قطر و عربستان با جوانان بومی در فینال هندبال آسیا/ حالا دیگر بهانه چیست!؟

هندبال جوانان آسیا در حالی ناکامی دیگری برای هندبال ایران در رسیدن به جام جهانی جوانان رقم زد که دیگر بر خلاف رده بزرگسالان نمی توان با بهانه ای چون بازیکنان چند ملیتی دهان ها را بست و از اشتباهات رخ داده چشم پوشی کرد .

علی شاکری_خبرآنلاین/ بی تعارف تیم ملی هندبال جوانان به رغم همه توجهات صورت گرفته و برنامه ریزی بظاهر حساب شده ! از حضور در لیگ برتر گرفته تا اردوی خارج از کشور و شرکت در تورنمنت داخلی و خارجی ، نتیجه ای بمراتب ضعیف تر از دوره های قبل از خود بر جا گذاشته که اصلا از چنین تدارکات تاریخی هرگز خبری نبوده است .
تیم جوانان ایران دو سال پیش با وجود کشمکمش های فدراسیون وقت با باشگاه ثآمن و فراخواندن چند بازیکن این تیم از ترکیب اصلی با اشاره باشگاه ، به رغم داشتن کمترین امکانات اردویی و تدارکاتی چهارم آسیا شد و در عین کم شانسی از راهیابی به مسابقات جهانی بازماند. اما
حالا تیمی که برای موفقیت آن به اندازه تمام تاریخ هندبال جوانان و به اندازه تیم ملی بزرگسالان تدارکات و هزینه شده بود ، بدترین نتیجه ممکنه را از خود باقی گذاشت و همه را از نتایج خود مایوس کرد .
درد مقام هفتمی ! یک سو ، باخت به عراق را چگونه باید هضم کرد ؟!
براستی اعضای کمیته فنی در بررسی نتایج این تیم و انتخاب کادر فنی آن چه پاسخی برای ریئس هندبالی فدراسیونی دارند که از هیچ کمک و حمایتی از این تیم دریغ نکرد و در رویایش در جشن چند هفته پیش هندبال در آکادمی کمیته ملی المپیک ، نوید روی سکو رفتن و جهانی شدن را به اهالی این رشته و مدعوین حاضر را داده است ؟!
حالا خود مسئولان هندبال در پی ناکامی تیم ملی بزرگسالان در رسیدن به مسابقات جهانی 2017 فرانسه و این تیم چه پاسخی برای مسئولان وزارت ورزش برای ارائه دادن خواهند داشت ؟ جالب است بدانیم
در این رقابت ها در حالی دو کشور قطر و عربستان با نفرات بومی خود به فینال رسیده و جهانی شدند که دیگر نمی توان بر خلاف رده بزرگسالان انگ استفاده از بازیکنان چند ملیتی را به آنان زد !! بواقع در این برهه هیچ بهانه ای جز اعتراف به اشتباهات و عذرخواهی چاره درد نیست و.دیگری تغییرات اساسی در کمیته هایی که افرادی با نگاه سنتی گذشته به هندبالی می اندیشند که از بیخ و بن در دنیا دچار تحولات علمی شده است .
هندبال برای بپا خواستن دوباره نیازمند تغییر نگرش اساسی در همه زمینه هاست و تنها با ایجاد ساختار نوین و بهره گیری از افکار جدید می تواند از این شکست ها پل پیروزی های آینده را بنا کند . باید فهمید که جلو زدن از والیبال و بسکتبال به حرف نیست ! به مصداق معروف دو صد گفته ، چون نیم کردار نیست ، تلاشی چندین برابری برای جبران ندانم کاری های گذشته داشت.
مطمئن هستم که سید با تجربه هندبالی بیکار نخواهد نشست و باید بدون رودربایستی دست بکار شود و با مدد گرفتن از دانش و نیروی جوان رفرم و اصلاحات در تاروپود سنتی هندبال را از همین فردا کلید بزند .


256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =