معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ گونه فشاری از سوی دستگاه های نظارتی مبنی بر لغو اجبار در هدایت تحصیلی به این وزارتخانه وارد نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش؛ حمیدرضا کفاش، با اشاره به نشست مشترک مسئولان آموزش و پرورش با مسئولان سازمان بازرسی کل کشور گفت: در جلسه صبح امروز با مسئولان سازمان بازرسی کل کشور که در دفتر آموزش و پرورش این سازمان تشکیل شد، مبانی قانونی و مصوبات موضوع هدایت تحصیلی و توسعه متوازن رشته های تحصیلی تشریح و به برخی ابهامات موجود پاسخ مبسوط داده شد.

رئیس ستاد هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش افزود: معاون سازمان بازرسی کل کشور در جمع بندی این نشست، گزارش های مردمی پیرامون اشکالات اجرایی هدایت تحصیلی توسط سازمان بازرسی را یادآور شد و خواهان طرح این گزارش بعد از ارسال آن به وزارت آموزش و پرورش در شورای هدایت تحصیلی و رفع مشکلات در سال آینده شد.

وی همچنین با بیان این که بیش از 80 درصد هدایت تحصیلی سال جاری در سطح کشور پایان پذیرفته است از ادارات آموزش و پرورش خواست مساعدت لازم را برای حل مشکلات خانواده ها در برخی از مناطق کشور از طریق تفویض اختیار به ستادهای استانی مدنظر قرار دهد.

کفاش با اشاره به برداشت نادرست برخی رسانه ها از سخنان یکی از اعضای شورای معاونان این وزارتخانه ضمن تکذیب هرگونه فشار به آموزش و پرورش از سوی دستگاه های نظارتی مبنی بر لغو اجبار در هدایت تحصیلی گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم بر اساس دستورالعمل های اجرایی این وزارتخانه صورت گرفته و ثبت نام دانش آموزان باقی مانده بر اساس نمونه برگ هدایت تحصیلی تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت و چنانچه اولیا دانش آموزان با مشکلاتی مواجه می شوند برای حل آن می توانند به ستادهای تحصیلی مناطق محل سکونت مراجعه کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    با سلام کدام ستاد تحصیلی مناطق شما سری به اداراه اموزش و پرورش شهرستان داراب بزنید تا جواب بگیرید اداره میگوید اصلا بخشنامه ای جهت اعتراض به ما اعلام نشده و اعتراض کسی را قبول نمیکنند