10 تیتر داغ دنیای آی‌تی از خداحافظی اپل با دنیای خودروسازی تا معامله 9.3 میلیارد دلاری اوراکل

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز یکشنبه 10 مرداد 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - جدیدترین گزارش مالی آلفابت (پدر گوگل) نشان از به مقصد رسیدن اهداف دارد که باعث شد در کمتر از یک ساعت بعد از انتشار گزارش، سهام این کمپانی 5 درصد افزایش پیدا کند و امیدها به آلفابت روزافزون شود. گفتنی است درآمد وب سایت‌های گوگل (یوتیوب هم در بر می‌گیرد) به عنوان زیرمجموعه آلفابت با رسیدن به رقم 15.4 میلیارد دلار رشد 24 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

شماره 2 - گزارش فصل سوم مالی آمازون نشان می‌دهد درآمد این کمپانی مطابق انتظار نبوده است.

شماره 3 - تا پایان 30 ژوئن امسال مایکروسافت 7400 نیروی خود را محترمانه از کار بی‌کار کرد. تا پایان 2017 نیز 2850 نیروی دیگر کار خود را ترک اجباری خواهند کرد!

شماره 4 - اپل تصمیم گرفته خودرو الکتریکی نسازد و تنها با استخدام «دن دوج» مؤسس QNX قصد دارد روی نرم‌افزارهای خودرو کار کند.

شماره 5 - علی‌رغم تحولات ساختاری در یاهو و فروش آن به ورایزون، روز 18 جولای 76 درخواست استخدام جدید از سوی کمپانی منتشر شد و دو روز بعد یعنی 20 جولای نیز 151 فرصت شغلی جدید در یاهو برای جویندگان کار ایجاد شد.

شماره 6 - با تصمیم حکومت چین، تاکسی آنلاین اوبر رسماً فعالیت خود را این کشور شروع می‌کند.

شماره 7 - سرویس‌های تلویزیونی اپل به دلیل قواعد سخت‌گیرانه برای امضای قرارداد با افراد معروف، با تأخیر وارد بازار می‌شود.

شماره 8 - با مطرح‌شدن کیس حقوقی علیه واتس‌اَپ در برزیل، 11.7 میلیون دلار از دارایی‌های فیس‌بوک در این کشور تا روشن شدن وضعیت پرونده حقوقی واتس‌اَپ بلوکه شد.

شماره 9- کمپانی اوراکل کمپانی NetSuite، سرویس‌دهنده کلود درزمینه مدیریت امور مالی و حسابداری را به قیمت 9.3 میلیارد دلار می‌خرد.

شماره 10 - فیس‌بوک با افزایش 59 درصدی درآمد خود در فصل دوم روبرو شده که این موضوع باعث افزایش 8 درصدی ارزش سهام این کمپانی در بورس شد.

(عکس خبر: تراویس کالانیک موسس و مدیر اجرایی اوبر)

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =