مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با بیان اینکه میز خدمت حقوقی با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت تشکیل یافته است،گفت: میز خدمت حقوقی در راستای کمک به توانمندسازی مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجاد گردیده است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین دشتی با اشاره به اینکه مشکلات حقوقی،عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل میز خدمت حقوقی است،افزود: وکلا و حقوقدانان نیکوکار با حضور در این نهاد خدمات مشاوره حقوقی به مددجویان ارائه می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه 221 وکیل نیکوکار استان به مددجویان تحت حمایت این نهاد مشاوره حقوقی رایگان ارائه می دهند،خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال از 147 پرونده حقوقی 88 پرونده به صورت مشاوره حقوقی بوده و بقیه در محاکم قضایی تشکیل پرونده شده و در حال رسیدگی است.

دشتی با اشاره به اینکه در سال 94 برای 100 مددجو توسط وکلای نیکوکار مشاوره رایگان حقوقی صورت گرفته است،اظهار کرد: دفاتر معاضدت حقوقی از اواخر سال 93 در 21 شهرستان و 50 مراکز نیکوکاری استان ایجاد شده و وکلای نیکوکار مشاوره و خدمات حقوقی رایگان به مددجویان تحت حمایت ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه مددجویان نیازمند به حمایت حقوقی توسط کمیته امداد استان طی نامه کتبی به کانون وکلا معرفی می شوند، تصریح کرد: ارائه مشاوره حقوقی و وکیل معاضدتی رایگان در موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده در طول هفته به غیر از ایام تعطیل در کانون وکلای استان صورت می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه طرح غربالگری مشکلات حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهریور سال 93 خاتمه یافته است،بیان کرد: طی سال گذشته 458 پرونده حقوقی مددجویان تحت حمایت غربالگری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =