ایسنا نوشت: دبیرشورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: آسیب‌های اجتماعی موضوعی نیست که بتوان آن را طی شش ماه و یا یک سال حل کرد اما اگر یک عزم ملی مشترک در تمام کشور برای حل مساله آسیب‌ها ایجاد شود حتما می‌توانیم بر آن فائق آمده و این مشکل را در کشور به حداقل برسانیم.

محمدرضا مخبردزفولی، گفت: در حال حاضر مساله آسیب‌های اجتماعی موضوع مشترک همه مسوولان کشور شده است و این اقدام مهمی است زیرا تا پیش از جلسات مقام معظم رهبری با مسوولان نظام در این حوزه و تاکیدات ایشان حتی اگر دستگاهی تمام تلاش‌های خود را انجام می‌داد اما مساله آسیب‌ها، اولویت اول سایر دستگاه‌ها نبود.

وی در ادامه ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و برگزاری سه جلسه توسط ایشان درخصوص آسیب‌های اجتماعی با مسوولان نظام گفت: پس از جلسات رهبری ماموریت‌هایی به دستگاه‌های مختلف کشور برای حل و کاهش آسیب‌ها داده شد و در این موضوع خاص وزارت کشور در محور قرار گرفت و مسوولیت ویژه‌ای به آن سپرده شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سازمان مدیریت نیز مسوولیت پشتیبانی اعتباری و بودجه‌ای را در حل آسیب‌های اجتماعی برعهده گرفت؛ علاوه بر آن نیز شهرداری‌ها و سازمان بهزیستی کشور بیش از گذشته در این زمینه دارای مسوولیت شدند.

مخبر دزفولی ادامه داد: پس از جلسات رهبری مساله آسیب‌های اجتماعی به صورت کاری فوق‌العاده با اولویت اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، بی‌بند و باری و ابتذال اخلاقی و همچنین نقاط بحران‌خیز و معضل‌خیز کشور، در دستور کار تمام دستگاه‌های کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر نقشه آسیب‌ها در کشور تدوین و آماده شده و اکنون مسوولان کشور نقاط آسیب در کشور را کاملا در تمامی مناطق جغرافیایی مختلف، بخش‌ها و حتی شهرستان‌ها شناسایی و نقاط بحران‌خیز را نیز مشخص کرده‌اند و راه‌حل‌ها نیز پیدا شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: قاعدتا در جلسات بعدی که در محضر رهبر انقلاب خواهیم بود، دستگاه‌ها باید گزارش نتایج اقداماتشان در چند ماه گذشته به محضر ایشان ارائه کنند و دیگر نمی‌پذیریم کلیات ارائه دهند.

مخبر دزفولی تاکید کرد: در حال حاضر مسوولیت تمام دستگاه‌های کشور در قبال آسیب‌های اجتماعی مشخص است و وزارت کشور و سایر دستگاه‌های کشور نیز این مساله را پیگیری می‌کنند؛ علاوه بر آن شورای اجتماعی کشور نیز ماموریت پشتیبانی و هماهنگ‌سازی را برعهده دارد.

وی در ادامه درخصوص مسوولیت شورای انقلاب فرهنگی در زمینه آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: هرگاه نیاز به مصوبه‌ای به مثابه قانون و همچنین مصوبات سیاست‌گذارانه و یا فراقوه‌ای در زمینه آسیب‌ها وجود داشته باشد، شورای عالی انقلاب فرهنگی با اولویت‌بندی این کار را انجام خواهد داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کار شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست، گذاری، جهت‌گیری و الزام دستگاه‌ها به اجرای مصوبات است.

مخبر دزفولی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر پس از جلسات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌ها، وزیر کشور نیز به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی در آمده و در جلسات شورا حضور دارد.

وی همچنین خبر داد: اخیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مساله «عفاف و حجاب» مطرح شده است و وزیر کشور و شورای اجتماعی مسوولیت ارائه گزارش در این حوزه را برعهده گرفته‌اند تا آن را آماده کنند تا پس از آن این مساله در دستور شورای انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: امیدواریم دستگاه‌ها گزارش قابل قبولی در چند ماه آینده به مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارائه دهند. در حال حاضر نیز اقداماتی در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر، شکل‌گیری مراکزی چون بهاران و... صورت گرفته است که با ارائه عملکرد دستگاه‌ها و رسانه‌ای شدن این اقدامات می‌توان امیدواری را در این حوزه در جامعه افزایش داده و اعلام کنیم می‌توان مساله آسیب‌ها را با کمک یکدیگر حل کرد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =