نخستین قرارداد اکران فیلمی ایرانی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ عراق را به تهران کشاند

امضای قرارداد اکران فیلم «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی در شهرهای عراق، قائم مقام وزیر فرهنگ این کشور را به ایران کشاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همکاری‌های فرهنگی و هنری بین ایران و عراق در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌های هنری مختلفی از جمله برنامه هایی در حوزه سینما بین دو کشور بوده است که در ادامه این فعالیت ها، انعقاد قرارداد نمایش فیلم محمد رسول الله(ص) در عراق، به همت رایزنی فرهنگی ایران در این کشور صورت گرفت و به زودی شاهد نمایش عمومی این فیلم در عراق خواهیم بود.

انعقاد قرارداد این فیلم، اولین قرارداد اکران فیلم های سینمایی در تاریخ روابط فرهنگی و هنری دو کشور است.

اهمیت این قرارداد در روابط فرهنگی و هنری دو کشور از این جهت حائز اهمیت است که جابر الجابری قائم مقام وزیر فرهنگ عراق به منظور امضای این قرارداد به تهران سفر کرده است.

البته پیش از این فیلم «محمد رسول الله» با هماهنگی و همت رایزنی فرهنگی ایران و با حضور چهره ها و شخصیت های فرهنگی، هنری و سینمایی عراق در بغداد و برخی دیگر از شهرهای این کشور نمایش خصوصی داده شده است.

چندی پیش این فیلم در سالن المسرح الوطنی بغداد با حضور وزرای فرهنگ و گردشگری و امور خارجه عراق و تعداد بسیاری از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و علمای شیعه و اهل سنت این کشور اکران اختصاصی شد.

قرارداد اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» به امضای قائم مقام وزیر فرهنگ عراق و شرکت نور تابان رسیده است.

با توجه به موضوع و پرداخت «محمد رسول الله(ص)»، به نظر می رسد این فیلم می تواند موجب استحکام وحدت میان پیروان مذاهب مختلف در کشور عراق شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =