۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

کسری نوری


گردهمایی کادر رهبری سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) در پاریس که با حضور جمعی از چهره‌های سیاسی غربی و عربی برگزار شد صرف‌نظر از تفاسیر تبلیغاتی و شعاری حامل پیام‌های پنهان و آشکاری است.
نخست آن که رژیم سعودی در ادامه سیاست‌های خصمانه با ایران وارد فاز حمایت و سرمایه‌گذاری روی یک جریان برانداز شده که برخلاف سایر گروه‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی سابقه اقدامات گسترده تروریستی و نظامی دارد.
این یک پیام آشکار به جمهوری اسلامی است که حامی اصلی داعش به واسطه همه ناکامی‌هایش درتقابل منطقه‌ای با ایران، قصد دارد با بکارگیری یک‌ شبه داعش وطنی، کیان ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشد و کشور را درگیر بحران‌های امنیتی کند. مرور سخنان مریم رجوی در این گردهمایی و حمله تند او به دولت و جریان‌های میانه‌رو در جمهوری اسلامی هم نشان می‌دهد که این سازمان قدرت گرفتن جریان‌های اعتدالی و اصلاح‌گرا در ایران را برای رسیدن به اهدف خود به مراتب از جریان‌های تندرو خطرناک‌تر می‌داند، چراکه یک دولت خردگرا، متین و منطقی در قیاس با یک دولت رادیکال، از ظرفیت بسیار بالاتری برای افزایش اتحاد و همگرایی گروه‌ها، اقشار و اقوام جامعه ایران و همچنین اقناع افکار عمومی جهان برخوردار است و این همان اتفاقی است که دار و دسته رجوی سعی دارند به هر قیمت مانع شکل‌گیری و قوام آن شوند.
هجوم بی‌محابا به دولت روحانی و تلاش برای زمین‌گیرکردن آن از جانب برخی افراد و جریان‌های سیاسی داخلی اگر نگوییم مشکوک و شائبه‌انگیز و قابل تحلیل در چارچوب تئوری نفوذ است، اما بی‌گمان درموازات تحرکات شومی که دشمنان ایران آغاز کرده‌اند، معنا و مفهومی دیگر پیدا می‌کند.
بهتر است آنها که عزمشان را جزم کرده‌اند تا با هر مکر و حیله و بهانه‌ای دولت روحانی را از حرکت بیندازند و رویای یک دوره‌ای‌شدن آن را به واقعیت تبدیل کنند، مراقب باشند که خروج آنها از قاعده یک بازی و رقابت سالم سیاسی می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای مملکت و منافع خودشان درپی داشته باشد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    1 1
    چاهههای فاضلاب یه جایی به هم رسیدن