حاجی‎بابایی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر همدان کلانشهری است که هر روز مهاجر پذیرفته و چند سال دیگر جمعیت این شهر از میلیون نفر عبور خواهد کرد گفت: برای قطب شدن، قدرت نیاز است و هیچ قدرتی بالاتر از جمعیت نیست.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی که در همایش افتتاحیه استارتاپ در همدان گفت: باید فشارهایی وارد شود تا همدان به جایگاه کلانشهری خود برسد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت همدان، خاطرنشان کرد: جمعیت استان همدان همچنان رو به افزایش است که مصوبه کلانشهر شدن این شهر یک فرصت مناسب برای توسعه همه‌جانبه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: باید از این ظرفیت و پتانسیل برای توسعه در زمینه‌های مختلف اعم از آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و... استفاده کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همدان باید به قطب اصلی اقتصادی و فرهنگی منطقه تبدیل شود و با تلاش همه‎جانبه مردم و مسؤولان این مسئله امکان‌پذیر خواهد بود.

وی بر لزوم پاسخگویی مسؤولان به مردم گفت: همه ما مسؤولان در هر رده‌ای اعم از نماینده مجلس، استاندار، امام جمعه و... باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم اما از آحاد مختلف جامعه انتظار داریم مطالبه‌گر باشند و کارهای بزرگ برای توسعه استان بخواهند.

حاجی‎بابایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: امروز مسئله اصلی و مهم کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است و همه باید دست به دست هم داده و در راستای این مهم گام برداریم.

وی با اشاره به دورنمای شهر و استان همدان نیر گفت: از 20 سال گذشته برای رشد و توسعه همدان دورنمایی را طراحی کردیم که برای هر کدام از برنامه‌ها زمان زیادی صرف شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولین طرح ما نامگذاری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران بود که با پیگیرهای یک ساله آن را به تصویب رساندیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قوی‎ترین پتروشیمی در همدان راه‎اندازی شود تنها برای 300 نفر اشتغالزایی خواهد داشت، گفت: باید به سمتی برویم که اشتغال را از صنایع کوچک، خدمات و مسائل گوناگون به دست بیاوریم.


حاجی بابایی، با اشاره به برنامه‎ریزی برای ساخت شهر «حورا» گفت: اگر این شهر خارج از همدان ساخته شود تمام بدبختی‎های آن برای همدان خواهد بود و بهره‎ای ندارد ولی اگر در داخل شهر همدان باشد بهره بالایی نصیب می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 تا 40 هزار کارگاه در استان همدان وجود دارد که اگر بتوان آنها را یک رتبه ارتقا داده و خدمات‎رسانی را افزایش دهیم 30 تا 40 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی گفت: تبدیل همدان به مرکز پزشکی غرب کشور، احداث دانشکده داروسازی و ساخت بیمارستان‎های مختلف برای توسعه همدان مد نظر بوده تا هزاران نفر از مردم مناطق همجوار به همدان مراجعه کنند.

حاجی‎بابایی بیان کرد: شهرداری باید رینگ سوم شهر را تعریف کرده، 20 قطعه در آن ایجاد کند و در هر دوره شورا آنها را ساماندهی کند که به طور قطع این امر سبب درآمدزایی می‎شود چراکه شهرداری امروز هزینه‎های بالایی صرف می‌کند ولی درآمدزایی ندارد.

وی در آخر افزود: دو سه منطقه آماده سرمایه‌گذاری کلان در شهر همدان هستند که باید جلساتی در این زمینه تعریف شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =