۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۲

دو کتاب «دروازه غار» نوشته احمد مسجدجامعی و «هفتاد سال پایداری» به کوشش امیر طیرانی به تازگی منتشر شده است.

وجه مشترک این دو کتاب توجه ویژه به ارزش‌های اخلاقی در زندگی اجتماعی است. «دروازه غار» و «هفتاد سال پایداری» توجه ویژه‌ای به ارزش‌های اخلاقی در جامعه دارند.
کتاب «دروازه غار» نوعی آسیب‌شناسی شهری و آشنایی با محلات قدیمی، فراموش‌شده و رو به زوال تهران است؛ محله‌ای که زمانی محل زندگی و کسب بزرگان، عالمان و عارفانی چون شیخ رجبعلی خیاط بوده و امروزه با جابه‌جایی ارزش‌ها، روبه‌زوال رفته و تبدیل به محلی برای کارتن‌خواب‌ها و افراد فرودست شده است.

این کتاب توسط احمد مسجد‌جامعی، نوشته شده، فردی که سال‌ها در مقام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کرده و بعد به سمت عالی‌ترین مقام اجرایی در حوزه فرهنگی می‌رسد و در ادامه در شورای شهر تهران نیز همین کار را ادامه می‌دهد.
کتاب «هفتاد سال پایداری» که به خاطرات حسین شاه‌حسینی از سال 1320 تا 1360 می‌پردازد. آقای شاه‌حسینی با 92 سال سن، بخش عمده‌ای از زندگی خود را در مسائل اجتماعی و سیاسی گذرانده و با بسیاری از افراد، احزاب و گروه‌های این حوزه سرو‌کار داشته است.
این کتاب را سرشار از آموزه‌ها و ارزش‌های اخلاقی است. ایشان در این کتاب درباره بسیاری از چهره‌ها و محله‌های زمان خود نوشته است، از بزرگترین مراجع تقلید تا افراد کف خیابان. به عبارتی وجه مشترک این کتاب با کتاب «دروازه غار» توجه به ارزش‌های اخلاقی در زندگی اجتماعی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =