محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که با هیاتی متشکل از فعالان و مسولین و نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در سفری چهار روزه به روسیه با مقام های بلندپایه این کشور درباره گسترش همکاری های اقتصادی، صنعتی و بازرگانی گفت وگو کرد، شامگاه جمعه مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ دكتر واعظي و هيات ايراني روز سه شنبه با ورود به استان استراخان در ساحل شمال غربي درياي خزر با مقام هاي اين استان از جمله الكساندر ژيلكين استاندار در باره افزايش همكاري هاي بازرگاني و كشاورزي بين استاني با ايران و همچنين ارتباطات دريايي و حمل و نقلي مذاكراتي انجام دادند و توافق هايي براي پيگيري انجام گرفت.


همچنين واعظي و مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي در فدراسيون روسيه و استاندار استراخان در نشست يك روزه اقتصادي ايران و روسيه با حضور كارشناسان و فعالان اقتصادي دو كشور سخنراني كردند.


واعظي رييس ايراني كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و روسيه همچنين مذاكرات خود را در مسكو با ورونيكا نيكيشينا وزير تجارت اتحاديه اوراسيا در باره مشاركت اقتصادي با اين اتحاديه در قالب پيمان تجارت آزاد آغاز كرد.


مذاكرات با نيكلاي نيكيفروف وزير ارتباطات و رسانه هاي جمعي، دنيس مانتوروف وزير صنعت و تجارت، الكساندر نوواك وزير انرژي و رييس روسي كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي دو كشور و همچنين الكساندر تكاچيف وزير كشاورزي روسيه از ديگر برنامه هاي كاري واعظي در مسكو بود كه با حضور سفير ايران برگزار شد.


همكاري هاي فضايي، مخابراتي، شبكه هاي مجازي، آموزش فضانوردي، توسعه روابط صنعتي و اقتصادي، كشاورزي، همكاري هاي نفتي و گازي، رفع موانع بانكي، صادرات و واردات متقابل، رايزني براي برنامه هاي نشست آينده كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي دو كشور و پيگيري اجراي قرار دادهاي قبلي از جمله توافق هاي صورت گرفته در مذاكرات چهار روزه واعظي و هيات همراه در سفر به روسيه بود.


همچنين امروز سايت اقتصادي سفارت ايران در روسيه براي آگاهي رساني به بخش هاي مختلف تجاري و بازرگاني خصوصي دو كشور به دو زبان روسي و فارسي با حضور واعظي وزير ارتباطات، نوواك وزير انرژي روسيه و همچنين سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو رونمايي شد.


از آغاز روي كار آمدن دولت يازدهم، ايران و روسيه با اجراي راهبرد افزايش همكاري هاي دوجانبه و همگرايي منطقه اي، روابط اقتصادي رو به ركورد خود را تحرك بخشيدند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =