رتبه یک کنکور تجربی ۹۵: از برق شریف انصراف دادم تا پزشکی دانشگاه تهران بخوانم

تسنیم نوشت: رتبه یک کنکور تجربی گفت: علاقه زیادی به رشته پزشکی داشتم و به همین دلیل امسال در کنکور رشته تجربی شرکت کردم و خوشبختانه لطف خدا نیز شامل حال من شد.

محمد احمدی اظهار داشت: علاقه زیادی به رشته پزشکی داشتم و به همین دلیل امسال در کنکور رشته تجربی شرکت کردم و خوشبختانه لطف خدا نیز شامل حال من شد و رتبه نخست رشته تجربی را کسب کردم.

وی بیان کرد: برای کنکور امسال زحمت زیادی کشیدم و بازهم لطف خدا شامل حالم شد، بنده سال سوم رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف بودم و به دلیل علاقه زیادی که به رشته پزشکی داشتم از ادامه تحصیل انصراف دادم.

رتبه یک کنکور تجربی عنوان کرد: قصدم برای ادامه تحصیل دانشگاه تهران است و البته هنوز در حال رایزنی و مشورت هستم.

وی گفت: فکر می‌کنم کسب این رتبه لطف ائمه اطهار بوده است، مادرم دیشب تا صبح شبکه خبر را رصد می‌کرد و نخستین بار ایشان به من خبر دادند که رتبه نخست را کسب کرده‌ام.

احمدی در پاسخ به اینکه آیا انتظار چنین رتبه ای را داشت یا خیر افزود: با درصدهایی که زده بودم این احتمال را می‌دادم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 117
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    362 9
    پسر عجب نابغه ای تو،حتما اون موقع هم که برق شریف قبول شده رتبه ات خوب شده بود
    • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      بچه های ریاضی تو کنکور تجربی همیشه میتونن موفق باشن قابل توجه پزشکا که فکر میکنن از دماغ فیل افتادن. شرایطی بوجود اومده که اگر همه بچه های ریاضی برن گروه تجربی یه نفرم هم از تجربی نمیتونه تو کنکور قبول شه پس پزشکای محترم لطفا فخر نفروشید و ادعای الکی نداشته باشید
    • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      138 4
      رتبه دو منطقه سه شده بوده فکرمیکنم تو سال 91 رشته ریاضی
    • دکتر میثم A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      ماشالله عقده و حسادت و کینه نسبت به پزشکها از کامنتهای بعضی مهندسان انتخاب هفتمی بدجور میباره این نابغه ی کشورمون یا واقعا به پزشکی و سلامت مردم علاقه داره یا هم فکر کرده لای نون حلواست اگه علاقه داره که بهش تبریک می گم اگر هم برای پوله باید بگم نه داداش شما خیلی تلاش کنی تازه 1015 سال وارد بازار کار میشی که معلوم نیست رشته پزشکی چه سرنوشتی داره و جوونی خودتو برای درسهای سنگین و طرح از دست دادی
    • بی نام PT ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      77 18
      مشکل سربازی براش پیش نیامده؟؟؟؟ چون سه سال خونده بوده بعد انصراف داده باز برا ی کنکور سراسری ثبت نام کرده پس سربازیش چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • م7مد A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      47 64
      حالا کی گفته دانشجکی پزشکی تهران نمیتونه برق شریف بره و یا رتبه برتر کنکور ریاضی بشه؟ همه باا تلاش بدست میاد.
    • دانشجوی پزشکی A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      23 71
      واقعا این همه مقایسه رشته ها و هجمه علیه پزشکی واسه چیه؟ باور کنید پزشکی اون چیزی که از بیرون دیده میشه نیست یک بار مقایسه با پرستاری و ... الان هم شده با مهندسی قرار نیس بین رشته ها مسابقه باشه هر کس برای علاقه مندیش تلاش میکنه و به نتیجه میرسه یکی میره پزشکی یکی میره مهندسی و... دانشجوی پزشکی و پزشک هم عضوی از این جامعه هستن دوستانشون یا اعصای خانوادشون در حال تحصیل در سایر رشته ها هستن معنی نمیده که خودشون رو بگیرن که از دماغ فیل افتادن من تو یکی از بهترینا دانشگاه های کشور همچین حسی از همکلاسیام ندیدم من خواهش میکنم از خبرانلاین اولا منتشر کنید ثانیا به بررسی این موارد بپردازین.الان بیمارستان میریم واسه معاینه هر لحظه میترسیم مشتی از بیمار یا همراهش بیاد طرفمون.
    • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      87 28
      کینه و حسادت چیه ؟ بهتون عملا اثبات شد که بچه های ریاضی اراده کنن میتونن جاهای شما رو بگیرن بهتره بیش از این خودتون رو زیر سوال نبرید پزشکان عزیز
    • رر A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      89 21
      هی طرح طرح نکنید بعد ۷سال وارد بازار کار میشین طرحتونو میرین مناطق محروم نه برای رضای خدا بلکه برای ضریب کا بیشتر و درامد ۱۰میلیونی درساتونم دیدم داخلی هاریسون اطفال نلسون عفونی مندل روانپزشکی سادوک کتاب جاوتز و...حجم بالایی دارن ولی دربرابر کتابایی مثل هندسه جبری هارتشورن هیچی نیستن حاضرم امتحان هرکدوم رو که میخواین بدم در عوض شمام ی امتحان انتخابی منو بدین
    • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      28 5
      مقایسه ی نیست دانشجوی پزشکی عزیز شما دو برابر یه پرستار درس خوندی دو برابر باید پول بگیری مثل کشورای دیگه. باور کن اونا هم شیفت دادن واحد پاس کردن؛ ولی چند برابر یه پرستار یا مهندس پول نمیگیرن مشکل تبعیض در توزیع درآمدهاست که باعث شده جامعه علیه شما گارد بگیره و شما هم به جای قبول کردن حرف حق داری توجیه میکنی، که اشتباهه. این حرفایی که میزنید و رفتاری که دارید با مردم به شدت دید مردم رو تحت تاثیر قرار داده حداقل تو حرف زدنتون رعایت کنید
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      1 8
      اون اقا یا خانومی که گفت میشه از تجربی رفت به پزشکی خوب بسم الله راه بازه بفرمایید
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      6 1
      ایشون سال 91 هم رتبه 2 منطقه 3 کشور بودند
  • بی نام DE ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    98 درصد بچه های برق شریف نه از روی علاقه بلکه به خاطر اسم رشته و دانشگاه و از ایران رفتن وارد اون رشته شده اند.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      48 51
      خب که چی؟ بالاخره اینا همه نخبه های این مملکت هستن
    • بی نام PT ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      94 27
      شما خودت اونجا بودی که با این قدرت میگی 98 درصد؟؟؟؟؟ یا مثه اون عزیز »آمار ......
    • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      94 8
      من به عنوان دانشجوی ارشد مکانیک شریف کاملا تایید میکنم
    • بی نام DE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      33 6
      منظورم این است که از روی علاقه نیست. کسی که در این رشته بیشتر علاقه و استعداد داشته باشد موفق تر خواهد بود و مفیدتر.
  • بی نام DE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    51 79
    یکی از مشکلات پیشرفت پزشکی در جهان این است که در کشورهای پیشرفته نخبگان به رشته های ریاضی، فیزیک و اخیرا کامیپوتر می روند. اینکه نخبگان ما به سراغ پزشکی بروند بسیار جای تشویق دارد.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      دوست عزیز. تخبگان در آمریکا و اروپا نه مهندسی می‌خونن و نه پزشکی. اونها رشته‌های بازرگانی و اقتصاد و مالی و علوم سیاسی و روانشناسی و جامعه‌شناسی رو انتخاب می‌کنن تا کشور و مردمان کشورشون رو با نیروی مدیریتی و اقتصادی بسازن.
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      55 7
      توی کشورای پیشرفته سطح بهداشت بالا رفته چون به بهداشت بها داده میشه نه درمان و سیستم سلامت اونجا مثل سیستم سلامت ما بیمار زا نیست و اساس بر پیشگیری گذاشته شده و از طرفی سواد سلامت مردم بالاست پس مثل کشورهای در حال توسعه به پزشکی نیازی نیست
    • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      71 7
      در همه جا دنیا نوابغ به رشته هایی مثل فلسفه مدیریت علوم پایه یا اقتصاد گرایش دارند میبینید که این مسائل در اون کشورها حل شده است و تصمیم گیران اصلی در اون کشورها بیشتر از این اقشار هستند. ما همه نخبگانمون میرن مهندسی و پزشکی در نتیجه در بحث مدیریت و تصمیم سازی کلان و چشم اندازهای کوتاه مدت و بلند مدت با فاجعه روبرو هستیم.تا این رویه حاکم باشه نه مدل اقتصادمون اصلاح میشه و نسلی فهیم و مفید برای کشور ایجاد میشه.
    • رر A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      27 9
      ميخوای صدتا نخبه تو امریکا برات بنویسم که ریاضی و فیزیک خوندن؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    اینجاست که سختی رشته ریاضی معلوم میشه طرف یکی از 200 دانشجوی برق شریف سال سوم تصمیم میگیره کنکور تجربی بده و نتیجه هم ...
    • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      82 7
      عزیز من بحث سختی نیست.ایشون آینده نگری کرده.وگرنه یه آدم ضعیف نمیتونه رتبه یک کنکگور بشه
    • رضا A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      22 15
      از روی یک مورد نمی توان قضاوت کلی کرد. ایشان استعداد و پشتکار داشته و ربطی به رشته ریاضی نداره اگر از اول تجربی بود هم موفق می شد.
    • بی نام US ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      7 18
      شما در مورد کنکور اطلاعات نداری
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    بهترین کار رو کرده، اگر برق شریف می خوند و تا دکترا هم بر فرض ادامه می داد و بر فرض استاد دانشگاه هم می شد نهایتا ماهی 5 میلیون می گرفت، اما الان طرف پزشکی عمومی از دانشگاه آباد ناکجا آباد داره ماهی حداقل 20 میلیون درآمدشه، تا چند سال دیگه باید در تمام دانشکده های فنی رو تخته کنن
    • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      120 9
      موافقم. تحصیل در رشته مهندسی واقعا توجیهی نداره
  • بی نام RO ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    سال سوم پزشکی دوباره بفکر تغییر رشته نیفتی
    • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      44 26
      احتمالاً هدف بعدیش رشته انسانیه و حقوق
    • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      38 51
      خطاب به دوستان باید عرض کنم که پزشکی دیگه مثل قبلا قرب نداره و تا 5 سال آینده حتما خواهید دید که این رشته جذابیتش کمتر میشه
    • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      18 10
      اتفاقا این نداشتن قربش موقته و بخاطر حمله رسانه ایه و حقیقت چیره میشه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    با توجه به نرخ بیکاریه مهندسا، فکر کنم تا چند سال دیگه رشته ریاضی از دبیرستانا جمع بشه، بی خاصیت ترین رشته ها همین مهندسیا هستن متاسفانه
    • بی نام DE ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      99 12
      دوست عزیز من در المان هستم و این حرف شما یک ریال خریدار ندارد.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      56 1
      دوست عزیز پیشرفت اقتصادی یک کشور رابطه مستقیم با سطح تکنولوژی اون کشور داره که اون هم به پیشرفت رشته های مهندسی و علوم کاربردی بستگی داره .این که الان وضعیت مهندس ها تو مملکت خوب نیست و بچه ها ترجیح میدهند مهند سی نخونند به خاطر بلایی است که سر صنعت و تکنولوژی این مملکت تو دهه گذشته اومده.
    • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      44 6
      بنده به عنوان مهندس که در ایران ساکن هستم حرف ایشون رو تایید می کنم شما در المان هستید و نمیدانید که مهندسس خوندن در دانشگاه های مطرح اینجا چقدر سخته و نمیدانید که همه مهندسها هم اینجا بیکارن ضمنا امار و ارقام هم میگه رشته ریاضی داره خالی میشه امسال 500 هزار نفر تجربی امتحان دادن و 160 هزار ریاضی امتحان دادن و سال به سال داره کمتر میشه لطفا از روی اگاهی کامنت بگذارید. بجث المان هم نیست تعصب هم چیز خوبی نیست ببم جان
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    187 5
    علاقه نبود که وضعیت مالی پزشکی خوبه و گر نه صد سال باید با مدرک برق شریف تو ایران دنبال کار بگردی
    • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
      2 8
      کار پیدا کنه مهاجرت میکنه خوب
  • بی نام RO ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    یک پزشک زیاده خواه دیگه
    • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      دمش گرم قدرت مهندسا رو به رخ حضرات پزشک کشاند.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      40 7
      قضاوت اینچنینی درست نیست درسته که پزشکا با اقداماتشون دیگه اعتماد سابق رو ندارن ولی همه ی آدما که مثل هم نمیشن براشون آرزوی موفقیت میکنم امیدوارم که پزشک خوبی بشن و درد مردم رو بفهمن
    • مهدي ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      62 41
      شما وقتي مريض شدي پيش اين پزشكاي زياده خواه نرو ... خودت رو با استوخودوس درمان كن ...
    • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      24 8
      سطح تفکرو باش
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    97 5
    تبریک میگم شما به چاه نفت رسیدی
  • دانشجوی در حال تحصیل در علوم پزشکی A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    80 13
    از شنیدن این خبر متاسف شدم توی کشورهای جهان سوم به خاطر نظام آموزشی غلطی که دارن و بها و ارزش مالی و اجتماعی که برای رشته ی پزشکی تراشیده شده باهوشا میرن پزشکی میخونن و میشن پزشک که تاثیر زیادی در پیشرفت یه جامعه نمیزاره و همین پزشکا بدون پاس کردن یه واحد مدیریت میان برای سلامت مردم تصمیم میگیرن و در تصمیم گیری هاشون فقط نوک دماغ خودشون رو میبینن و صنف خودشون به نظر من این افراد باید بیشتر مدیریت جامعه شناسی و .... بخونن که میتونه گره از مشکلات کشور باز کنه و باید به این رشته ها بها داده بشه مطمئن باشید اگر وزیر بهداشت ما هم دکتری مدیریت خدمات بهداشتی داشت وضعیت سلامت کشور طور دیگری بود....
    • دانشجوی پزشکی A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      6 37
      اگه یکم اطلاعات داشتی میدونستی دانشجوی پزشکی 6 تا بهداشت داره و بیشتر مربوط با بهداشت و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی هستش. همچنین کسانی که میخوان کارهای اجرایی انجام بدن دوره mph سلامت عمومی میگذرونن که به بحث مدیریت خدمات بهداشتی و جامعه شناسی و اینا پرداخته میشه
    • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      16 2
      6 واحد برای مدیریت کافی نیست داری از چی دفاع میکنی؟؟ چشم پزشک باید سرش تو کار خودش باشه نه اینکه سلامت 80 میلیون آدم رو بدیم دست یه چشم پزشک که فقط دیدش یک سال آینده رو ببینه؛ هرچند چشم پزشک و آدم خوبی باشه ولی مدیر خوبی نیست چون فقط از صنف خودش اطلاع داره مثل اینه که یه مکانیک کار بلد بیاد عمل قلب انجام بده هم اسم رشته رو خراب میکنه هم سلامت مردم به خطر میفته چرا مدیریت رو نباید دست کسی داد که علاوه بر تجربه واحد درسیشو خونده باشه نه 6 واحد 50 واحد باید مدیریت پاس کنه
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      12 4
      حق با توست اما به نظرت اگر این دوست ما مدیریت یا جامعه شناسی بخونه اصلا کسی تحویلش می گیره اصلا حقوقش در ماه اگر نخواد دزدی کنه از 5م تجاوز می کنه در شروع کار احسنت می گم به عنوان یک دانشجوی برق شریفم قلبا خوشحالم از اینکه یکی از همکلاسی ها از قفس پرید
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    83 34
    قابل توجه پزشکا اگر بچه های ریاضی تصمیم می گرفتن تجربی امتحان بدن شما قبول نمیشدین
    • بی نام A1 ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      46 33
      نکنه مثلا خودتو یا همه ی بچه های ریاضی رو در حد این پسره تصور کردی؟متوهم
  • منصور A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    40 8
    سوالی که الان پیش میاد اینه که با وجودی که همه میدونیم اکثریت تربت جام و همچنین اقای احمدی از اهل سنت هستن سه بند مانده به اخر خلاقیت نگارنده خبرگزاری تسنیم بوده است یا واقعا چنین جمله ای را بر زبان آورده است.
    • امیر IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      39 5
      جالب اینجاست که ایشون هم اهل سنت هستن
    • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      12 8
      اهل سنت اگر بیشتر از ما به ائمه احترام نذارن کمتر هم نمیذارن دوست عزیز چون ائمه رو نوادگان پیامبر میدونن و تفاوتشون با شیعیان اینه که اونا لفظی به نام امام ندارن اما به معنی این نیست ائمه رو انسان های والایی ندونن.فکر کنم شما همه اهل سنت رو وهابی تلقی کردین.
  • بی نام IT ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    79 16
    قابل توجه پزشکا که هی میگن به ما حسادت می کنید و..این بنده خدا از منطقه 3 بوده و اومده شده رتبه یک کل علوم تحربی تو دیگه حدیث مفصب بخوان. اگر بچه های برق و مهندسی اراده کنن میتونن پزشکی بخونن. وبی عکسش رو نمیشه انجام داد یعنی شما بیای ریاضی امتحان بدی نهایت رتبه 1000 بشی اگه خیلی تلاش کنی و اینم در نظر بگیر بین 500 هزار نفر که تجربی امتحان دادن ایشون اول شده این درسی بود که مهندسا به پزشکا دادن
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      28 45
      چه استدلالهای احساسی ای
  • بی نام EU ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    97 9
    دمش گرم نشون داد چقدر مهندسی بی ارزش شده حتی برق شریف
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    55 28
    این از بدبختی جامعه ماست که فرهنگ کار درش نابود شده و شخصی بدلیل اینکه زندگی رو در تنها درس خوندن دیده سه سال از عمرش رو هدر میده و به یکباره بخاطر پول بیشتر در رشته پزشکی به سمت پزشکی تغییر مسیر میده و در آخر این ضعف خودش رو به ائمه اطهار هم پیوند میده . در دنیا به کسی میگن نخبه که تونسته باشه تولید ثروت کنه نه به ی جوونی که تکلیف خودشو ندونه . مهم کسب روزی حلال و تولید ثروته
    • mhm A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      11 16
      حرفای بی معنی
    • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      27 5
      جناب خوشبخت جامعه شما برو تولید ثروت کن و خوشبخت تر شو. من توی 33 سالگی دوباره کنکور دادم و رفتم سمت علاقه م و یکی از موفق ترین دانشجوها در زمان تحصیل بودم و بهترین تصمیم عمرم رو هم این میدونم که جرات این رو داشته باشم که در سن 33 سالگی برم سمت علاقه واقعی م و جوری که دوست دارم زندگی کنم و اتفاقا وضعیت مالیم هم خیلی خیلی بهتر شده و منی که نیازمند دیگران بودم الان دارم به بقیه کمک هم میکنم. شما فقط میتونی از جانب خودت حرف بزنی و برای دیگران تعیین تکلیف نکن و نسخه نپیچون
  • بی نام AT ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    84 2
    کشور ما بیش از هرچیز به این نیاز داره که نخبه ها سمت علوم انسانی برن و مدیریت و اقتصاد و سیاست رو درست کنند.
    • 123 A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      0 7
      قرار نیست مدیریت جامعه با دانشگاه باشه بلکه وظیفه ح... است
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    68 8
    بنده خدا دیده دکترای برق تو این کشور ویلون اند و چون ذهنش مثل همه جوون های این دوره زمونه فقط برای درس خوندن تنظیم شده گفته برم پزشکی پول رو اونجا پیدا کنم و ... این ذهن هایی که فقط کسب روزی رو از طریق درس خوندن میبینند و پول در آوردن رو تنها از طریق جستجو می کنند بزرکترین معضل بیکاران ماست. ذهن بچه ها رو عوض کنید
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    52 2
    سلام بهترین کار ممکن رو انجام دادی که از دانشگاه شریف انصراف دادی. من خودم دانشجوی انصرافی این دانشگاه هستم و الان در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا درس میخوانم کاملا درکت میکنم. تعداد انصرافی های این دانشگاه کم نیست و بخش عمده اش هم برمیگرده به شیوه عملکرد مسئولین بسیار دلسوز این دانشگاه.
  • مجتبی A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    32 40
    جالبه رتبه های nهزار ریاضی اومدن میگن ریاضی بره تجربی غوغا میکنهاز کجا معلوم اگر سال 3پزشکی انصراف بده نتونه 1ریاضی بشه؟خیلیها سال اول که کنکور میدن اشتباهاتی دارن که در سال دوم با رفع آنها نتیجه بهتری میگیرن.
    • بی نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      45 15
      دلیلش اینه که بچه های ریاضی فقط یک زیست رو دارن بخونن که اونو راحت میخونن ولی بچه های تحربی با ریاصی مشکل دارن و نمیتونن در رشته ریاضی حرفی برای گفتن داشته باشن ضمن اینکه بچه های ریاضی بسیار فنی تر و قویتر هستن از تجربی ها. پزشکایی که بقیه رو بیسواد میخوندن با این حرکت حسابی هم درس گرفتن و هم الان موندن که چی بگن. جرکت جالبی بود که از این به بعد یک مثال خواهد شد برای اونهایی که کل کل بی مورد میکردن. از ایشون هم تشکر می کنم که عملا روی برخی ها رو کم کرد
    • بنیامین IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
      4 20
      ای کاش نفر بالایی کامنت منو بخونه.ببین...میخوام یه چیزی بهت بگم بترسی تا دفعه ای دیگه نگی زیست درس آسونیه.آماده ای؟ "نیکتوین امید دی نوکلئوتید فسفات" این کلمه رو فقط سعی کن حفظ کنی همین...
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    42 3
    واقعاً جای تأمل داره. معلومه که هدایت تحصیلیمون مشکل داره. در واقع همه چیمون یه مشکلی داره این بازتاب ضعف کشور ما در زمینه صنعته و اگر هر چه زودتر مشکلات مربوط به صنعت و دانشگاه حل نشن این جو تغییر گرایش تقویت میشه و قطعاً در نهایت به ضرر کشور تموم خواهد شد. همین الانش از این حجم داوطلبین رشته تجربی که قصد دارن یا پزشکی بخونن یا دندون پزشکی و یا داروسازی عده زیادی به هدفشون نمیرسن. چه برسه به وقتی که جمعیت متقاضی چند برابر بشه. صنعت ما پیشرفت نمیکنه مگر این که آقایون حاضر بشن براش هزینه کنن.
  • مهدی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    39 10
    داداش دیگه تو ابروی پزشکارو بخر همچین طاقچه بالا میزارن منم مهندس صنعتیم کاش پزشکی میخوندم
    • بی نام A1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      11 24
      حتمادقبولم میشدی.اعتماد به سقف
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    71 21
    اوه عجب رویی از پزشکا کم کرد
    • بی نام US ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      18 15
      اخه این چه نظریه؟ پشتکار یک ادم حسابی رو به حساب چی میزاری
  • بی نام RO ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    56 7
    اگر دولت روی کار و درامد پزشکها نظارت درستی داشت و درست مالیات میگرفت، اختلاف درامد یک پزشک نباید با یک مهندس اینقدر زیاد میشد که بخاطر پول بچه ها برن پزشکی و خوب معلومه بعدم که پزشک بشن درواقع چون بخاطر پول بوده عملا کاسبن. بدا بحال ما ملت که در آینده جونمونو باید دست کاسبا بدیم.
  • مهدي ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    51 50
    جامعه اي كه آرزو داره خودش يا فرزندش پزشك باشه ولي اگه پزشك نشد هر روز به پزشكا توهين ميكنه ...
    • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      27 4
      جامعه‌ی پزشکی باید به خودش بیاد این همه انتقاد که از پزشکا میشه بدون دلیل نیست دلیلش برخورد غیر انسانی خیلی از پزشکاست با مردم مسئولین وزارت بهداشت علت این بی اخلاقی‌ها رو کمبود پزشک معرفی میکنن در حالی که ما با 114 هزار پزشک طبق آمار نظام پزشکی، بیشتر از استاندارد جهانی پزشک داریم 1 پزشک به ازای 1000 نفر جمعیت. پس ما کمبود پزشک نداریم ولی فارغ‌التحصیلای این رشته تا تحصیلاتشون رو تموم میکنن دیگه تعهدی که به مردم دارن رو فراموش میکنن
    • بی نام GB ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      7 6
      ایول واقعا درست گفتی
  • بی نام DE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    34 14
    آبروی مهندسین.
  • پرستو A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    35 18
    به نظرم الان تو کشور ما خیلی نوع دانشگاه مهم نیست مهم اینه که کار بلد باشی و تو رشته ای که میخونی بهترین باشی.. من خیلی ها رو میشناسم که مهندسی شون رو از دانشگاه آزاد گرفتن ولی خیلی خیلی باسواد تر از کسانی هستن که فارغ التحصيل دانشگاه های دولتی هستن.
  • هادی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    13 4
    البته یه قانون تو کنکور داریم که شخصی که یکبار دانشگاه روزانه سراسری قبل بشه اگر انصراف بده یکسال محروم میشه ویا روزانه نمیتونه دوباره ادامه بده
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      6 2
      دوست عزیز اگر کسی در مقطع لیسانس دانگاه دولتی پذیرفته بشه میتونه در رشته های پزشکی هم در دوره روزانه ادامه تحصیل بده بدون پرداخت شهریه... دیوان عدالت اداری در پی شکایت خانمی که قبلا حقوق روزانه دانشگاه شیراز خونده بودن و پس از لیسانس پزشکی روزانه دانشگاه دولتی قبول شدن رای به غیر قانونی بودن دریافت شهریه از دانشجویانی که این شرایط رو دارن دادن...
  • دکتر IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    46 2
    متاسفانه در کشور ما اکثريت انتخاب رشته هاي دانشگاهي، نه از سر علاقه بلکه از روي وضعيت آينده شغلي در اين مملکت مي باشد، در کشورهاي پيشرفته دنيا بيشتر نخبگان به دنبال علايقشان مي روند اما در اينجا منتخبين المپيادهاي جهاني فيزيک، شيمي، رياضي و ... چيزي غير از اين رشته هاي علوم پايه مثلا برق شريف را انتخاب مي کنند و حالا کار به جايي رسيده که حتي بهترين رشته رياضي فيزيک دانشگاه هاي ايرانبرق شريف داره مشتريهاشو از دست ميده فقط به دليل آينده نامشخص شغلي. چند سال ديگر که پزشکي هم ديگه فايده اي نداشته باشه،چه بايد کرد؟
  • سروش IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    25 66
    برق نکشیده رفته پزشکی بخونه.
    • بی نام DE ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      16 14
      به نظر من اینطور نیست. پزشکی به مراتب رشته جذابتری از خیلی از مهندسی هاست. منظورم این نیست بهتره. جذابتره. من خودم مهندسی می خونم در یکی از درسهام در مورد داروهای سرطانی و ... کار می کنیم و خیلی جذبش شدم و بعضی وقتا بخودم می گم کاش تجربی می رفتم. بهرحال خوشحالم که این پسر به سمت علاقه ش رفت. حتما موفق خواهد شد.
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    7 34
    ایشون باید میرفت مهندسی پزشکی حیف
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    67 12
    کسی که از رشته جذابی مثل برق به پزشکی میرود احتمالا بیشتر به درآمد آن علاقه مند شده تا خود رشته.اما در کل آفرین به این پشتکار و جرات
    • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      18 4
      دوست عزیز من هم مهندسی مکانیک خوندم و ارشد مکاترونیک خوندم ولی هیچ جذابیتی توی اینها برای من نبود و اومدن رشته مدیریت انسانی خوندم و عاشق رشته جدید شدم و الان هم دارم در مقطع دکتری مدیریت بازرگانی تحصیل میکنم. پس هر شخصی ممکنه علایق خودش رو داشته باشه و این شخص ممکنه هیچ جذابیتی توی برق ندیده باشه و عاشق زیست و شیمی و علوم پزشکی بوده و شما نمیتونی راحت دیگران رو قضاوت کنی
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    104 2
    این جور رویدادها به ما میگه که صنعت کشور تعطیل شده و مریضا بیشتر
    • مهرداد A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      21 1
      دمت گرم، کاملا موافقم دوست عزیز
    • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      18 3
      خدمات درمانی در ایران و ارزش خدمات بخش‌های پزشکی در سال ۲۰۰۲ تقریباً ۲۴میلیارد دلار آمریکا بود. و پیش بینی شده بود تا سال ۲۰۰۷ به ۳۱ میلیارد دلار آمریکا افزایش یابد. پس بیخود نیست که همه دارن به این سمت میرن
  • تاریخ A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    24 71
    خواندن پزشکی خیلی سخت است ، باید واقعا عاشق باشی، اینکه درآمد و جایگاه پزشک ها مورد رشک است، خصوصا بازاری های بی سواد، جای تعجب ندارد، عموما مردم ما حسود هستند چون در ارتقای سواد خود ناتوان هستند .... حال اگر برای یکی از همین آقایان مدعی فرصت خواندن پزشکی فراهم شود، خلقی از دست او در آسایش نخواهند بود بدتر از زمانی که در بازار خلقی را مچل کرده بود.
  • محمود A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    77 4
    الان نون تو پزشکیه نه مهندسی، انقد مردم به خاطر مشکلات و استرس ها و فشارهای زندگی دچار مشکلات و بیماری های جسمی و روحی شدن که بازار رشته های پزشکی و روانپزشکی و این چیزا الان سکه هست، یه سری از پزشکای زیبایی هم به خاطر رایج شدن فرهنگ پوچ جراحی های زیبایی خوب پولی به جیب زدن و میزنن
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    118 5
    ذولت قبل و فعلی رشته های مهندسی رو به خاک سیاه نشوند تنها امید بچه های ریاضی رفتن از این کشور است خدا از سرشون نگذره که عمر امثال من رو نابود کردند
    • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
      11 1
      موافقم.
  • مهندس مکانیک A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    14 8
    البته به نظرمن هر کسی تو هر زمینه ‌ای که علاقه داشته باشه و به کارش عشق بورزه موفق میشه. موفقیت صرفا کسب درآمد زیاد نمیتونه باشه. البته من امیدوارم که وضعیت تحصیلی و کاری برای رشته ‌های فنی و مهندسی بهبود پیدا کنه...
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    24 6
    جلوی ضرر رو لز هرجا بگیری منفعته. کار بسیار عقلانی ناهی پنج تومن رو با ماهی دویست سیصد تومن عوض کردی. فقط این مورد نشون میده وه فی الواقع مهندسین از پزشکانی که اکثرا خودشونو تافته جدا بافته میدونن باهوشترند
  • حسین A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    47 4
    فکر کن اونی که امسال میخواد برق شریف بخونه؟؟؟؟؟؟؟الان این خبر رو بخونه حالش چطور میشه؟ خخخخخخخخخخخخخ
  • رعنااصفهانی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    20 22
    من فکر نمیکنم ایشون بخاطر پول پزشکی از مهندسی برق انصراف داده بلکه ایشون حتما بخاطر علاقه پزشکی را انتخاب کرده از یک طرف ایشون میتونسته بخاطر تحصیل در شریف به کشور خارج بره ،و بهترین شغل را بدست بیاره خود شما مهندسی در امریکا را ترجیح میدهید یا پزشکی در ایران ؟ همین الان پزشکان عمومی اوضاع بهتری از مهندسان ندارند یک دانشجوی پزشکی 7 سال درس میخونه تا بشه یک پزشک عمومی ساده من خودم هیچ موقع بخاطر وضع بیکاری مهندسین از علاقه ام نمیگذرم ،قطعا تمام سعیم را میکنم که یکی از باسوادترین مهندسان بشوم و اعتماد شرکت های مهندسی امریکا را جلب کنم خود من ترجیح میدهم یک ادم موفق در کشوری پیشرفته باشم تا ادم افسرده و دست کشیده از ارزوهایش در یک کشور جهان سومی
  • ناشناس IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    32 2
    کار درستی کردی من خودم فوق لیسانس برق دانشگاه صنعتی اصفهانم،بعد چهار سال با حقوق یک و نیم میلیون به این نتیجه رسیدم برم خارج برای دکترا، شاید بتونم به این بهونه اونجا شرایط بهتری داشته باشم
    • اینم اخر تحصیلات عالیه A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
      20 1
      منم فوق لیسانس برق قدرت دانشگاه تبریزم دکتری قبول شدم واسه مصاحبه نرفتم. چون بعد 5 سال باز میرسیدم سر خونه اولم. کلی پروژه وزارت دفاع و بنیاد نخبگان دارم. حرف درستی زدی این همه تلاش کردیم که زیر دست باشیم و ماهی یک و نیم تا دو میلیون در ماه دریافت کنیم و تا اخر عمرمون فقط بدویم که بتونیم دستمون رو تا نزدیک دهنمون برسونیم. الانم با اجازتون خانه نشین شدم. فقط میتونم بگم هر چه زودتر باید از این کشور خارج شد. نه جایی داریم که بتونیم کار تحقیقاتی انجام بدیم نه پولی داریم نه شرایطی محیا میشه که بتونیم به راحتی زندگی کنیم. 30سال عمر از خدا گرفتیم و 24 سالش داشتیم درس میخوندیمو تحقیق میکردیم که اخرش گوشه نشین خونه بشیم. تشکر از حقوق های میلیونی و درآمدهای میلیاری
    • بی نام RO ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      14 2
      شما این درامدی که دکترا تو ایران دارن رو با مهندسی تو خارج هم نمیتونی کسب کنی. اگرم چند موردی سراغ داری استثنا هست. ولی تو ایران شما از ناکجا آبادم مدرک پزشکی بگیره نونت تو روغنه
  • علیرضا A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    15 32
    بیش از نود درصد دانشجویان مهندسی دانشگاه شریف در مقطع ارشد از بهترین دانشگاه‌های آمریکا بورسیه می‌گیرند و پس از اتمام تحصیل در شرکت‌های بزرگی مثل گوگل و جنرال الکتریک و... با درآمد بسیار بالا مشغول به کار میشن خواهشا بحث درآمد رو پیش نکشین این درمورد دانشجویان شریف درست نیست
    • مسعود A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      8 3
      درسته. ولی باید از خانواده چشم بپوشند. در ضمن همانجا هم درآمد پزشکان بیش از مهندسان است. البته نه به شوری اینجا.
  • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    36 12
    یعنی ترکاند دوستانی رو که فکر میکردن رفتن پزشکی و باید فخر بفروشن حالا کدوم پزشکی میتونه انصراف بده و بیاد رشته ریاضی اول بشه عجب حرکتی کرد درود بر تو.
    • بی نام GB ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      13 9
      آخه مگه دیوونه س بیاد ریاضی امتحان بده چی داره رشته ریاضی
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    47 17
    من اگر دانشجوی پزشکی بودم دیگه با این کاری که بچه های مهندسی کردن روم نمیشد حتی کامنت هم بذارم یا مثبت و منفی هم بدم تغحب می کنم یک عده از پزشکا اینجا باز روشون میشه بحث می کنن اخه چه بحثی دیگه دارید عملا بهتون ثابت کرد که یک سال کار میبره برای بچه های رشته ریاضی که پزشکی و...قبول بشن. مرحبا
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    48 12
    تبریک میگم حرکتی کردی که پزشکا رو کیش و مات و مبهوت کرد.
  • ........ A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    21 11
    اون اصلا نابغه نیست بلکه اون فقط تلاش کرده
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    5 7
    آواز دُهُل شنیدن از دور خوشست
  • بیدار IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    20 4
    کاملا واضحه به خاطر درامد امده تجربی اگر علاقه داشت چرا این علاقه در سال سوم دانشگاه خودشو نشون داد و چرا از اول رفته ریاضی... پزشکی هیییچ چیز نداره جز بازارکار و پول اگر درامد متوسط داشت هیچکس سمتش نمی رفت این واقعیت جامعه است هرجا پول باشه وسیله رو توجیه میکنه
  • مهدی A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    6 20
    شرط میبندم نود درصد اینایی که پز مهندسی میدن اینجا مهندسای انتخاب هفتم دانشگاه ازادن
  • ساسان US ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    10 2
    جا داره که از هنرمندای بدبختم یاد بشه : اینایی که میرن نقاشی و سینما و گرافیک و تصویرسازی و غیره هنری ها که بدبخترن
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    19 1
    کار بسیار خوبی کرده ، 9 سال پیش من تو رشته مهندسی برق شروع به تحصیل کردم. همزمان با من دوستم رشته پزشکی رو شروع کرد و اینم بگم که شرایط درسی من به مراتب بهتر از دوستم بود. الان اون داره ماهی 10 میلیون در میاره من همش 1.5. اونایی هم که میگن پول و اینا مهم نیس اشتباه میکنن. حداقل تو جامعه باید شرایط جوری باشه که هر کی به اندازه ای که زحمت میکشه پول دربیاره. اینم بگم که خیلی از دوستام تو رشته های مهندسی بیکارن یا درامد خیلی کمی دارن.
  • حاشیه A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    3 11
    نباید دانشجویان تجربی و انسانی و ریاضی را در مقابل هم قرار داد.
  • امین IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    25 3
    منم کارشناسی ارشد مهندسی هستم یکی از بهترین رشته ها ولی هر روز به خودم میگم عجب حماقتی کردم پزشکی نخوندم الان برای حقوق ماهی یک میلیون التماس می کنم التماس می کنم دیگه مدرک مهندسی ندین الان تو خیابون میگیم مهندس همه برمیگردن به خدا همه مهندسن حتی دیروز یه نفر نقاش ساختمان دیدم که مهندس عمران بود تو رو خدا مدرک ندین : التماس می کنم
  • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    7 3
    بنده کارشناسی ارشد مکانیک از دانشگاه تهران دارم و تنها هدفم رفتن از الان در پارس جنوبی مشغول کار هستم و سابقه کاری ندارم و با پارتی رفتم اونجا ماهی ۲ تومن میگیرم ۱۰ ساعت در روز کار میکنم و روز تعطیل ندارم از زندگی سیر شدم ای کاش میرفتم تجربی و دارو سازی میخوندم امثال من زندگیشونو باختن
  • بی نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    23 3
    سلام.من.ارشد.شیمی.دارم.دانشگاه.شیراز.کنکور.دادم.پارسال.داروسازی.همدان.قبول.شدم.ترم.دوم.داروم.
  • بی نام A1 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    18 1
    این وضع سر خوردگی مهندسای دانشگاه های شریف و تهران و امیرکبیر باید همه رو نگران کنه حتی پزشکا فرار مغزها در نهایت باعث نابودی صنعت این کشور میشه ضمنا من دانشجوی امیرکبیرم و بسیاری از دوستانم شریف و تهران هستند جایی که ارزوی همه بود یه زمانی
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    1 18
    فراموش نشه که ایشون علاقه مند به پزشکی بودن و راه رو اشتباه رفته بودن و به موقع تصمیم به برگشتن گرفتن نه اینکه بخوان برای رقابت و اثبات با هوش بودنشون تغییر رشته بدن.بعضیا مادرزاد طبیبن.