رئیس دیوان محاسبات:فقط 8مدیر ، حقوق بالای40میلیون دارند/برخی مدیران از دو یا چندجا حقوق می گیرند

رحیمی رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد در بین دستگاه ها و شرکتهای دولتی معاون وزیر بهداشت با دریافت 70 میلیون تومان حقوق، رکورد دار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات مجلس سخنان مهمی را درباره حقوق های نامتعارف در برنامه گفتگوی ویژه بیان کرد. علی اصغر ملک محمدی کارشناس حقوق اداری به صورت تلفنی وارد بحث شد.
در ادامه مشروح این میزگرد را می خوانید:


امروز در مجلس مطرح شد مگر نهادهای نظارتی خواب بودند که این اتفاقات افتاده؟ چطور شده حقوق های نجومی پرداخت شده ولی از استمرار آنها جلوگیری نشده؟
رحیمی:
از همه رسانه ها تشکر می کنم. فیشی در رسانه ها با هر هدفی منتشر شد ولی این به خیر و صلاح کشور می انجامد. دیوان محاسباتهای دنیا نظام قضایی ندارند ولی دیوان محاسبات ایران دادسرا و دادگاه دارد و ضمانت اجرا دارد. دیوان محاسبات دنیا، از ضمانت اجرای افکار عمومی استفاده می کنند. لذا گزارشها را نهایی می کنند. احکام که صادر می شود، افکار عمومی تصمیم می گیرد. این فیش هایی که منتشر شد به نفع کشور بود البته باید رسانه ها اطلاعات دقیق ارائه کنند و تحت زد و بندهای سیاسی قرار نگیرند.
لیستی را به مجلس ارائه کردیم که 950 نفر است. در این لیست بعد از اینکه رئیس مجلس دستور بررسی حقوقهای نامتعارف را دارد، از معاون وزیر به بالا، هیات مدیره های شرکتهای مرکز را بررسی کردیم. 950 نفر را در دستگاه های دولتی درآوردیم. خیلی از دستگاه ها مانند نهادهای عمومی غیردولتی در این لیست نیستند. این لیست از افرادی که 3 میلیون تومان دریافتی در ماه دارند، وجود دارد تا 70 میلیون تومانی.


کدامشان نامتعارف است؟
رحیمی:
معنی این لیست این نیست که همه فاسدند و خلافند. برخی از نمایندگان مجلس طوری مطرح می کنند که همه اینها مشکل دارند. این فقط یک گزارش وضعیت است. متعارف یا غیرمتعارف، نداریم. ما قانونی و غیرقانونی داریم. گاهی در دستگاه ها مدیری بر اساس قانون اختیاراتی دارد و سوءاستفاده می کند و رقمی را برداشت می کند که داد می زند نامتعارف است. یک مدیرکل در یک استانی درباره ماده 217 قانون مالیاتهای مستقیم در اختیارش است. درصدی از مالیات مردم در اختیار افرادی است که جلوگیری از فرار مالیاتی می کنند. این در اختیار مدیر دستگاه است. یک مدیر در یک استان از یک میلیون تا 5 میلیون در سال پاداش داده است. به معاونان خود 10 تا 20 میلیون داده ولی خودش 350 میلیون برداشته. می گوییم چرا اینطور کردی؟ می گوید اختیار داشتم و از همه بیشتر تلاش کردم. درست است شما تلاش کردید ولی باید انصاف را رعایت کنید. تازه 300 میلیون تومان هم برای رفاهی برداشته یعنی 650 میلیون تومان برداشته. این در سال 93 اتفاق افتاده.

چرا رسانه ای نشد؟
رحیمی:
من 3 سال در دیوان محاسباتم. اصلا مصاحبه نکردم. همه خبرهای ما بد است. نمی خواستیم کام ملت را تلخ کنیم. حالا که کام ملت تلخ شده، باید گفت. حضرت آقا فرمودند پیگیری کنید. این آقای مدیر را به وزیر اطلاع دادیم بلافاصله عزل شد و 480 میلیون تومان از پولها را داوطلبانه برگرداند.


شما مسئولیت زیادتری دارید؟
رحیمی:
بله؛ رسانه که شروع کرد دیگر نباید رها کند. آقای رئیس جمهور خوب گفتند یک ماهه سامانه ایجاد کنید تا حقوق همه منتشر شود و همه ببینند. قانون گفته شورای دستگاه های نظارتی مکلفند تا پایان شهریورهر سال میزان سلامت دستگاه های اجرایی را بسنجند و منتشر کنند. این اصلا اجرایی نشده. این که گزارش تفریغ بودجه از سال 92 در سایت ما منتشر شده، دلیل دارد. دوستانی که می گویند باید گزارش تفریغ را در 500 صفحه منتشر کردیم. در این گزارش تمام تخلفات قید می شود.

 

چرا منتشر نکردید؟ چرا این فرد که 650 میلیون برداشت را قبلا مجازات نکردید؟
رحیمی:
این فرد در سازمان دیگری بود. به محضی که آمد، تخلف کرد و عزل شد. یکی از تخلفات دیگر در ماده 217 است که سقف ندارد. 28 درصد این لیست زیر 10 میلیون می گیرند. تا 20 میلیون 70 درصد این لیست را شامل می شود. دولت می گوید تا 20 میلیون تومان متعارف است.


این 950 نفر از معاون وزیر به بالا هستند؟
رحیمی:
مدیران عامل در این لیست نیستند. معاون وزیر، روسای سازمانها و عضو هیات مدیران بانکها و بیمه ها هستند.


هر مدیر بانک چقدر حقوق می گیرد؟
رحیمی:
ما تمام را داریم ولی در این لیست نیست. از 20 تا 25 میلیون 10 درصد است. 35 تا 40 میلیون 2 درصد است. از 20 میلیون تا 40 میلیون 20 درصد است. از 40 میلیون به بالا 1 درصد است. 8 نفر از 950 نفر هستند. مطالبی گفتند که 950 مدیر فساد داریم. نباید اینها را بی دلیل گفت. این آنالیز درصد حقوق مدیران است.
بحثی مطرح شد حقوق و مزایای خارج از حکم چقدر است؟ 52 درصد در حکم است و 48 درصد خارج از حکم است. این خارج از حکم سقف ندارد. 20 مدیری که بالاترین دریافتی را دارند، وزارت بهداشت، نفت، صنعت، پست بانک، شرکت ملی نفت بیشترین دریافتی را دارند.


چند دستگاه که بیشترین دریافتی را دارند؟
رحیمی:
وزارت بهداشت میانگین دریافتی مدیران 20 میلیون و بالاترین 70 میلیون تومان است. کارانه متفاوت است. کارانه مصوبه دولت دارد و قانونی است. این 70 میلیون که یکی از معاونان وزارت بهداشت می گیرد، 30 میلیون تومان کارانه است. این دریافتی نامتعارف است ولی قانونی است.


وزارت بهداشت می گوید نامتعارف نیست چون بیرون اگر کار کند همینقدر می گیرد؟
رحیمی:
یکی از معاونان وزارت بهداشت این حقوق را می گیرد که 30 میلیون تومانش کارانه است. بانکها و بیمه ها میانگینشان 25 میلیون است که بالاترینش 55 میلیون تومان است. مدیر عامل سابق بانک رفاه 56 میلیون تومان ماهانه می گرفت و 234 میلیونی که در فیش بود، مال چند ماه بود. میانگین مدیران وزارت اقتصاد 23 میلیون تومان بود که بالاتر از همه 46 میلیون می گرفتند. اینها نامتعارف است. در وزارت نفت میانگین 20 میلیون تومان و بیشترین حقوق 30 میلیون بوده. در نهاد ریاست جمهوری بدون وزرا، از معاونان وزیر و بالاتر و همطرازان، مانند سفرا و استانداران، میانگین 17 میلیون است. می گویند اینها خواب بودند؟ هر ساله گزارش تلفیق را که تهیه می کنیم شاید به خاطر عدم اطلاع رسانی ما، این است. تمام ایرادات را در گزارش سالانه می گوییم. این را به مجلس و کمیسیونها می فرستیم. به وزرا نامه می زنیم که این تخلفات دستگاه هاست. این همه اوراق مال تخلفات حقوق و دستمزد وزارت صنعت و معدن در سال 93 است. تمام اینها برای رسیدگی به دادسرای دیوان می رود. به وزیر می گوییم اینها را رفع کن. به نمایندگان می گوییم در تصویب قانون اینها را دقت کن. نمایندگان کمتر به گزارشهای تفریغ بودجه مراجعه می کنند. همه این تخلفات در سایت دیوان محاسبات هست. درباره فیشهای حقوقی بانکها و بیمه ها، علت ایجادش، بند ه ماده 50 بود که فوق العاده خاصی به بانکها و بیمه ها تعلق می گیرد. این تصویب شده و قانونی است. الان حدود 8 میلیون تومان علاوه بر حقوق و مزایا، فوق العاده می گیرند. از زمان تصویب در سال 92 ما وارد شدیم و گفتیم این نباید مبنای اضافه کاری شود. برخی دستگاه ها مانند بیمه ایران گوش ندادند و رای محکومیت برایشان صادر شد.


علی اصغر ملک محمدی کارشناس حقوق نظام اداری به صورت تلفنی وارد گفتگو شد.
عامل اصلی این پرداختهای غیرمتعارف چیست؟ آیا این پرداختها قانونی است؟
ملک محمدی:
گزارش خوبی آقای رحیمی داد که میانگین حقوق ها را بیان کرد. این حقوق ها در مقابل کسانی که 300 میلیون گرفته اند واقعا کم است. ولی این را در مقایسه با حقوق کارمندان دولت که 2.5 میلیون تومان است، این حقوق ها بسیار زیاد است. درباره قوانین حاکم بر حقوق و دستمزد نیز یک قانون مدیریت خدمات کشوری قرار دارد که جنبه عمومی دارد. یک سری دستگاه ها نیز قوانین خاص خود را دارند. دستگاه هایی که جزء قانون مدیریت خدمات کشوری هستند، راه فرار ندارد و دانه به دانه احصا شده و قانون به صراحت گفته خارج از این قانون پرداخت امکان ندارد.


بحث کارانه و فوق العاده پس چه می شود؟
ملک محمدی:
هیچ چیزی خارج از این قانون وجود ندارد و همه اینها را با هم جمع کنیم بیش از 10 میلیون نمی شود. برخی دستگاه ها مشمول این قانون نیستند. نهادهای عمومی غیردولتی هستند. مانند بانک رفاه کارگران که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است. ماده 84 قانون تنظیم 2 ناخالص یعنی حقوق مالیات درنرفته را بیان کرده و حداکثر دریافتی را هم بیان کرده. ولی بانکها و بیمه ها، جزء شرکتهای دولتی هستند. اینها مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستند. چرا این قانون را این همه سال اجرا نکرده اند.


این قانون مدیریت خدمات کشوری چرا اجرا نشده؟
رحیمی:
این قانون برای بانکها و بیمه ها موکول به آیین نامه ای شده که دولت باید تصویب کند. این آیین نامه از سال 88 تصویب نشده. نامه به دولت نوشتم چرا تصویب نکردید؟ چون آیین نامه نیامده هنوز بانکها و بیمه ها مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نشده اند. برخی از دستگاه ها نیز از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شده اند که 60 درصد حقوقهای نامتعارف در این بخش است. ما درباره بند ه ماده 50 ما بیمه ایران را محکوم کردیم که چرا دریافتی شان را مشمول اضافه کاری کرده اند. شرکت ملی نفت بابت اضافه پاداش محکوم کرده ایم. دیوان محاسبات خواب نبوده. بررسی کرده و رای صادر کرده.


این تخلفات حقوقی است یا کیفری؟
رحیمی:
بیشتر اداری است. قانون مجازات اداری را از توبیخ تا انفصال تعیین کرده. پول را هم محکوم به برگرداندن به بیت المال می کنند. هزاران پرونده در این باره وجود دارد. ما حداکثر می توانیم منفصل از خدمت کنیم. در سال 90 درباره حقوق و دستمزد 77 پرونده تشکیل شده، در سال 91، 48 پرونده تشکیل شده.

این پرونده ها در سال 94 چقدر است؟
رحیمی:
جمع پرونده ها 322 پرونده است. برخی در حال رسیدگی است برخی در حال اجرای حکم و برخی حکم صادر شده. حسابرس ما ممکن است بگوید تخلف است، دادستان بگوید نیست. دادستان تخلف تشخیص دهد ولی دادگاه یعنی هیات مستشاری تبرئه کنند. ایراد اطاله دادرسی در دیوان هست. ما یک سال عقب هستیم و سال 93 را سال 94 بررسی می کنیم. این فیشها جزء رسیدگی های سال 95 است و در سال 94 صادر شده. همه اینها پرونده شده و در مدت کوتاه 26 پرونده تشکیل شده. مثلا در بانک توسعه صادرات خلاف قانون شده که پرونده به دادسرا رفته. بانک صنعت و معدن، سپه، ملی، توسعه صادرات، شرکت نفت، توسعه نوسازی معاون، صنایع کوچک شهرکهای صنعتی، صندوق حمایت از تحقیقات.... اینها نامتعارف نیست، بلکه خلاف قانون کرده اند. این که می گویند ما خواب بودیم توهین است. ملت باید به دستگاه نظارتی که بیدار است اعتماد کند.


پس مشکل کجاست؟
رحیمی:
مشکل عدم اطلاع رسانی ماست.


پس این فیشها از کجا درآمد؟
رحیمی:
ما تا پایان دی ماه امسال به آن می رسیدیم و به دادسرا می رفت ولی اطلاع رسانی نمی شد. خیلی خوب شد فیش ها منتشر شدتا افکار عمومی نظارت کند.


الان می توانید اطمینان خاطر دهید فیش حقوق داریم که هنوز نامتعارف است و بررسی نشده؟
رحیمی:
من اعلام می کنم اگر کسی یک مورد حتی یک مورد از پرداختها را در سال 93 ارائه کرد و ما به آن نرسیده بودیم، مجموعه دیوان محاسبات خواب است.


برای سال 95 چه کرده اید؟
رحیمی:
به مردم اطمینان می دهم دیوان محاسبات به لحاظ ابزارهایی که دارد و دادسرا و دادگاه دارد از هیچ تخلفی چشم پوشی نمی کند. ایراد ما عدم اطلاع رسانی است. از این به بعد اطلاع رسانی می کنیم. هر هفته توضیح می دهیم. ما 3میلیارد و 500 میلیون تومان درباره این فیشها داوطلبانه به خزانه برگشته.


راهکار فوری چیست؟
رحیمی:
اولا باید همه دستگاه ها مشمول نظارت ما شوند. باید حداکثر حقوق تعیین شود. قانون مدیریت خدمات کشوری حتما اصلاح شود. بازنشستگانی که مقام شوند، دو حقوق می گیرند. هم حقوق بازنشستگی هم حقوق مقامی اش را. یک مدیر چند جا دریافتی دارد. باید سامانه تعریف شود و این حقوق ها رصد شود. علاوه بر اینها به تخلفات رسیدگی شود که کار ماست.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    123 4
    عجب. ۶تاشون تو شرکت ما که دولتی هست کار ميکنن
  • بی نام IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    85 4
    اين حرفها را كه همه مي دانند. شما بگو چكار براي جلوگيري از اين خلافها انجام داده اي.
  • بدون نام ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    80 4
    حتما راست میگه من خودم هشتاد نفر رو میشناسم به جرات
  • کی هان IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    120 3
    کارمند بدبخت 1.5 میلیون دریافت میکنه هر روز هم تهدیدش میکنن که اخراجی ولی مدیران ما 20تا 30 میلیون به بالا میگیرند با کلی تشویقی؟؟؟؟؟؟ خدا به جهنمت راضی هستم نه به این دنیا...
  • نااااااااااااا A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    74 3
    اقای رحیمی لطفا سری به سیستم قاصدک یا همان پرداخت کارانه بیمارستانها بزنید بی عدالتی مطلق است کارشناس بهداشت رادیولوژی آزمایشگاه در برخی جاها با 100 ساعت اضافه کار کمتر از 500هزار تومن میگیرند پرستاران بدون اضافه کار 1تا 10 میلیون تومن پزشکان عمومی گاه تا 20 و متخصصین عزیز بالای 100 میلیون متاسفانه ان را حق خود میدانند ولی حاضر به شفاف سازی نیستند چراااااااااا؟
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    71 1
    بیچاره کارگر وبیچاره ملت مظلو م ایران با یک میلیون حقوق آنوقت مالیات بگیرند وبعد به عزیزانشان پاداش بدهند واقعا حق است بس عدالت کجاست
  • رضا A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    27 64
    به نظرم وزارت بهداشت قضیه اش با همه جا فرق میکنه ...اون کسی که معاون وزیر بهداشته صدردصد خودش دکتره یا جراحه مطمئنا اگه بهش این حقوق رو هم ندن خودش این کارو ول میکنه میره کار پزشکی اش رو ادامه میده . باید انقدر حقوق بدن که بخواد دست از پزشکی اش برداره و بیاد معاون وزیر شه .
    • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      39 7
      این آقایون متخصص و پزشک صندلی دانشگاه هارو اشغال کردن و با بودجه دانشگاها یا همون بیت المال به اینجاها رسیدن و اگر اونا نبودن نفر پشت سریشون پشت اون نیمکت ها میرفت پس منتی نیست و دارن وظیفشون رو انجام میدن نمیدونم چی شد که درصد بالاییشون اینقدر پرتوقع شدن
  • بی نام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    34 2
    دیگه توجیه نکنید...دیگه عادت کردن به حقوق بالا اونایی که میگرفتن دیگه تن به مزاییای پایین نمیدن
  • محمود IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    33 1
    سلام.بابا من با سه تا بچه کارمند قراردادیم .ماهی یکمیلیون صد میگیرم اونم تازه امسال با افزایش 12 درصدی .مالیاتم ماهی 11 هزارتومان کم میشه .کاش حال ما رو میفهمیدند.حالا که همه چی لو رفته حقوق ما رو زیاد کنید بی انصاف نباشید .این همه پول برگشتی .
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      11 7
      من استاد حق تدریس پیام نورم از ما مالیات 10 کم میکنند. واقعا نمیدونم چرا اینقدر زیاد تازه ما هیچ مزایایی نداریم.
  • farzad..isfahan A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    38 3
    حالا بجای ۸تا ۸۰۰۰ تا هم بودن...مثلا چی میشد ماپوستمون کلفت تر ازین حرفاشده راحت باشین
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    45 3
    حقوق مجلسی ها نیز باید افشا شود.
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    47 5
    وزارت پزشکان. وزیر فعلی بهداشت تنها دغدغه اش جیب پزشکان است. کارانه ای که پزشکان دریافت می کنند بیش از مبلغی است که مدیران دریافت می کنند.
  • محمد A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    20 1
    بی خبری جناب صدیق
  • بهلول A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    32 2
    در شركتهاي تابع سازمان گسترش يا تامين اجتماعي و. مجلس وووووو... افراد زيادي داراي عضويت در مشاغل متعدد هستند و عضو هيئت مديره چند شركت مي باشند و بعضا از ده جا حقوق مي گيرند ايا بايد اينها را افشا كنند تا رسيدگي كنيد ؟ حتما بعداز افشا خواهند گفت كه اينها يك درصدند و در رژيم سابق بوده و ما خبر نداشتيم و ......
  • هر چیزی را پایانیست IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    35 3
    دیگه واسه جمع کردن قضیه خیلی دیر شده
  • نکته بین IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    27 2
    سراج رییس بازرسی در برنامه زنده میگه سه درصد از 950 نفر مدیر بررسی شده بالای 40 میلیون میگیرن ایشون میگه 8 نفر . آدم نمیدونه حرف کی باور منه
  • منصور A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    30 1
    عجب صبری خدا دارد..........
  • علی IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    28 2
    تو این 950نفر هم نمی توانید امار درست بدهید ریس بازرسی میگه 3 درصد بالای 40 میلیونه شما میگین 1 درصد
  • ف ستوده IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    28 2
    خداوند قبل از اینکه انسان را بیافریند ،توجیه را آفرید.
  • علی IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    34 2
    ای کاش این پرونده فیش حقوقی به شرکت های خصولتی و شبه دولتی هم کشیده بشه ، الان شرکت های هستند که یا تعطیل میکنن یا تعدیل نیرو ولی مدیران شرکت حقوق و مزایای بالای 15 میلیون دریافت میکنند .
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    32 3
    شما فیش حقوقیتان چقدر است ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    44 4
    بله چون مدیران وزارت بهداشت حقوق نجومی میگیرند تعرفه ویزیت پزشکان را 55 هزار تومن تعیین میکنند اگه مثل من کارگر حقوق 800 تومنی میگرفتند وضعیت فرق داشت.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      8 30
      شما کارگر خودت رو با پزشک مقایسه میکنی ؟کسی منکر زحمات کار گرهای زحمت کش نیست میدونیم حقوق کاگر کم هست اما مقایسه پزشک با کارگر درست نیست
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    34 2
    تو گفتی، مردم هم باور کردن. جمع کل حقوق و مزایا و پاداش هیئت مدیره و حق جلسات هیئت مدیره و ...... رو با هم اعلام کن تا معلوم بشه چند نفر بالای صد میلیون میگیرن
  • سيد مهدي IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    49 3
    اگه راست ميگيد فيش حقوقي مديران وزارت نفت و كشاورزي و صنعت و فرماندهان سپاه رو منتشر كنيد
  • جواد A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    33 4
    باسلام کیه که ندونه شرکت نفت ومدیرانش تماما" حقوق های نجومی میگیرند چرا تاکنون دولت که ادعای اسلامی بودن میکند وتمام دستگاه ها چه دولتی چه خصوصی از عدالت دم میزنند پس از چهل سال هنوز که هنوز هست فکری حد اقل در زمینه حقوق کا رمندان ونظام درست پرداخت نکرده اند؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    31 3
    چشم وزیر بهداشت روشن.بازم برو مناطق فقیر برای معالجه رایگان.اخی چه مهربون
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    25 1
    مثلا این آقای معاون وزیر بهداشت چه گلی سر مردم کاشته که این چنین حقوقی را باید دریافت کند ؟ . نظیرش هزار اندر هزار هستند که کارش را بهتر و بیشتر و مطمئنتر انجام میدهند .
  • نگارا IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    11 5
    شما میگین کارانه پس چرا کارمندان شهرداریها مجاز به دریافت کارانه نیستند و غیرقانونی است ؟ شما حقوق کارمندان در کلان شهرها رو در نظر نگیرین حقوق کارمند تو شهرهای دیگه خیلی پایینه اسمشه کارشناس و چند سال سابقه کار ولی حقوق و مزایا به یک میلیون تومان هم نمی رسه
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      17 4
      کارمندای شهرداری درآمد و حقوق بدی هم ندارن ها دوست عزیز
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    24 1
    حراست کارگزینی بازرسی در ادارات چکاره اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمدحسین A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    19 7
    پس این همه جنجال برای 8 نفر بود؟ این همه حمله به دولت برای 8 نفر؟
  • حسام رجایی A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    17 1
    تکلیف مردم رو مشخص کنید بالاخره کی راست میکه دیوان محاسبات یا سازمان بازرسی؟ تا کی سیاسی بازی؟
  • بي نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    24 1
    چند شغله ها رو دريابيد اقا
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    18 4
    950 نفر هم تعداد کمی نیست جناب رحیمی، انقدر دولت قبل دزدی کرده که این 950 نفر خیلی به چشم نمیاد؟
  • بی نام US ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    14 1
    لطفا به اظلاع مقامات مسئول در دولت رسانده شود که بازنشستگان کشوری طبق فهرست موجود در سازمان بازنشستگی کشوری گناهی نکرده اند که با مدارک لیسانس و فوق لیسانس با سی سال سابقه خدمت بین 1/200 تا حداکثر 2 میلیون تومان حقوق انهم پس از افزایش 12 در صد دریافت نمایند. اگر دولت محترم واقعا دنبال عدالت و رفع ظلم است با توجه به پرداخت حقوق های 15 تا 40 میلیونی طبق گزارش دیوان محاسبات به برخی مدیران و اشخاص فکری هم نسبت به ترمیم حقوق بازنشستگی کارمندان بازنشسته سازمان بازنشستگی کشوری که اکثرا عیالوار و فرزندان تحصیلکرده بیکار دارند بنماید .
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    12 4
    خودشون اینقدر حقوق بی سروصدا میکیرند اونوقت برای کسانی که برای حفظ کشور جانفشانی کردند با وجود قانون مبنی بر دادن حقوق ایثارکری برا ی جبران هزینه های زندگی که سرجمش دو میلیون نمیشه میگن کشور پول نداره
  • کارمند بهداشت IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    13 2
    توی وزارت بهداشت متاسفانه بدلیل پزشک سالاری و اینکه تمامی مدیران و مسئولین از وزارت خونه گرفته تا یک مرکز بهداشتی و درمانی ساده اکثرشون پزشکن و این عزیزان تمامی حقوق و مزایای این وزارت خونه رو برای جیب مبارکشون میخان .الان میانگین حقوق یه کارمند در وزارت بهداشت و 2 میلیونه در حالی که یک پزشک عمومی در یک مرکز بهداشتی مجری پزشک خانواده که هیچ سودی هم به مردم نمیرسون حداقل 15 میلیون کارانه میگیره .
  • امين A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    18 1
    تبعيض پرداختي دردانشگاههاي علوم پزشكي كشور غوغا ميكند پرداخت كارانه به پزشكان و مديران و حقوق بالاي هيات علميها و.....كسي همنيست كه باين موارد رسيدگي كند و نخواهد شد
  • پبمان A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    28 1
    مدیریتی که اینها می کنند 1 ملیون هم زیاذه براشون
  • حسین A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    17 1
    برادران عزیز کارمندان وکارگران شریف زحمت کش کاروتلاش راشما انجام میدهید وحق وحقوق شما راهم گردن کلفت های ازخدا بی خبروچپاول گرمی برند خداوند ازسرتقصیرشان نمی گذرد.
    • مهدی A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      17 2
      یه فیلمه دیدم تو اوکراین مردم مدیرای بدرد نخورو میگرفتن مینداختن تو سطل آشغال فک کنم تو کشور ما هم لازم بشه اینکار
  • مجتبی A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    21 5
    در وزارت بهداشت وقتی یک متخصص که در بخش خصوصی درآمد بسیار زیادی دارد به عنوان مدیر یا معاون منصوب می شود با مبالغ کم حقوق قانع نمی شود . راهکار این است که وزارت بهداشت افرادی را در رشته های مدیریت خدمات بهداشتی درمانی تا مقاطع دکترا تربیت کند و سپس در مناصب مدیریتی قرار دهد . متاسفانه چون این سیاست اجرا نمی شود بالاجبار در یک نظام پزشک سالار متخصیصین که بابت تحصیل آنان سرمایه زیادی هزینه شده است در جایگاه غیر تخصصی قرار گرفته اند این در حالی است که با دریافت مبالغ بالا باز هم ناراضی بوده و بر سر نظام منت هم دارند .
  • سپهر IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    22 1
    فقط فیش حقوقی 245 میلیونی و اعضا هیئت مدیره صندوق توسعه ملی روی هم 500 میلیون می گرفتن این چند نفر فقط با همین مبلغ 250 جوون می تونن با حقوق 2 میلیون کارو شروع کنن، 250 نفررررررررررررررررررر
  • علی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    15 4
    معاون وزیربهداشت یه پزشکه اومده جای متخصصین بهداشتی رو گرفته.این همه پی اچ دی دربهداشت حالا این اقا چرااومده شده معاون بهداشتی وزیر بهداشت
  • کارمند وزارت بهداشت EU ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    13 3
    با سلام. این فیش های نجومی سالهاست خون بجگر کارکنان وزارت بهداشت کرده ....کسی هم پاسخگو نیست ...بدتر از همه این کارانه ها و حقوقها میدونید چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟طرف پزشکه کلی تلاش میکنه مسئولیت بگیره بعد حق محرومیت از مطب بهش میدنمتاسفم پزشکا دقیقا جای خانهای دوره شاهنشاهی رو گرفتن خون همه رو تو شیشه کردن با کت و شلوار ب بهانه پزشک بودن بیت المال رو تقسیم میکنن....تمام پست های کلیدی رو هم گرفتن ....اما یه روزی خداوند بساط ظلمشون رو جمع میکنه انشاا...
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    11 1
    پس سازمانهای عمومی غیر دولتی چی میشه؟ اونها که دیگه هیچکی بهشون نظارت نمیکنه
  • محمود IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    8 1
    ملک محمدی: گزارش خوبی آقای رحیمی داد که میانگین حقوق ها را بیان کرد. این حقوق ها در مقابل کسانی که 300 میلیون گرفته اند واقعا کم است. ولی این را در مقایسه با حقوق کارمندان دولت که 2.5 میلیون تومان است، این حقوق ها بسیار زیاد است. درباره قوانین حاکم بر حقوق و دستمزد نیز یک قانون مدیریت خدمات کشوری قرار دارد که جنبه عمومی دارد. یک سری دستگاه ها نیز قوانین خاص خود را دارند
  • احد RO ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    1 5
    متشكرم
  • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    3 0
    یک ارتشی که غالبا دور موطن اصلی ودر نقاط صغر مرزی در پراسترس ترین شرایط از جانش وخانواده اش برای امنیت مملکت و..میگذره اگه چهل سال هم خدمت کنه به اندازه یک سال این مدیران حقوق نمی گیره و بیچاره تر افرادی که این حداقلی را هم ندارن
  • خضیراوی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    3 0
    مردم بدبخت چه چیزیهایی رو نمی دونستند چها کشیدن از تحریم بعد اقایان تو ناز و نعمت و ما در فلاکت