رئیس هیات مدیره ومدیر عامل شرکت پست، با تقدیر از زحمات مسوولان در تصویب اساسنامه شرکت ملی پست، گفت: پس از سال ها با تصویب اساسنامه، پست تعیین تکلیف شد و به این ترتیب با سرمایه گذاری برای کسب و کارهای جدید به ویژه در زمینه خدمات جدید الکترونیکی و جهت گیری به سمت کالا امکان پذیرخواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مهندس مهري در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي جمعي ضمن تبريك روز خبرنگار، اظهار داشت: با پيگيري دولت تدبير و اميد، اساسنامه شركت پست با انجام جلسات و مذاكرات متعدد و دولت و مجلس، اساسنامه تاييد و تصويب شد و اميدواريم شركت ملي پست، همانند كشورهاي توسعه يافته بتواند زيرساخت هاي ملي و الكترونيكي خود را ايجاد و در جهت توسعه اين زيرساخت ها سرمايه گذاري مناسب صورت دهد تا در آينده شاهد سنت نوين با كسب و كارهاي جديد بود.

وي همچنين از تعيين تكليف دفاتر پيشخوان دولت در اساسنامه جديد شركت پست خبر داد و گفت: اين دفاتر به عنوان بازوي قدرتمند شبكه پستي به شماره مي روند و بايد در اين زمينه نقش آفريني كنند.

مهندس مهري در ادامه اظهار داشت: طبق اساسنامه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات طي يكسال بايد زمينه ارايه مجوز به دو اپراتور پستي را فراهم كند تا امكان رقابت نيز فراهم شود.

وي ادامه داد: سازمان تنظيم مقررات شرايط اپراتورها را تعيين و پس از بررسي در كميسيون تنظيم مقررات، تصويب و ارايه خواهد شد.مدير عامل پست همچنين در خصوص عملكرد اين شركت نيز گفت: در 4 ماه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ترافيك مرسولات سفارشي 28 درصد رشد داشته  و از 7 ميليون و 371 هزار مرسوله به 9 ميليون و 432 مرسوله رسيده است.

وي همچنين از رشد 1/6 درصدي در سرويس هاي الكترونيكي خبر داد و خاطر نشان كرد: سرويس امانت پستي 5/83 درصد رشد ترافيكي داشته است و اميدواريم با سرمايه گذاريي هايي آيتي اين بخش كه آينده پست در آن ديده مي شود رشد بيشتري را تجربه كند.

مهندس مهري از رشد 2/6 درصدي سرويس مرسولات عادي خبر داد و افزود: پست پيشتاز با كاهش مواجه شده است و اين نشانه خوبي در الكترونيكي شدن خدماتي همچون نظام وظيفه، تاييديه تحصيلي و گذرنامه از آن جمله اند كه باعث كاهش هزينه ها و افزايش سرعت و دقت شده است.

مدير عامل پست در بخش ديگري سخنان خود با اشاره به شعار سال جاري كه از سوي مقام معظم رهبري تعيين شده است گفت: مديريت نشاني مكان محور و استعلامات ميان دستگاهي امكان به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتي در شركت پست تصويب و ابلاغ شده است كه پست در اين زمينه در سه محور فعاليت كرده است وي از بهنگام سازي اطلاعات اماكن شهري و روستايي به عنوان نخستين اقدام در اين خصوص يادكرد و گفت: 10 درصد اماكن شهري و 50 درصد اماكن روستايي بهنگام شده اند.

وي دومين محور فعاليت در اين خصوص را ژئو كد شدن اماكن و نشاني عنوان كرد و گفت: براي نخستين بار تعريف نشاني استاندارد ژئوكد شامل محله، نام معبر ما قبل آخر و پلاك شهرداري به تصويب رسيد كه بايد تمام دستگاه ها مورد استفاده قرار گيرد.

مهندس مهري از ژئوكد شدن 15 استان خبر داد و افزود: تا سه ماه آينده 100 درصد اماكن شهري ژئوكد مي شوند و تا پايان سال نيز 100 درصد روستاها ژئوكد خواهند شد و به اين تعريبن با هوشمند سازي مكان صورت گرفته و اطلاعات بنابر نياز دستگاه ها در اختيار شان قرار خواهد گرفت.

به گفته مهري سيماك به عنوان آخرين طرح اقتصادي مقاومتي پست است كه در استانهاي كرمان، گيلان و البرز پايلوت آن شروع شده است و در 43 شهر و 576 روستا در سال 95 لايه هاي نقشه معابر انجام خواهد شد.

و در اين راستا تجهيز 49 شهرداري و 515 دهياري به سامانه داده جغرافيايي در دست اجرا است و تا پايان سال 6 دستگاه هم به اين سامانه متصل خواهند شد.

وي انجام اين پروژه ها را موجب شفاف سازي و سالم سازي اقتصاد دانست و گفت: در كميته نشاني نقشه و سرويس مباحثي به نتيجه مي رسد كه با ارايه سرويس به مردم، به هدف خود و ارايه سرويس هاي مناسب به مردم خواهيم رسيد.مهندس مهري: پروژه هاي پستي موجب شفاف سازي و سالم سازي اقتصاد كشور است

رئيس هيات مديره ومدير عامل شركت پست، با تقدير از زحمات مسوولان در تصويب اساسنامه شركت ملي پست، گفت: پس از سال ها با تصويب اساسنامه، پست تعيين تكليف شد و به اين ترتيب با سرمايه گذاري براي كسب و كارهاي جديد به ويژه در زمينه خدمات جديد الكترونيكي و جهت گيري به سمت كالا امكان پذيرخواهد شد.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =