ایسنا نوشت: اجرای طرح رجیستری تلفن‌های همراه که زیرمجموعه قانون جامع مبارزه با قاچاق کالاست، به صورت پایلوت در حال اجراست و به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، سعی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این است که از هرگونه تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم خودداری کند؛ لذا اجرای این طرح تاثیری بر هزینه کاربران تلفن‌های همراه نخواهد داشت.

محمد کرگانی‌نژاد با بیان اینکه طرح رجیستری تلفن های همراه در حال حاضر به صورت پایلوت اجرا می شود، گفت: این طرح به عنوان یکی از سامانه‌هایی که تحت عنوان سامانه های جامع تجارت، طراحی و تدوین آیین نامه اجرایی آن بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است. در حال حاضر در مرحله اجرای پایلوت و تست درون سیستمی است و فعلا تاثیری بر کاربران تلفن های همراه نخواهد داشت و نیازی نیست ذهن مردم در این خصوص مشوش باشد.

وی در ادامه با اشاره به هزینه های احتمالی این طرح برای مشترکین تلفن همراه تصریح کرد: گرچه امور فنی و زیر بنایی آن بر اساس مواد ۵، ۶ و ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که مستقیما به طراحی سامانه های الکترونیک شناسایی و رهگیری اشاره دارد، بر عهده مرکز توسعه و تجارت الکترونیک است اما سیاست های وزارتخانه بر این است که از هرگونه تحمیل هزینه های اضافی بر مردم خودداری کند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به جزئیات طرح رجیستری تلفن همراه گفت: در آیین نامه ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رجیستری تلفن همراه تدوین شد و به تصویب هیئت وزیران رسید ساماندهی کدهای رهگیری موبایل ها یا همان IMEI که توسط موسسه جهانی GSMA به تولیدکنندگان موبایل داده می شود و فراهم کردن زیرساخت های اجرای این طرح بر عهده این وزارتخانه است و خدمات اپراتوری عملیاتی آن بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده است.

برخورد با فروشگاه‌های آیفون جزو رجیستری نیست

وی در ادامه با اشاره برخوردهای فیزیکی که با برخی فروشگاه‌های تلفن همراه و فروشگاه هایی که عنوان نمایندگی آیفون را داشتند صورت گرفته است، عنوان کرد: طرح رجیستری تلفن های همراه زیرمجموعه قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا بوده و این قانون گستردگی بسیار زیادی دارد؛ به طوری که در آن برخورد با عرضه کنندگان کالا و ساماندهی نمایندگی های فروش کالاهای وارداتی نیز از جمله آنها است.

گرکانی نژاد افزود: از همین‌رو برخوردهایی که با برخی فروشندگان صورت گرفت نیز ربطی به رجیستری تلفن های همراه نداشته اما هر دو این اقدامات در راستای تحقق اهداف قانون جامع مبارزه با قاچاق کالاست.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =