یک گام نزدیک تر به تولید خودروهایی که با باتری کار می کنند

کارخانه عظیم تولید باتری در نوادا با مساحتی در حدود ۹۳۰ هزار مترمربع قرار است باتری لازم برای تامین ۵۰۰ هزار خودرو در سال را تولید کند.

شرکت تسلا در حال ساخت یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید باتری در نوادا با حدود هزار کارگر و با نام «گیگافکتوری» (Gigafactory) است.

 کارخانه تولید انبوه باتری‌های لیتیومی، وابسته به شرکت تسلا موتور در مرکز صنعتی رنو در شهر استوری‌کانتی واقع در ایالت نوادا قرار دارد.این کارخانه که 5.8 میلیون فوت متر مربع خواهد بود ، در سال 2020 تکمیل می شود .

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ در اوج خروجی، این شرکت به تولید ۳۵ گیگاوات ساعت ظرفیت باتری در هرسال برسد، چیزی که تسلا ادعا می‌کند بیش از تولید کل باتری‌های لیتیومی جهان در سال ۲۰۱۳ است.

به گفته مدیران تسلا با تاسیس این کارخانه ، هزینه های خود را 30 درصد کاهش خواهد داد.

هنوز باتری ها به این کارخانه منتقل نشده ولی این باتری ها ساخت ژاپن است.  این کارخانه پس از کارخانه‌ی ساخت هواپیمای بویینگ در واشنگتن، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی جهان است. تسلا انتظار دارد تا بتواند با تولید باتری سالیانه 1.5 میلیون خودرو بسازد.

‌  این ساختمان عظیم که قرار است با مساحتی در حدود ۹۳۰ هزار مترمربع ساخته شود، می‌تواند باتری لازم برای تامین ۵۰۰ هزار خودرو در سال را تولید کند.

 

منبع: سی ان ان مانی

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    کاش به جای اینهمه دلال سیاست باز رانت خوار و اختلاس گر جند نفر دانشمند و مخترع همچون ایلان ماسک داشتیم یا جذب می کردیم. البته می توانیم همچنان به خواندن اخبار و تحسین پیشرفت های برق آسای کشورهای صنعتی ادامه دهیم. حد نهایی خواب آلودگی ملی ما حدود سال 2030 تا 2035 میلادی است. شروع بیداری تدریجی پس از آن نقطه عطف تاریخی و مرور گذشته تماشایی خواهد بود...