امام جمعه همدان با بیان اینکه ابعاد وجودی قرآن به اندازه ابعاد ساختاری انسان است، گفت: انسان کامل، تجسم عینی قرآن است و بدبختی کشور‌های اسلامی با این همه عدّه و عُده این است که اسلام و مکتب را درک نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان، با اعلام اینکه حقیقت بسیجی بودن و معیار‌های بسیجی بودن باید تجزیه و تحلیل شود، گفت: سازمان بسیج اساتید معیار‌های بسیجی واقعی را از زبان امیرالمومنین(ع) بیان کند.


وی که در مراسم افتتاحیه همایش کارگاه پیوست‌نگاری فرهنگی و در جمع اساتید بسیجی 11 استان کشور، سخن می گفت با بیان اینکه دوستان و دشمنان ما بر شکوه و عظمت انقلاب غبطه می‌خورند، خاطرنشان کرد: به برکت رهبری داهیانه رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی به این شکوه و عظمت رسیده است.

وی با طرح این سئوال که کدام مکتب غیر از مکتب قرآن و اهل بیت (ع) رهبران شایسته، صالح و جامع تربیت می‌کند، گفت: هنوز در مکتب اسلام ذوب نشده‌ایم و اگر در مکتب اسلام ذوب می‌شدیم این تفکرات پیش نمی‌آمد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: اگر هر شخصیت، دانشمند و متفکری که در گوشه و کناری زندگی می‌کند کم و کاستی داشته باشد بدانیم در آن قسمت بهره کافی نبرده‌ایم.

آیت الله محمدی یادآور شد: آنهایی که حقیقت بسیجی بودن را شناختند؛ بسیجی شدند و بسیجی عمل کردند، این سربلندی‌ها و افتخارات را خلق کردند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله حقوق‌های نجومی که باعث سرافکندگی همگان شد زائیده تفکر بسیجی نیست، یادآور شد: این موضوع زائیده تفکری نقیض و ضد بشری است و این سؤال پیش می‌آید که آنها کدام قله را می‌توانند فتح کنند؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: حقیقت بسیجی بودن و معیار‌های بسیجی بودن باید تجزیه و تحلیل شود و همه امام بزرگوار را یک بسیجی تمام‎عیار می‌شناسیم و مقام معظم رهبری، امیرالمومنین (ع) را بسیجی به مفهوم واقعی دانسته‌اند.

این مسؤول جامعیت انسان کامل را برگرفته از خداوند دانست و گفت: انسان کامل اگر نباشد جهان دچار بحران است و جامعیت الهی را خداوند بر اساس مصلحت به برخی بندگان عنایت می‌کند.

طه‌محمدی با برشمردن ویژگی‌های بسیجی از نگاه امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه، اظهار کرد: انتظار می‌رود سازمان بسیج اساتید معیار‌های بسیجی واقعی را از زبان امیرالمومنین (ع) بیان کند.

وی خون شهدا را بسترساز فعالیت دانشمندان، نخبگان و اساتید دانست و ادامه داد: در فضای خانه،‌ خانواده، جامعه و مدرسه باید طبق فرمایشات مولا علی (ع) عرفان، عبادت، حکمت و همه خوبی‌ها باشد.

گفتنی است همایش کارگاه پیوست‎نگاری فرهنگی کشور ، به مدت پنج روز با حضور 250 نفر از اساتید از 11 استان کشور در همدان برگزار می شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =