۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
شکست آسان شاگردان لوزانو

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی المپیک به مصاف روسیه رفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدارش در مرحله گروهی المپیك به مصاف روسیه رفت؛ به مصاف تیمی كه اكثرا برای ایران دردسرساز شده و اجازه نداده ایران برنده شود. ایران در 4 مسابقه قبلی خود در المپیك 2 برد و 2 شكست را تجربه كرده است. ابتدا آرژانتین و سپس لهستان ، ایران را شكست دادند و پس از آن هم ایران دو تیم كوبا و مصر را از پیش رو برداشت.

ایران در مسابقه با روسیه، همان طور كه انتظار می رفت نتوانست در ست اول برتر از روسیه ظاهر شود و روس ها مثل همیشه عملكردی عالی داشتند. البته شاگردان لوزانو هم ضعیف كار نكردند اما در اكثر دقایق مسابقه، حداقل یكی دو امتیاز از رقیب خود عقب بودند.

روس ها وقتی امتیازاتشان در ست اول دو رقمی شد، ایران دو امتیاز عقب بود. این تیم امتیاز یازدهم را هم گرفت و ایران همچنان 8 امتیازی ماند. اما شاگردان لوزانو اجازه ندادند فاصله بیشتر شود. ایرانی ها سعی می كردند فاصله به صفر امتیاز برسد و روس ها در طرف مقابل تلاش می كردند به امتیاز 25 برسند و ست اول را بگیرند.

بازی 21 - 20 به سود روسیه و رقابت بیش از پیش نزدیك شد. روسیه یك امتیاز گرفت و درخواست وقت استراحت داده شد. پس از وقت استراحت، ایران یك امتیاز گرفت و 21 امتیازی شد. اما روسیه خیلی راحت به امتیاز 23 رسید. با سرویس روسیه و دفاع خوب ایران و آبشار عادل غلامی، امتیاز بیست و دوم ایران ثبت شد. یك اشتباه از روسیه و حركت هوشمندانه محمد موسوی ایران را هم 23 امتیازی كرد و نتیجه بالاخره مساوی شد. البته روسیه امتیاز بیست و چهارم را گرفت. حالا ایران جای هیچ اشتباهی ندارد. اما اشتباه در دفاع روی تور، امتیاز بیست و پنجم را به روسیه داد تا ایران ست اول را به روس ها واگذار كند.

ست دوم

در دومین ست هم روسیه كارش را با برتری مقابل ایران شروع كرد. در این ست هم ایران سعی داشت اجازه ندهد فاصله امتیازها بیشتر از عدد دو یا سه شود. در این ست ایران ابتدا خوب پیش رفت و تا نزدیكی امتیازهای روسیه هم رسید. اما در ادامه، ایران دوباره ضعیف شد و روسیه فاصله گرفت. روس‌ها وقتی به امتیاز 14 رسیدند، ایران 9 امتیازی بود.

لوزانو وقت استراحت گرفت و پس از آن روسیه دوباره امتیاز گرفت. ابتدا با یك سرویس و پس از آن با یك دفاع، روسیه به دو امتیاز رسید. روسیه 16 - ایران 9. فاصله بیش از حد زیاد شده بود. سرانجام ایران یك امتیاز گرفت و امتیازهایش دو رقمی شد. مهدوی سرویس ایران را زد كه توپ رگشتی توسط روس ها به امتیاز هفدهم آن ها تبدیل شد.

در این ست ایران به شدت ضعیف كار می كرد و حتی روسیه توانست نتیجه را 20-10 كند. روس ها به همین منوال جلو رفتند و ایران هم نمی توانست فاصله را كمتر كند. روسیه بالاخره امتیاز بیست و پنجم را گرفت و این اتفاق در حالی رخ داد كه ایران تنها 16 امتیاز داشت.

ست سوم

در سومین ست، داستان عوض شد؛ حداقل در چند دقیقه اول كه این طور بود. بر خلاف دو ست قبلی، این بار ایران اولین امتیاز را گرفت. حتی امتیاز دوم را هم ایران گرفت. شاگردان لوزانو به اندازه ای این ست را خوب شروع كردند كه ایران نتیجه 4-1 را هم دید و سرانجام سه امتیاز از رقیب خود جلو زد. البته روس ها این نتیجه را جبران كردند و اجازه ندادند تیمشان بیشتر از این عقب بیفتد.

روسیه به خودش آمد و حداقل توانست پا به پای ایران حركت كند. دو تیم 16 - 16 مساوی شدند اما روسیه امتیاز هفدهم را هم گرفت. روسیه با یك دفاع خوب به هجدهمین امتیاز هم رسید. روسیه كه ست سوم را خوب شروع نكرده بود، به خودش آمد و دوباره كار را مانند ست های اول و دوم پیش برد. روس‌ها 20 امتیازی هم شدند و این در حالی بود كه ایران فاصله یكی دو امتیازی داشت. روسیه نتیجه را 22 - 19 كرد و حالا آن ها تنها سه امتیاز برای ثبت این برد می خواهند. سرویس ضعیف میرزاجانپور این فرصت را به روسیه می دهد و این تیم 23 امتیازی می شود.

روسیه خیلی راحت دو امتیاز بعدی را هم گرفت و در حالی كه ایران 20 امتیاز داشت، روسیه به امتیاز 25 رسید تا ست سوم را هم به نام خود كند و این دیدار را با نتیجه سه بر صفر ببرد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =