اوباما در کنفرانس ملی حزب دمکرات دربارۀ ایران چه گفت؟

باراک اوباما در کنفرانس ملی حزب دموکراتها گفت: از طریق دیپلماسی و با کمک هیلاری برنامه هسته ای ایران را تعطیل کردیم.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی سی ان ان کنوانسیون حزب دمکرات را به طور مستقیم پخش کرد. در این نشست، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس ملی حزب دموکراتها گفت: از طریق دیپلماسی، برنامه هسته ای ایران را تعطیل کردیم.

اوباما از هیلاری کلینتون نامزد دمکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کرد و گفت که همراه با او دستاوردهای زیادی داشته است و به همراه او توانست برنامه هسته ای ایران تعطیل کند.
باراک اوباما گفت که با همراهی کلینتون توانسته است بر رکود اقتصادی چندین ساله غلبه کند و به اقتصاد آمریکا رونق بخشد. وی گفت: ما امتیازات نظام بهداشت و درمان را که فقط در اختیار عده ای خاص بود، در اختیار همگان قرار دادیم. تولید انرژی پاک خود را دو برابر کردیم. اکثر سربازان خود را به خانواده هایشان بازگرداندیم و عدالت را در حق اسامه بن لادن اجرا کردیم. از طریق دیپلماسی، برنامه هسته ای ایران را تعطیل کردیم. فصل جدیدی با مردم کوبا باز کردیم.

اوباما در سخنرانی خود در گردهمایی حزب دموکرات برای معرفی رسمی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا، جمهوری خواهان را به دامن زدن به عصبانیت و نفرت متهم کرد.
رئیس جمهور آمریکا ضمن تعریف و تمجید از هیلاری کلینتون نامزد دمکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور و انتقاد از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان گفت ما هیلاری کلینتون را به ریاست جمهوری خواهیم رساند. ترامپ مرد عمل نیست.

وی اضافه کرد: ما سیاست اقتصادی مستقلی را که بر نفت متکی نیست، محقق و عدالت را با [کشتن] بن لادن [سرکرده القاعده] اجرا کردیم. ما بیش از هر زمان دیگری به آینده بهتر آمریکا و آمریکایی ها خوشبین هستیم. جمهوریخواهان احساس خشم و تنفر را برانگیخته اند و این احساسات نیز برای آمریکا بیگانه است.

هیلاری کلینتون شایستگی رهبری کشور را دارد. او یک زن قوی است که با من در انتخابات ریاست جمهوری با قدرت و شرافتمندانه مبارزه کرد. زن یا مردی شایسته تر از هیلاری کلینتون برای این سمت وجود ندارد. هیلاری کلینتون جنگ ما را برضد شبکه دولت (داعش) رها نخواهد کرد و در مقابل جلوی ورود پیروان یک دین کامل را به کشور ما نخواهد گرفت. ترامپ سیاستش بر هراس افکنی مبتنی است.
اوباما افزود: باید انتخابات سال 2016 میلادی نشان از دمکراسی واقعی ما باشد. این انتخابات آمریکا دموکراسی را به روی صحنه می آورد. هیلاری می داند که چگونه با مسائل نژادپرستانه و افراط گرایی برخورد کند. او قادرترین فرد برای تعامل با مسائل جامعه ما به خصوص با نژادپرستی و مهاجرت است. هیلاری می داند که جامعه ما می تواند همه را در برگیرد. باید عدالت علیه لابی اسلحه اجرا شود. هیلاری کلینتون را به سمت ریاست جمهوری خواهیم رساند. باید ارزشهای قوی آمریکا را حفظ کنیم و هر کسی که این ارزشها را تهدید کند شکست خواهد خورد. از شما می خواهم از هیلاری کلینتون حمایت کنید همچنانکه من از او حمایت می کنم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    30 2
    نگفت برنامه هسته ای را متوقف کردیم، گفت برنامه ی سلاح هسته ای ایران را متوقف کردیم. لطفا اصلاح کنید
    • میلاد A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
      1 0
      از نظر اینها جفتش یکیه قبلا هم گفته بود اگه میتونستم کل پیچ و مهره های هسته ای ایران رو باز میکردم ولی دیگه نمیشه اشاره به پیشرفت ایران در هسته ای
  • کم حرف A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    8 0
    برنامه سلاح هسته ای ایران گفت نه برنامه هسته ای