۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

ایسنا نوشت: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول پروژه مبارزه با فقر در اقتصاد مقاومتی گفت: بودجه فقرزدایی در کشور 6000 میلیارد تومان است.

حیدری در جلسه اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است و دولت نگاه خاصی به این استان دارد.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید بی عدالتی‎ها یک به یک آشکار و در نطفه خفه می‎‎شوند.

حیدری ادامه داد: همچنین در این دولت فضایی به وجود آمده که همه می‎توانند مشکلاتشان را بیان کنند. در دولت قبل 52 اقتصاددان نامه‎ای به دولت نوشتند که بلافاصله مجموعه آنها منحل شد و مجبور به خروج از مرکز و کناره‌گیری از کار شدند.

مسئول پروژه مبارزه با فقر در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هم اکنون در صدا و سیما تمام مشکل‎ها بیان و بی‌عدالتی‎ها سرکوب می‎شوند. میزان فقر در تک تک استان‎ها مشخص و به مرکز گزارش شده‎اند وتحریم‎هایی که ظالمانه بودند حال شاهد برداشته شدن آنها هستیم.

وی بودجه فقرزدایی را 6000 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سهم ما در اقتصاد مقاومتی از این مقدار1000 میلیارد تومان است.

مسئول اشتغال پروژه اقتصاد مقاومتی نیز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: در یک ماه گذشته توسعه رسته‎های اشتغال را در استان شروع کرده‎ایم و با فرض 12 هزار نفر احصا شدند.

وی اضافه کرد: براساس بررسی‎های به عمل آمده استان در بخش کشاورزی ظرفیت‎های خوبی دارد اما به دلیل خرده مالکیت نتوانسته اشتغالی را تولید کند. باید برای تامین معیشت مردم به دنبال کسب و کارهای مکمل باشیم.

مسئول اشتغال پروژه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در بحث صنعت سنتی عملا رکود داریم که نمونه آن کارخانه پارسیلون است. انتظار نداریم صنعت رسمی در کوتاه مدت اتفاق بیفتد. اگر به دنبال افزایش اشتغال هستیم نباید به دنبال افتتاح کارخانه بزرگی باشیم. به این شکل مشکل ما حل نمی‎شود.

منصوری با بیان اینکه در لرستان شاهد خروج مواد خام و اندک فرآوری شده هستیم، افزود: همچنین نیروی کار فعال ما از استان مهاجرت کرده‎اند و خارج شده‎اند.

وی ادامه داد:آموزش‎هایی که در استان داده می‎شود متناسب با ایجاد شغل در اینجا نیستند و باید اصلاح شوند. بحث کشاورزی را در استان باید حفظ کنیم و در کنار آن صنایع تبدیلی را نیز بیاوریم.

مسئول اشتغال پروژه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه می‎توانیم توزیع متوازنی از درآمدها را داشته باشیم، گفت: مقدار قابل توجهی از محصولات استان می‎تواند در بازراهای داخلی به فروش برسند و بخشی از منابع از جنسی است که نیاز به بازارهای خارجی ندارد.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    مگر در نظام جمهوری اسلامی باید فقیر داشته باشیم؟