پاسخ سخنگوی تلگرام به خبر هک 15 میلیون شماره تلفن کاربران ایرانی

هکرهای ایرانی مدعی شده‌اند که با زدن تریک به سرور امن تلگرام، 15 میلیون اکانت ایرانی را هک کرده و شماره تلفن آنها را شناسایی کرده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت چند ساعت از انتشار این خبر توسط رویترز مدیران تلگرام واکنشی فنی نشان داده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، کولین اندرسون و کلودیو گارنیه ری که روی هکرهای ایرانی مطالعه دارند این خبر را به‌طور اختصاصی به رویترز داده‌اند.

آنچه هکرهای ایرانی مدعی شده‌اند سیستم ارسال پیامک برای شناسایی کاربری است که قصد پیوستن به تلگرام را دارد و کاربر با لاگین کردن به سرور تلگرام ارتباط امن خود را اغاز می‌کند. محققان امنیت سایبری به رویترز گفتند هکرهای ایرانی سعی کرده‌اند این سیستم را مورد هدف قرار داده و با ارسال درخواست کد جدید، سرور تلگرام را وادار به ارسال کد کرده و بدین ترتیب در سال جاری توانسته‌اند به‌مرور 15 میلیون حساب کاربری ایرانی را هک کرده و به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند.

اندرسون می‌گوید هک مذکور در همکاری با شرکت‌های مخابراتی صورت گرفته است و کدها به‌جای رسیدن به‌دست کاربر، در یک لحظه به‌دست هکرها افتاده و ارتباط جدید برای لاگین برقرارشده است.

تصور گروه امنیتی مذکور این است که از انجایی که کدها از طریق سیستم مخابراتی به کاربران می‌رسد، اگر شماره تلفن روی سیم‌کارت به هر دلیلی به نفع هکر تعریف شود، این هک امکان‌پذیر می‌شود.

سخنگوی تلگرام دراین‌باره گفته است ما سیستم تعریف پسورد روی اکانت را تعریف کرده‌ایم تا کاربران بدین روش هک نشوند و امنیتشان ارتقاء یابد.
«مارکوس را» در این باره گفت اگر شما پسورد قوی تعریف کرده باشید و ایمیل ریکاوری شما امن باشد هیچ حمله کننده ای نمی‌تواند شما را هک کند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    94 0
    اندرسون می‌گوید" هک مذکور در همکاری با شرکت‌های مخابراتی صورت گرفته است و کدها به‌جای رسیدن به‌دست کاربر، در یک لحظه به‌دست هکرها افتاده و ارتباط جدید برای لاگین برقرارشده است." به نظر شما کی میتونه حک کرده باشه؟؟؟؟
  • مجيد ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    41 0
    تكبير
  • علي A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    6 53
    يه برنامه درست كردن خيلي هم بيخود است
  • بی نام DE ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    3 40
    تلگرام واسه کا گ ب آقای پوتین هست
    • ایلیا GB ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
      2 0
      بابا شما خودت یک کا گ ب هستی پوتین کیه
  • بدون نام ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    38 1
    به اين هكرها كه از قضا مال ايران عزيزمان هستند بگوييد اگر مي خواين تلگرام رو جمع كنيد اين راهش نيست
  • بی نام US ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    24 1
    هکر های ایرانی حرف اضافی زیاد میزنن
  • کاربر IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    5 27
    خوب معلومه اینا باید هم طرفداری محصولشون رو بکنن. تلگرام امن نیست و امن نخواد شد.نرم افزارای گنده تر از تلگرام هم هک شدن دیگه چ برسه به این... خوده من چن بار هک شدم.
    • سعید RO ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
      20 0
      شما به خاطر حماقت خودت هک شدی وگرنه هک شدن تلگرام به این راحتیا نیست
  • سیما IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    7 14
    دوستم پلیس سایبریه می گه هک شدن تلگرام کار هر روزه که مردم بهمون مراجعه میکنن. برام جای تعجب بود که چرا تو هیچ سایتی در مورد هک تلگرام مطلبی ننوشته و همه می گن هک نمی شه. در صورتی که خودم چن بار هک شدم.
  • امین IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    2 3
    سلام هرچیزی تو دنیا نرم افزار و اینترنت ساخته میشه هک میشه چرا؟؟؟؟ هکرا ادمای کمی نیستن خیلیاشون خیلی باهوشن و خیلیاشونم مهندس و واقعا تسلط دارن به قسمت های فنی در ظاهر به شما کد فرستاده میشه اما پشت صحنه این کلی قضایه پیچیده رخ میده ماها نمیفهمیم هکرا اونکه میدونن واقعا اشناییی دارن به قسمت های فنی و پیچیدش میشه فهمید هیچ چیزی امن نیس هیییییییییییییییییییچ چیزززززز شما مواظب باش خودت اطلاعاتو لو نده به هیچ کس اعتمادم نکنید اینجوری هک نمیشد