نرخ بیکاری در اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است و باید این شرایط ترمیم شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ار استان اردبیل، جمشید تقی زاده عصر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل اداره تعاون و کار اردبیل تصریح کرد: با توجه به اهمیت بهبود فضای کسب‌وکار لازم است چارچوب‌های اجرایی مشخص شود.

وی افزود: وزارت تعاون و کار برای تغییر مدیران متمرکز بر استفاده از نیروهای بومی است و لازم است به این منظور از ظرفیت‌های ۱۱ زیرمجموعه وزارت استفاده شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید به اینکه نیروهای کیفی در بخش‌های مختلف وجود دارد، اضافه کرد: هر کدام از نیروها در حد مدیران کل هستند و می‌توانند در آینده به شکل تأثیرگذاری رفتار کنند.

تقی زاده معتقد است تدبیر مدیریت می‌تواند سرمایه اندک را افزایش دهد و لازم است مدیران به سلاح اندیشه راهبردی تجهیز شوند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری وزارت تعاون در مهارت‌های فنی ادامه داد: لازم است مدیران به این مهم توجه ویژه داشته باشند از جمله خود استان اردبیل به عنوان مرکز شمال غرب کشور در مهارت‌های فنی شناخته می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اولویت دیگر توجه به مطالبات کار و کارگری است و از جمله اینکه بتوان امنیت اقتصادی و امنیت شغلی را تواما مد نظر داشت.

وی افزود: انتظار می‌رود مدیران جدید از گزارشات کذب و غیر واقع بپرهیزند و به شعور و افکار عمومی احترام گذاشته و پذیرای نقد دیگران باشند تا موفق عمل کنند.

تقی زاده به ضرورت به روز رسانی بانک اطلاعاتی مدیران و کارگران تأکید کرد وبیان داشت: انتظار می‌رود در استان‌ها به این مهم توجه شود چرا که جای کار هنوز باقی است.

وی همچنین به ضرورت بهبود روابط انسانی و فرهنگ سازمانی و حفظ حریم خصوصی افراد در محیط‌های اداری وابسته به وزارت تأکید کرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیریت جدید استان اردبیل خواستار توجه به موضوع اشتغال در استان شد و افزود: اشتغال در اردبیل یکی از اولویت‌های اصلی است.

تقی زاده با اذعان به اینکه نرخ بیکاری اردبیل کمی بیشتر از میانگین کشوری است به ضرورت اجرای ایده‌های نو و خلاقانه در توسعه کارآفرینی و اشتغال تأکید کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =