به گزارش مهر، مدیر تالار هنر اصفهان گفت: تئاتر «پنهان‌خانه پنج دری» پس از حدود ۱۶ سال از اجرای اولیه در جشنواره تئاتر فجر این بار به کارگردانی احسان جانمی در تالار هنر اصفهان به صحنه رفته است.

حمیدرضا مکارمی، درباره این نمایش اظهار داشت: تئاتر«پنهان خانه پنج دری» نوشته حسین کیانی از نمایشنامه‌نویسان مطرح و معاصر کشور است که سال ۷۸ در جشنواره بین‌المللی فجر اجرا شده و بسیاری از جوایز آن سال را نیز کسب کرد.

وی با بیان اینکه این تئاتر پس از حدود ۱۶ سال این بار در تالار هنر اصفهان اجرایی شده است، ابراز داشت: داستان این نمایش ایرانی به حمله قوم مغول به ایران برمی‌گردد و داستانی از ایستادگی و تاثیرگذاری زنان دلیر، شجاع و باهوش ایرانی در بسیاری از وقایع تاریخی است.

مدیر تالار هنر اصفهان با اشاره به خلاصه‌ی از داستان این نمایش گفت: «پنهان خانه پنج دری» داستان «عطری» جان و چهار زن دیگر است که در پنهان خانه ای مشغول تحصیل و آموزش هستند اما مردم شهر نظر متفاوتی راجع به آنها دارند.

وی افزود: زنان توسط داروغه، یاور، میر شهر و غیره تحت تعقیب قرار می گیرند، تا اسرارشان فاش شود اما هر بار با حربه هایی چون زبان بازی، التماس و شعرخوانی فرار کرده و به پنهان خانه پنج دری می آیند وو معلم آنها با استناد به اینکه کلمات از شمشیر تیزترند به شاگردانش درس نترسیدن و بیداری و آگاهی می‌دهد.

مکارمی با بیان اینکه این تئاتر به کارگردانی احسان جانمی تا ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۹ در سالن کوچک تالار هنر اصفهان واقع در میدان لاله به روی صحنه می رود، بیان داشت: مریم معلایی، حسین اصفهانی، امین پناهی، رزیتا کروندی، زهرا رستمی، مائده موسوی، گلایول زرین مکان و مسعود یزدان بخش در این تئاتر به عنوان بازیگر به ایفای نقش می پردازند.

وی ابراز داشت: احسان جانمی طراحی صحنه و نور، صفورا شیخی مدیر تهیه، مائده وحید مدیراجرایی، مجید آتش طینت آهنگساز، ناصر دیاقی و سمیه سلیمی، محبوبه کبیر، نگین دارابی و عرفان صفری مدیر صحنه، زهرا علی آبادی یلمه منشی صحنه، علی پورابوطالب دکوراتور، ساناز کارگر ماکت، حامد کاظمی، کورش محمدی و امیر علی آقایی دستیاران تهیه و سپهر سامع دستیار صحنه از جمله عوامل اجرایی این نمایش هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =