۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
عزا برای ملی‌پوش بیشتر!

روزنامه خبرورزشی نوشت: در تمام کشورهای صاحب فوتبال، تیمی که بازیکنان ملی متعدد دارد، معتبرتر و جذاب‌تر است.

در واقع تعدد بازیکنان ملی، وزن و اعتبار یک باشگاه را افزایش می‌دهد و به همین دلیل است که جذب ستاره‌های ملی‌پوش در اولویت سیاست‌های نقل و انتقالات باشگاه‌های بزرگ است. در چنین کشورهایی به سبب برنامه‌ریزی مدون و مناسب، خبری از اردوهای بلندمدت ملی نیست و باشگاه‌ها از این بابت متضرر نمی‌شوند. اصولاً پیش از برگزاری هر دیدار دوستانه و یا حتی انتخابی ـ مقدماتی ملی، ملی‌پوشان اردویی چند روزه (گاهی فقط دو روزه) را سپری می‌کنند و سپس به میدان می‌روند. شرایط فوتبال ما کاملاً با ماجرایی که خواندید، متفاوت است. تیم‌های ملی ما سال‌هاست که وامدار و وابسته اردوهای بلندمدت هستند و کی‌روش هم که همواره نشان داده اعتماد چندانی به شرایط آمادگی بازیکنانش در باشگاه‌ها ندارد، بیش از هر مربی دیگری به اردوهای مدت‌دار علاقه‌مند است.

ابتدای فصل که کی‌روش یک اردوی چند روزه را برای ملی‌پوشان برنامه‌ریزی کرده بود، با مخالفت مستقیم سرمربی پرسپولیس و چند سرمربی دیگر مواجه و به نوعی مجبور شد قید برنامه‌ریزی اولیه خود را بزند. با این حال او طبق برنامه و پس از پایان هفته چهارم لیگ برتر نفرات خود را برگزید و آن‌ها را در غیاب خودش راهی فلورانس ایتالیا کرد. در این میان باشگاه پرسپولیس که با داشتن ۶ ملی‌پوش در واقع شاکله اصلی خود را در اختیار دارد، از امروز در غیاب نیمی از مهره‌های تأثیرگذارش تمرینات خود را از سر خواهد گرفت.

بیرانوند، حسینی، کامیابی‌نیا، انصاری، امیری و طارمی ملی‌پوشان پرسپولیس‌اند که حالا در اردوی تیم ملی حضور دارند. اگر چهره‌هایی مثل عالیشاه، ماهینی و مسلمان هم به تیم ملی دعوت می‌شدند، دیگر عملاً پرسپولیس تمریناتش را باید با یاران ذخیره برگزار می‌کرد و این ماجرا یک بحث قدیمی را پیش می‌کشد که در فوتبال اردومحور ما داشتن ملی‌پوش زیاد برای یک باشگاه مثبت است یا منفی؟!

طبیعی است پرسپولیس صدرنشین که امروز آماده‌ترین و فنی‌ترین تیم فوتبال ماست، بیش از سایر باشگاه‌ها در تیم ملی نماینده داشته باشد و این مسئله به لحاظ اعتباری برای سرخ‌ها شیرین است اما تعطیلی یک‌ماهه لیگ و غیبت ستاره‌های ملی‌پوش پرسپولیس در تمرینات این تیم ممکن است ضربه‌ای جبران‌ناپذیر را به پیکر تیم برانکو وارد کند و شاید برانکو پس از اولین شکست احتمالی‌اش در فصل جاری مستقیم تیم ملی را هدف بگیرد و یک بار دیگر رودرروی سرمربی تیم ملی بایستد. به همین دلیل هم بود که پس از اعلام اسامی تیم ملی، سرمربی استقلال نفسی به راحتی کشید و فرصت یک‌ماهه را برای جمع و جور کردن استقلالِ زمین‌خورده مغتنم شمرد. منصوریان تنها وریا غفوری و امید ابراهیمی را در اردوی تیم ملی دارد و سایر نفراتش که سابقاً ملی‌پوش هم بوده‌اند، فعلاً می‌توانند در راه ترمیم آبی‌ها کمک‌حال علی‌منصور باشند.

در هر صورت در فوتبالی که هیچ چیزی رنگ و لعاب حرفه‌ای ندارد، باشگاهی که ملی‌پوش بیشتری دارد، غمگین است. این وسط البته باید به برنامه‌های عجیب و غریب AFC هم اشاره کرد.

503 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =