ایلنا نوشت: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کره ای ها برای ورود به انواع پروژه های آزادراهی و راه آهن بسیار مصصم و پیگیر هستند.

علی نورزاد - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل - با بیان اینکه کره‌ای ها برای سرمایه گذاری بر روی آزادراه اهواز - اندیمشک اعلام آمادگی کرده اند، اظهار داشت: اطلاعات و پیشنهادهایی به کره ای ها برای ورود به این پروژه داده ایم اما این پروژه هنوز به مرحله تفاهمنامه نرسیده است.

وی درباره مشارکت 100 درصدی یک شرکت ایتالیایی برای ساخت آزادراه همدان، گفت: رویکرد ما در مذاکره با ایتالیایی‌ها در این پروژه، همکاری به شکل BOT است اما کره ای ها برای ورود به پروژه های آزادراهی بسیار پیگیر هستند و مذاکرات متعددی را با سطوح مختلف مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل داشته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بارها به بخش خصوصی و شرکت های پیمانکاری در داخل کشور اعلام کرده ایم که نسبت به ایجاد کنسرسیوم با شرکت های خارجی برای ورود به پروژه های عمرانی اقدام کنند و از تشکیل کنسرسیومی با حضورت شرکت های داخلی وخارجی بسیار استقبال می کنیم.

نورزاد ادامه داد: برای پروژه راه آهن قزوین- رشت به شرکت ها اعلام کردیم که یک کنسرسیومی تشکیل دهند که کنسرسیومی هم ایجاد شده که هنوز به تفاهمات کلی نرسیده ایم.در پروژه راه اهن اصفهان- اهواز هم کنسرسیوم های مختلفی تشکیل شده که به محض قطعی شدن قرارداد با کره‌ای‌ها، این کنسرسیوم ها با حضور شرکت های داخلی فعال خواهند شد اما هنوز میزان مشارکت ها مشخص نشده اند.

نورزاد درباره دریافت وام از آذربایجان برای ساخت راه آهن قزوین- رشت گفت: در جلسات گذشته با یک بانک آذربایجانی مذاکراتی داشتیم و ارائه وام برای ساخت راه آهن قزوین- رشت- استارا دستور رییس جمهور این کشور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با تاکید بر اینکه در سفر مردادماه رییس جمهوری کشورمان به جمهوری آذربایجان قرارداد وام 500 میلیون دلار آذری ها به ایران قطعی می شود، ادامه داد:طبق مذاکرات انجام شده، بهره این وام بسیار کم است و نرخ بهره آن 2.5 درصد حساب می شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی شرکت های خارجی برای ورود به پروژه راه اهن قزوین- رشت- آستارا گفت: روس ها ادعا کردند که تمایل به ورود به ساخت پروژه راه آهن قزوین - رشت - آستارا دارند اما هنوز به مرحله تفاهم نامه و مراحل رسمی نرسیده است. ایتالیایی‌ها و چینی‌ها هم برای ساخت پروژه رشت-آستارا اعلام امادگی کرده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان افتتاح این پروژه گفت: کار اصلی پروژه قزوین - رشت ریل گذاری است و اگر تامین مالی شود تا بهار سال 96 به بهره برداری می رسد. اگر ذوب آهن بتواند ریل را در موع مقرر تحویل دهد می‌توان از ریل ملی در پروژه راه اهن قزون- رشت استفاده کرد.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    4 0
    افسوس برای ایران که از کشور کوچک و تازه استقلال یافته آذربایجان وام می گیرد.
  • محسن IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    1 1
    سعی کنیدحتماریل ملی استفاده شودتاصنعتگرداخلی کارداشته باشدودلگرم شودوتولیدش رابیشترکندتاپروژه های ریلی سریعترراه اندازی شوندواشتغال داخلی هم ایجادکنند
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    3 0
    ببخشید پس این خودکفایی که مدام سالیان سال ازش دم می زنید در کدوم بخشه؟ خیابانهامون رو هم که دیگه خارجیها دارن درست می کنن پس مهندسین توانمند داخلی کجان ؟ فقط قدیما بد بود که می گفتن همه چیمون دست بیگانگانه؟ الان چه فرقی کرده؟؟؟؟