دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که به دعوت رسمی معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان به این کشور سفر کرده است عصر امروز با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وارت ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ در اين ديدار دكتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري اسلامي ايران ضمن ارايه گزارشي از روند توسعه و پيشرفت كشورمان در حوزه هاي اقتصادي، فني و صنعتي به روابط تاريخي و سياسي دو كشور ايران و گرجستان اشاره كرد و گفت: ايران و گرجستان همواره روابط مثبت و سازنده اي داشتند و به دنبال افزايش صلح و ثبات در منطقه و جهان بودند.

وزير ارتباطات با تاكيد بر قرابت هاي نزديك فرهنگي و تاريخي و تاثير آن ديدگاه مشترك دو كشور در خصوص ثبات و صلح گفت: علاوه بر اين روابط، دو كشور ايران و گرجستان داراي مناسبات اقتصادي و بازرگاني و كميسيون همكاري مشترك اقتصادي هستند كه اين مناسبات نيز در تحكيم روابط دو كشور تاثير زيادي دارد.

واعظي با بيان برخي دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در سالهاي اخير و به خصوص در دولت تدبير و اميد گفت: ما در ايران به اين موضوع مهم رسيده ايم كه ICT زيربنا و پيشران توسعه و تسهيل گر هر نوع فعاليتي در حوزه هاي مختلف است و به همين دليل به طور جدي در دولت تدبير و اميد بر روي اين فناوري تاكيد و به پيشرفتها و دستاوردهاي قابل توجهي رسيده ايم.

واعظي با اشاره به امكان تبادل تجربيات بين دو كشور در حوزه ICT گفت: علاقه منديم تا با كشور گرجستان در زمينه انتقال تكنولوژي، ترانزيت، استفاده بهينه از پهناي باند، آموزش و تحقيق، راه اندازي و بهره برداري از دولت الكترونيك تبادل اطلاعات و تجربيات داشته باشيم.

وي افزود: با توجه به علاقه مندي جمهوري اسلامي به تنوع مبادي ورودي و خروجي اينترنت، مايليم تا كشور گرجستان يكي از مسيرهاي ترانزيتي ما باشد.

در اين ديدار معاون اول نخست وزير گرجستان نيز با اشاره به اهميت نقش ايران در جريان توسعه كشور گرجستان گفت: ترانزيت انواع كالا ، ايجاد بسترهاي حمل ونقلي مانند راه آهن و ديگر همكاري هاي مشترك مي تواند در تعميق روابط دو كشور اثرگذار باشد.

كويريكاشويلي با اظهار تمايل گرجستان بر گسترش همكاري هاي مشترك با ايران افزود: گرجستان توانست به اتحاديه تجاري اروپا بپيوندد و اين ظرفيت جديدي براي ايران است تا ضمن تشويق بخش خصوصي كشورش براي سرمايه گذاري در بخش صنايع گرجستان، زمينه تعميق مناسبات تجاري و بازار مشترك را فراهم سازد.

وي افزود: گرجستان براي ايجاد علاقه براي جذب سرمايه گذاري خارجي اقدام به تاسيس مناطق آزاد و اعطاي امتيازات و تشويق هاي مختلف و رفع موانع احتمالي براي سرمايه گذاران كشورهاي خارجي كرده است و بخش خصوصي و سرمايه گذاري ايران مي تواند از اين فرصت استفاده كند.

وزير اقتصاد و توسعه پايدار گرجستان با اشاره به موقعيت مناسب گرجستان در مبادي ورودي و خروجي اينترنت ديگر كشورها براي توسعه حوزه ICT گفت: به كمك اين شرايط در حوزه زير ساختي ارتباطات و فناوري اطلاعات به پيشرفتهاي خوبي دست يافتيم و تمايل داريم تا اين پيشرفتها را در اختيار كشورهاي همسايه و از جمله ايران قرار دهيم.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =