وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری اظهار کرد: میزان تخفیفی که شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت های ارائه دهنده می دهد باید به کاربران نهایی تعلق بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ دكتر محمود واعظي در نشست خبري پس از مراسم رونمايي از سامانه اندازه‌گيري و پايش كيفي شبكه ارتباطات زيرساخت كشور به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ابتدا در پاسخ به اين سوال كه شرايط حوزه ارتباطات پس از اجراي برجام به چه نحوي است بيان كرد: در گذشته شاهد محدوديت در مناقصات بوديم اما امروز هر مناقصه اي كه با حضور شركت هاي خارجي برگزار مي شود غيرقابل پيش بيني است و تا جايي كه رفت و آمد شركت هاي معتبر جهاني نسبت به گذشته نيز افزايش پيدا كرده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه عدم تخفيف برخي شركت هاي ارائه دهنده اينترنت به كاربران، وزارت ارتباطات چه موضعي را دارد، بيان كرد: طبق مصوبه تعيين شده قرار بر اين است كه ميزان تخفيفي كه شركت ارتباطات زيرساخت به شركت هاي ارائه دهنده مي دهد به كاربران نهايي تعلق بگيرد و اگر شاهد گزارشي بر خلاف اين موضوع باشيم قطعا تخفيفي شامل شركت هايي كه براي كاربران نهايي تخفيفي قائل نشوند نخواهد شد.

وي تأكيد كرد: ما فعاليت شركت هاي ارايه كننده خدمات ارتباطي را رصد مي كنيم و در كنار اين نظارت، مردم نيز مي توانند از طريق سامانه رسيدگي به شكايات وزارت ارتباطات با شماره 195 تماس گرفته و تخلفات شركت ها را به اطلاع مسئولين برسانند.

دكتر واعظي كه به تازگي از سفر به روسيه و مذاكرات انجام شده از اين كشور بازگشته است يكي از دستاوردهاي سفر خود به مسكو را مذاكره براي طراحي، ساخت و پرتاب ماهواره سنجش از دور ايراني عنوان كرد و بيان كرد: در اين زمينه شركت روسي توافقات اوليه را با ايران داشته است و اميدواريم به زودي قرارداد نهايي را براي همكاري در اين پروژه با روسيه داشته باشيم.

دكتر واعظي تأكيد كرد: اين پروژه، پروژه بسيار مهمي است پيش بيني مي كنيم ساخت اين ماهواره حدود يك و نيم تا دو سال به طول بيانجامد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در بخشي ديگر درباره موضوع تدوين پيوست فرهنگي كه پيش از اين بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده بود، گفت: دو سال قبل اين پروژه را در سازمان تنظيم مقررات بررسي كرده و پيوست فرهنگي را تدوين كرديم و به مركز ملي فضاي مجازي پيشنهاد داديم؛ اين پيوست در دستور جلسه شوراي عالي فضاي مجازي نيز قرار گرفت اما اعضاء آن را نپسنديدند.

دكتر واعظي ادامه داد: هم اكنون اين اصلاحات انجام شده و سياست هاي مد نظر شوراي عالي فضاي مجازي در آن لحاظ شده است. اميدواريم به زودي اين پيوست فرهنگي در دستور كار شورا قرار گيرد.

وزير ارتباطات در مورد اجراي طرح رجيستري گوشي هاي موبايل كه به اين وزارتخانه تكليف شده است، گفت: به ما تكليف شده بود كه ظرف ۲ ماه اين طرح را اجرايي كنيم اما با توجه به تجربه ناموفق اجراي اين طرح در گذشته، شروطي را براي اجراي آن در نظر گرفتيم كه يكي از آنها اجراي طرح به صورت آزمايشي است.

واعظي با اشاره به اينكه در اجراي طرح رجيستري گوشي هاي موبايل علاوه بر وزارت ارتباطات، گمرك، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و وزارت صنعت حضور دارند، خاطرنشان كرد: ترجيح ما اين بود كه سازمان ديگري مسئوليت اجراي اين طرح را بر عهده گيرد اما با اين وجود اصرار داشتند كه ما اين كار را انجام دهيم.

وي گفت: يكي از شروطي كه براي اجراي اين طرح داشتيم اين بود كه مردم از اجراي آن ناراضي نشوند و شرط دوم اين بود كه هر آنچه كه در شبكه فعلي مورد استفاده مردم قرار مي گيرد، معتبر تلقي شود.

به گفته واعظي با اجراي طرح رجيستري تمامي گوشي هايي كه تا تاريخ ۵ مردادماه در شبكه مخابراتي كشور فعال شده اند شامل اين طرح نمي شوند و از اين تاريخ به بعد به صورت پايلوت اين طرح اجرايي خواهد شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان خاطرنشان كرد: با برطرف شدن كامل مشكلات، اجراي طرح رجيستري به صورت نهايي عملياتي مي شود و نمي توان براي آن تاريخ مشخصي اعلام كرد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =