واحد مرکزی خبر نوشت: یک روزنامه آمریکایی نوشت هکرها اطلاعات شخصی حدود دویست نماینده کنونی و سابق از حزب دموکرات این کشور را علنی و منتشر می کنند .

روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا روز شنبه در گزارشی به قلم « پاول موریس» در پایگاه اینترنتی خود نوشت یک هکر یا گروهی از هکرها که خود را به نام « گوسیفر 2.0» معرفی کرده است اعلام کرد این اطلاعات بعد از ورود به پایگاه اینترنتی «کمیته کمپین دموکرات ها برای ورود به کنگره » از آن جا سرقت شده و به زودی علنی خواهند شد.

این هکر یا گروه هکرها شماره تلفن ها و اطلاعات شخصی حدود دویست نماینده کنونی و سابق کنگره از حزب دمکرات آمریکا را منتشر کرده است. این جدیدترین مورد از افشای اطلاعات حساس در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

بر اساس این گزارش، هکر یا گروه هکرها در حال حاضر شماری از فایل های اطلاعات شخصی چهره های حزب دموکرات آمریکا را در وب سایتی به نام گوسیفر 2.0 منتشر کرده است که شامل اطلاعاتی درباره صد و نود و سه نفر از جمله شماره تلفن های آنها و آدرس  ایمیل آنهاست. شماره تلفن همراه نانسی پلوسی رهبر جناح اقلیت در کنگره آمریکا و همچنین « استنی هوویر» یکی از نمایندگان برجسته حزب دموکرات آمریکا در میان اطلاعات منتشر شده هکرها مشاهده می شود.

استنی هوویر در واکنش به انتشار شماره تلفن همراهش توسط هکرها گفت وی نمی داند که این اطلاعات به سرقت رفته اند یا کسی آنها را در فضای مجازی منتشر کرده است. یکی از سخنگویان کاخ سفید از اظهارنظر درباره افشای اطلاعات شخصی چهره های حزب دمکرات آمریکا خودداری کرد.

وال استریت ژورنال نوشت استنی هوویر از نمایندگان بانفوذ حزب دموکرات آمریکا گفت انتشار شماره تلفن ها و اطلاعات شخصی نمایندگان کنگره آمریکا مساله ای مرتبط با امنیت ملی این کشور است و عواقبی هم در پی خواهد داشت. وی گفت انتشار شماره تلفن اعضای کمیته های اطلاعاتی و نظامی و روابط خارجی کنگره آمریکا عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت و باعث خواهد شد که جاسوسان خارجی با استفاده از این اطلاعات روابط و گفتگوهای حساس این افراد را ردیابی کنند. وی گفت این اطلاعات بسیار حساس و مهم هستند و ممکن است حکومت های خارجی بخواهند از این اطلاعات استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، نفوذ هکرها به پایگاه اطلاعات و داده های کمیته کمپین دموکرات ها برای ورود به کنگره ماه گذاشته اعلام شده بود. در ماه ژوئن گروه گوسیفر مسئولیت هک اطلاعات کمیته ملی دموکرات ها را برعهده گرفت و یکی از اسناد تحقیقاتی دونالد ترامپ را هم در فضای مجازی منتشر کرد.

نویسنده گزارش روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه نوشته است شماری از مسئولان بخش اطلاعاتی و امنیتی آمریکا معتقد هستند که هک اطلاعات حزب دموکرات این کشور توسط هکرهایی انجام شده است که دولت روسیه از آنها حمایت می کند.

یک شرکت فعال در حوزه امنیت فضای مجازی گفته است روابطی میان روسیه و گروه هکرها موسوم به گوسیفر وجود دارد هر چند هکر یا هکرهایی که این اطلاعات را هک کرده اند، هر نوع ارتباطی را با مسکو تکذیب کرده اند.

در صفحه توئیتر «گوسیفر 2.0» نوشته شده است این گروه اطلاعات بسیار ارزشمندتری را در مقایسه با گروههای دیگر مانند ویکی لیکس درباره حزب دموکرات آمریکا منتشر خواهد کرد. ویکی لیکس هم اخیرا به برخی از بانک اطلاعاتی حزب دمکرات آمریکا نفوذ کرده بود. در صفحه تویتر گوسیفر 2.0 نوشته شده است که یک هکر به تنهایی و بدون همکاری با تیمی از هکرها به پایگاه اطلاعات حزب دموکرات نفوذ کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =