهای خاصی وجود دارد که طبق آن بیمه‌ها و بانکها و برخی نهادهای دیگر استثناء شده‌اند و آنها بر آن اساس حقوقهای خود را تعریف و دریافت کرده‌اند.

من نمی‌خواهم این موضوع را تایید کنم ولی خیلی از آنها در چارچوب بند (ه) قانون پنجم انجام شده است که با آنان نیز برخورد خواهیم کرد.

محمدجعفر منتظری

دادستان کل کشور

 حضور مردم مشخص است که الحمدالله مردم ما مردم باوفایی هستند و وظیفه خودشان را به بهترین نحو ادا می‌کنند. ان‌شاءالله خداوند به این مردم توفیق بدهد که همیشه حضور در صحنه را حفظ کنند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران

همه مردم در مورد شعارهای اسلامی همدل و متفق القول هستند و امیدواریم در آستانه انتخابات این همدلی، جناح‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌های سیاسی را کنار زند و همگی یکدل و یکصدا در مقابل اسرائیل بایستیم.این صافی و یکدل شدن مردم تاثیر مثبتی در برگزاری انتخابات خواهد داشت و امیدواریم در انتخابات نیز همگی با دلی صاف و با همدلی بهترین گزینه و فردی پاک را انتخاب کنند.

 محسن رفیق‌دوست

وزیر سپاه دوران دفاع مقدس

ما باید با تبعیت از رهبری در اقتصاد مقاومتی احتیاج خود را به کشورهایی نظیر آمریکا کم کنیم. همانطور که توانستیم با اتکا به مردم، آمریکا را در جنگ تحمیلی شکست بدهیم.

عباس آخوندی، وزیر راه

معتقدم ملت‌های مختلف از جمله عراق و مسلمانان و تمام کسانی که در این منطقه از جهان زندگی می‌کنند می‌توانند یک جریان اجتماعی بزرگ ایجاد کنند و خواستار تغییر بزرگ در فرآیند قدرت در سطح جهان باشند.

علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد

متاسفانه شاهد نوعی جوسازی و جریان‌سازی رسانه‌ای در رابطه با فیش های حقوقی هستیم، اما این حواشی به زودی سپری خواهد شد و جای نگرانی نیست.

با این حال دولت مصمم است که نظام پرداخت‌ها را ساماندهی کند. در این مسیر، گام‌هایی موثر برداشته و در آینده‌ای نزدیک نیز اقدام‌ها و گام‌های اثربخش دیگری برخواهد داشت.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور

قطعاً سال آینده نیز با حضور فعال و همدلانه مردم، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه، موثر و البته حساس خواهیم بود.

محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضائیه

برخی کشورهای غربی به صورت رسمی از تروریست‌ها در منطقه با سلاح و تجهیزات حمایت می‌کنند.

آنها به دنبال فراهم کردن زمینه آشتی میان کشورهای مرتجع با رژیم صهیونیستی هستند و اگر تصمیم امام (ره) در نام‌گذاری روز قدس نبود شاید بسیاری از مردم جهان از جنایات رژیم صهیونیستی آگاه نمی‌شدند.

علی یونسی

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها

مسئله فیش‌های حقوقی را ناشی از ضعف قوانین و ضعف نظارتی است. دولت در این زمینه کار خود را انجام داده است اما عدم نظارت و قوانین ناقص هم وجود دارد.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =