تسنیم نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام آغاز صدور ویزای زیارت اربعین از شهریور ماه در ۲۰ نقطه کشور گفت: امسال تمامی زائران ایرانی که برای ایام اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند با پرداخت ۱۵ هزار تومان تحت پوشش بیمه کامل قرار می‌گیرند.

سعید اوحدی در تشریح آخرین وضعیت ثبت‌نام علاقمندان برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی و نام‌نویسی از طریق سامانه سماح اظهار کرد: سامانه سماح از روز شنبه در دسترس تمامی مشتاقان به زیارت مراسم اربعین قرار گرفته و تا امروز، نزدیک به 18 هزار نفر ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

هموطنان ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند

وی ادامه داد: از هموطنانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند می‌خواهیم که ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند چرا که اگر هرچه زودتر این نام‌نویسی را انجام دهند، قدرت انتخاب برای تعیین زمان خروج از کشور را دارند و در غیر اینصورت اگر ظرفیت تکمیل شود و ترافیک زائر در برخی روزها به‌وجود آید، سامانه سماح به طور هوشمند روزی دیگر را برای اعزام زائر ثبت‌نام کننده انتخاب خواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هموطنان مشتاق زیارت در ایام اربعین باید در زمان ثبت‌نام گروه خود را مشخص کنند و گروهها نیز از پنج نفر تا 40 نفر خواهد بود و در صورتی که افراد به صورت انفرادی نام‌نویسی کنند، سامانه به طور هوشمند گروههای پنج نفره برای این افراد تشکیل خواهد داد و چیدمان برنامه‌ها نیز بر عهده سرگروهها خواهد بود.

اوحدی افزود: افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند باید برای ارائه مدارک بعدی و اعزامها، نزدیکترین دفاتر زیارتی به محل سکونت خود را برگزینند و اگر منطقه‌ای از کشور نیز دارای دفاتر زیارتی نبود در طی روزهای آینده راه‌اندازی خواهد شد تا دیگر افراد ثبت‌نام‌‌کننده از مراجعات بین شهری پرهیز کنند و روند اعزام آنها تسهیل شود.

مشکلات ارزی سالهای گذشته حل شده است

وی از حل‌و‌فصل شدن مشکلات ارزی در صدور روادید خبر داد و گفت: در سالهای گذشته زائران باید برای دریافت روادید، پول به دلار پرداخت می‌کردند که این مشکل امسال رفع شده و با هماهنگی بانک مرکزی و ملت، زائران می‌توانند پرداختهای خود را به ریال انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: بیمه زائران اربعین حسینی امسال الزامی شده است و تمامی هموطنانی که برای ایام اربعین حسینی به عراق سفر ‌می‌کنند با پرداخت مبلغ 15 هزار تومان تحت پوشش بیمه کامل قرار می‌گیرند.

20 نقطه در کشور از ابتدای مهر ویزا صادر می‌کنند

اوحدی درباره صدور روادید(ویزا) نیز اظهار کرد: از ابتدای شهریور ماه، کنسولگری عراق در استانهای تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز فعالیت خود برای روادید را آغاز خواهد کرد و روادید تمامی زائران ایرانی هم از اول مهر ماه در 20 نقطه کشور صادر خواهد شد و اعزامها در زمان مقرر و بر اساس نظم و زمانبندی صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با ثبت‌نام اتباع افغانستانی گفت: سال گذشته در نام‌نویسی اتباع افغانستانی ناهماهنگی‌هایی را مشاهده کردیم که امسال سعی در رفع مشکلات گذشته داریم و برای این منظور نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، درگاهی را در سامانه سماح برای اتباع افغانستانی تدارک دیده‌ایم تا این عزیزان که علاقمند به سفر در ایام اربعین حسینی هستند، بتوانند به راحتی به عتبات عالیات عزیمت کنند.

هماهنگی‌های لازم برای اتباع افغانستانی در حال انجام است

اوحدی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای اتباع افغانستانی علاقمند به سفر در ایام اربعین حسینی در حال فراهم شدن است و فرصت برای نام‌نویسی آنها نیز محفوظ است‌.

وی اضافه کرد: ما مرز چزابه را برای اتباع افغانستانی که قصد سفر در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات را دارند، تدارک دیده‌ایم‌.

رئیس سازمان حج و زیارت توصیه کرد تنها راه شرکت زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی عتبات عالیات، نام‌نویسی در سامانه سماح است و ثبت‌نام و پرکردن مشخصات به همراه صدور روادید از جمله ملزومات این سفر محسوب می‌شود.

اوحدی گفت: ثبت‌نام مشتاقان به زیارت عتبات در مراسم اربعین حسینی به دلیل نظم‌بخشی و پرهیز ناهماهنگی‌ها است و امیدواریم امسال نیز همانند گذشته، شاهد حضور حماسی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال نزدیک به 2 میلیون نفر زائر از ایران در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    3 0
    کاسبهای‌خوبی هستید