باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزیر کشور با تاکید بر اینکه در صدور مجوز کنسرت‌ها در کشور وحدت رویه وجود ندارد گفت: چرا باید شخصی که در همه شهرها کنسرت دارد برای یک شهر خاص مجوز نگیرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جریان نشست صمیمانه با خبرنگاران به چند سوال آنها پاسخ داد. او در پاسخ به سوالی در مورد لغو مجوز کنسرت ها گفت: کمتر از یک درصد کنسرت ها لغو می شود که البته این عمل در استان خراسان بیشتر است.

او گفت: لغو کنسرت ها در خراسان به علت تفسیرهای متفاوت است و تا جایی که میدانم نگاه حکومت این نیست در مورد آخرین کنسرتی که در سبزوار لغو شد به رئیس قوه قضاییه نامه نوشتم تا در این خصوص تعیین تکلیف کند.

وزیر کشور ادامه داد: همین فردی که در سبزوار مجوز کنسرتش لغو شد در بقیه شهرها بدون مشکل برنامه اجرا می کند البته مجوز کنسرت ها از لحاظ محتوایی بر عهده ارشاد و از نظر انتظامی و امنیت بر عهده ناجا است ضمن اینکه خود قوه قضاییه نیز می تواند در صدور مجوزها نظارت کند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اما اینکه برای کنسرتها نیت خوانی صورت بگیرد درست نیست در هر شهرستان متولی امنیت مشخص است مسئول امنیت کشور وزیر کشور است در استان استاندار و در شهرستانها شورای تامین آنهایی که نسبت به برگزاری کنسرتها ملاحظاتی دارند یک خط برای شورای تامین بنویسند تا این شورا که نمایندگان دستگاههای گوناگون در آن عضو هستند نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری کنسرتها تصمیم گیری کند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه مشکلاتی به علت بلیط فروشی و سپس لغو کنسرت به وجود می آید گفت: در خصوص کنسرتها نیاز به وحدت رویه داریم و از رئیس قوه قضاییه می خواهیم که در این خصوص وحدت رویه ایجاد کند.

وزیر کشور در مورد مجازاتهای جایگزین نیز گفت: طبق قانون قوه قضائیه باید حکم به مجازات جایگزین بدهد و وزارت کشور نیز تنها می تواند در شهرداریها مجرمان را به کارگیری کند.

او در خصوص برکناری استانداران گفت: قبلا نیز گفته ام که هر زمان حتی شب انتخابات به جمع بندی برسم استاندار را عوض می کنم اکنون نیز وقتی پای مصالح مردم در میان باشد این کار را خواهم کرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: در دو صورت استاندار عوض می شود اول اینکه بنده به جمع بندی برسم و دوم اینکه رئیس بنده که همان رئیس جمهور باشد خودش به جمع بندی برسد البته تاکنون موردی پیش نیامده که رئیس جمهور تصمیم به برکناری استاندار گرفته باشد و تمام موارد را شخصا رسیدگی کردم ولی در بعضی موارد ایشان دستور رسیدگی به چند مورد را داده است.

وزیر کشور در مورد موضوع پول های کثیف گفت: این یک موضوعی بود که در ناجا مطرح شد و معتقدم اگر به صورت صحیح مدیریت و کنترل نشود به همه ی حوزه ها از جمله قدرت و سیاست ورود می کنم.

او ادامه داد: منظور من آن زمان تنها انتخابات نبود بلکه سیاست را مطرح کردم که یکی از جنبه های آن انتخابات است حتی آیت الله جنتی نیز بر خرید و فروش رأی صحه گذاشتند و نمایندگان نیز شکایت ها متعددی از خرید و فروش رأی داشتند.

رحمانی فضلی گفت: همان زمان لایحه دو فوریتی برای کنترل پول های کثیف به مجلس ارائه کردیم که گفتند: این لایحه خیلی مهم است و باید بماند تا بعدا به آن رسیدگی شود اما زمانی که خودشان به مشکل خوردند نزد ما آمدند تا در این مورد اقدام کنیم.

رحمانی فضلی از آغاز مبارزه با پولشویی در دولت خبر داد و گفت: این موضوع از بانکها شروع شده است.

او در خصوص تعداد معتادان گفت: اعتیاد تنها مختص ایران نیست که بگوییم در آمریکا حل شد و در ایران خبر کشفیات ما زیاد شده اعتیاد را کنترل کرده ایم و در مرزها بازدارندگی ایجاد کرده ایم.

وزیر کشور گفت: در سال قبل 750 هزار معتاد را درمان کردیم اما مصیبت اینجاست که 80 درصد آنها دوباره به چرخه اعتیاد بازگشتند.

رحمانی فضلی در مورد جلسه اخیر با رئیس جمهور گفت: در این جلسه رئیس جمهور منابع جدید و اختیارات به ما داد تا بتوانیم معتادان را 6 ماه نگهداریم.

رحمانی فضلی در خصوص پیامک‌های تهدید آمیز برای خبرنگاران گفت: به ناجا دستور پیگیری دادم اما هنوز گزارش نداده اند.

او در مورد عزل شهرداران گفت: برخی از شهرداران را من بعد از تصمیم شورا حکم می دهم اما نمی توانم همین فردی که حکم داده ام را عزل کنم یا اینکه چطور می شود شورا فردی را که من حکمش را امضا کرده ام عزل کند در این خصوص بهتر است تمهیداتی فراهم شود تا زمانی که شورا تصمیم به برکناری گرفت به ما دلایل خود را توضیح دهد.

رحمانی فضلی ادامه داد: همچنین این امتیاز را برای ما قائل شوند که ما نیز بتوانیم درخواست استیضاح شهردار را داشته باشیم.

او در پایان در خصوص فعالیت های زود رس انتخاباتی گفت: در این خصوص تذکر می دهیم و در سوابق فرد لحاظ می کنیم ما نگران این هستیم که یک، امنیت این تجمعات دچار اختلال شود و در آینده موجبات درگیری شود و دو، همه ی افراد باید برای تجمعات مجوز بگیرند و اگر کسی نگرفت خلاف کرده است و سوم، تبلیغات در زمان موعود خود انجام شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    ما هم همین رو می گیم. مگه قوانین جمهوری اسلامی ایران در شهر سبزوار نافذ نیست؟ نکنه این شهر مستقل شده و ما خبر نداریم. اگر لازمه برای رفتن به آنجا ویزا بگیریم زودتر خبرمان کنید.