باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس مرکز حوادث و اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروز و فردا نیروهای مدیریت بحران در 11 استان کشور به دلیل رگبار باران، وقوع سیل و هجوم گردوخاک از کشور عراق در آماده باش کامل قرار دارد.

مهدی رحمتی نژاد در خصوص آماده‌باش نیروهای مدیریت بحران اظهار داشت: نیروهای میریت بحران از بعد از ظهر امروز تا فردا (چهارشنبه) در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به دلیل رگبار باران، گاهی رعد وبرق ، وزش باد و احتمال رخداد وقوع سیل و آبگرفتگی معابر به ویژه در نقاط و مسیل‌های کوهستانی؛ برای مقابله با خسارات‌ احتمالی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی درخصوص دیگر هشدار مدیریت بحران تاکید کرد: با توجهبه گردو خاک انتقال یافته از سوی عراق به کشور ما، پدیده گرد و خاک طی امروز و فردا در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و با میزان کمتر در فارس، بوشهر و لرستان حضور مدام خواهد داشت.

رئیس مرکز حوادث و اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه تاکید کرد: با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرکزی کشور، امروز در سمنان شمال اصفهان و قم رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رحمتی نژاد با بیان اینکه در استان‌های درگیر با گرد و خاک نیز نیروهای مدیریت بحران در آماده‌باش کامل قرار دارند گفت: فردا (چهارشنبه) علاوه بر مناطق مرکزی مذکور، استان‌های مرکزی و جنوب تهران نیز با احتمال هجوم پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

وی در پایان گفت: هموطنان نقاط کور از لحاظ، تردد و برپایی چادردر حاشیه رودخانه‌ها و فضای آزاد خودداری کنند.

گرد و غبار در اکثر استان‌ها

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده ابرناکی، گاهی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

احد وظیفه گفت: روز چهارشنبه در شمال اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استانهای سمنان و تهران به علت وزش باد شدید وقوع پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی، گرد و غبار روی غرب و جنوب غرب کشور و همچنین توده گرد و خاک دیگری روی کشور عراق مشاهده می‌شود، بر این اساس و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، امروز و فردا شاهد تداوم این پدیده در ایلام، کرمانشاه، خوزستان و با غلظت کمتر در فارس، بوشهر و لرستان خواهیم بود که انتظار می رود از اواخر وقت روز چهارشنبه از غلظت آن در مناطق مذکور کاسته شود.

وظیفه گفت: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران طی دو روز آینده صاف و در بعداز ظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =