سخنگوی شورای نگهبان از ملاقات چند نفر از اعضای شورای نگهبان با برخی از نمایندگان مجلس خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود، نوشت:

هفته قبل یکی از نمایندگان محترم مجلس از کمیسیون آموزش طی پیامکی در خواست کرد جلسه‌ای بین چند تن از نمایندگان مجلس و حقوقدانان شورا برگزار شود که تاریخ تشکیل به امروز (شنبه) بعد از ظهر رسید و امروز هم مجلس تعطیل بود و تعدادی نتوانستند حضور داشته باشند و برخی از حقوقدانان شورا نیز به دلیل گرفتاری به جلسه نرسیدند. سه نفر از نمایندگان محترم و چهار نفر از حقوقدانان شورا به اضافه برخی از کارشناسان مرکز تحقیقات شورا حاضر بودند.

نکات خوبی از سوی اعضا نسبت به عملکرد مجلس و شورا مطرح شد. یک نوع آسیب‌شناسی هر دو نهاد و اراده برای حل این مشکلات که مورد تأیید اعضا قرار گرفت. مقرر شد جلسات ادامه یابد و محورهای مورد بحث از سوی نمایندگان عزیز مطرح شود تا در نوبت‌های بعد در جهت حل آنها با کمک رئیس و هیأت رئیسه محترم مجلس اقدام لازم انجام پذیرد.

همچنین توافق شد فعلا هر دو هفته جلسات مشابه و با حضور اعضا بیشتر تشکیل تا بتوانیم در پیگیری تصویب و اجرای قوانین گام‌های مؤثرتری برداریم.

کدخدایی در پیام دیگری در کانال تلگرامی خود، با اشاره به اینکه "علیرغم فعالیت‌های زیاد در حوزه رسانه‌ای شورا هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم"، نوشت: باید سیاستی نو در بخش اطلاع‌رسانی اتخاذ شود.

وی در این پیام به نقطه‌نظراتش در رابطه با اولین نشست خبری دوره جدید شورای نگهبان و نگاهی به جایگاه امروز بخش اطلاع‌رسانی این شورا و ضرورت کسب جایگاه رفیع‌تر آن با یاری خبرنگاران اشاره کرده است.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

«باسمه تعالی

شنبه 2 مرداد 1395

اولین نشست خبری در دور جدید

طبق قرار قبلی آماده شدم تا نشست خبری را برگزار کنم. ساعت 11 با اعلام روابط عمومی به سالن رفتم. دوستان خبرنگار از رسانه‌های گوناگون آمده بودند. برخی چهره‌ها جدید و برخی همان قدیمی‌ها بودند. اشتیاق به شنیدن اخبار چدید در چهره غالب دوستان خبرنگار موج می‌زد. این سوال نیز یکی دو بار تکرار شد: آیا تلفن‌ها را جواب می‌دهید؟ قول دادم ان‌شاءالله شرمنده نشوم. البته با تحفظ اینکه در هنگام کلاس درس یا جلسات بعدا پاسخ دهم.

اما نکته مهم اینکه علیرغم فعالیت‌های زیاد در حوزه رسانه‌ای شورا هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و این درسی بود که امروز از لابلای سوالات خبرنگاران بدست آمد. باید سیاستی نو در بخش اطلاع‌رسانی اتخاذ شود و تحقق این مهم کمک خبرنگاران خوب این حوزه را می‌طلبد. امید که من را از دریافت نظرات خود محروم نکنید.»

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =