دو سال بعد از جام جهانی برزیل میزبان رویداد ورزشی دیگری است؛ فردا المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو افتتاح می شود و برزیلی ها انتظار یک بمب گردشگری در کشور خود دارند. اما آیا این واقعا این اتفاق می افتد؟ المپیک چند نفر را به گردشگران برزیل اضافه می کند؟

نیو صدر: سال 2014 پیش با پیشرفتی عجیب تعداد گردشگران برزیل افزایش یافت و رکورد تعداد گردشگران این کشور شکسته شد، این اتفاق دلیل ویژه ای داشت؛ در آن سال مسابقات جام جهانی در برزیل برگزار شد و همین عامل افزایش عجیب گردشگران این کشور در آن سال شد.

در همان سال در ماهی که جام جهانی برگزار شد به تنهایی حدود یک میلیون نفر از برزیل بازدید کردند، این در حالی است که بر اساس آمار 2013 در همان ماه تعداد گردشگران برزیل حدود 300 هزار نفر بود.

اما دو سال بعد از جام جهانی امسال برزیل میزبان رویداد ورزشی دیگری است و برزیلی ها انتظار یک بمب گردشگری در کشور خود دارند.

ریو با 6.5 میلیون نفر جمعیت دومین شهر پر جمعیت برزیل است. تندیس مسیح، کوپاکابانا و ورزشگاه ماراکانا از اصلی ترین مناطق جذاب برای گردشگران ریو هستند. ولی امسال المپیک شاید اصلی ترین جاذبه گردشگری این شهر باشد و میلیون ها دلار برای صنعت گردشگری برزیل سود داشته باشد.

چند روز پیش، بانک مرکزی برزیل اعلام کرد که انتظار دارند از برگزاری و توریست های المپیک ریو 200 میلیون دلار سود کنند. این در حالی است که جام جهانی برای برزیل 900 میلیون دلار سود داشت. گفتنی است دولت برزیل انتظار بازدید نیم میلیون نفری از کشورشان را به علت مسابقات المپیک را دارند.

بانک مرکزی برزیل اعلام کرده است که این انتظارات را بر اساس المپیک های قبلی دارد، اما آمار گردشگری آخرین المپیک یعنی المپیک لندن چگونه بوده است؟

آمار توریست های المپیک لندن

در طول المپیک لندن، حدود 8.9 میلیون نفر از انگلیس بازدید کردند، 470 هزار نفر از این  توریست ها یعنی 5 درصد تمام توریست های آن ماه به دلیل شرکت در المپیک، کار در المپیک و دیدن این مسابقات به لندن رفتند و 841 هزار نفر هم به دلایل غیر مستقیم تری مثلا دیدن فقط یکی از مسابقه های المپیک و مسافرت توریستی خود این سفر را انجام دادند؛ تنها نیمی از این 841 هزار نفر توریست گفتند که دلیل سفر آنها المپیک بوده است.

پس به طور کلی حدود 841 هزار نفر به علت المپیک در سال 2012 به لندن رفته اند و به طور کلی آنها حدود 1.4 میلیارد دلار هم هزینه کرده اند.

آمار گردشگران المپیک لندن

تعداد توریست

هزینه

میانگین روزهای سفر

  

391 هزار نفر

486 میلیون دلار

6

سفر برای تماشای المپیک

56 هزار نفر

183 میلیون دلار

19

سفر برای کار کردن در المپیک

22 هزار نفر

41 میلیون دلار

16

سفر برای شرکت در المپیک

470 هزار نفر

709 میلیون دلار

8

هر نوع سفری برای المپیک

بر این اساس برزیلی ها انتظار گردشگر کمتری نسبت به گردشگران المپیکی لندن دارند، اما برای جذب این تعداد گردشگر برزیل چه برنامه ریزی در خصوص ویزا گردشگران داشته است؟

اقدامات انجام شده برای جذب گردشگر و ویروس زیکا

در طول مسابقات المپیک دارندگان پاسپورت کشورهای آمریکا جنوبی، برخی از کشور های اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا می توانند بدون نیاز به ویزای توریستی به برزیل سفر کنند و این خود یکی از برنامه های برزیل برای افزایش تعداد گردشگر است.

در 6 سال اخیر تعداد هتل های ریو دو برابر شده است و سایت رزرو مکان اقامت هم 25 هزار محل مختلف را در دسترس توریست ها قرار می دهد.

البته در راه جذب گردشگر در طول المپیک برزیل با مشکلی هم روبرو است؛ ویروس زیکا! برخی بر این باورند که شاید تعداد گردشگران برزیل به همین نیم میلیون نفر هم نرسد، آنها علت اصلی این موضوع را ویروس زیکا می دانند.

در همین رابطه یکی از مسوولان برزیلی که اقامت‌گاه هایی را به مسافران المپیکی اجاره می‌دهد، گفته که تقاضا نسبت به مسابقات جام جهانی سال 2014 خیلی پایین‌تر است: 25 درصد هنوز رزرو نشده‌اند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    1 0
    تو این دوران که همیشه حرف از بمب هست اخه نمیشه یک تیتر بهتر میزدین بجای بمب
  • زهرا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    واقعا در انتخاب تيتر بايد بيشتر دقت مي‌كردين