رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به کمبود پایگاه های اورژانس در شهر تهران، خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای وزیر قبل از اینکه اورژانس تهران دچار ایست قلبی شود مداخله و حمایت های لازم را انجام دهید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن ادای احترام به شهدا و خانواده های آنها و آزادگان، گفت: روز شنبه 23 مردادماه در ساعت 18:45 در محل خیابان آموزگار واقع در منطقه 19 شهرداری تهران تصادفی رخ می دهد و پسربچه ای از ناحیه سر و صوت مصدوم و دچار خونریزی می شود. اطلاع رسانی توسط شهروندان به پلیس 110 و اورژانس 115 صورت می گیرد. بعد از این تماس پلیس راهور در کمتر از 5 دقیقه در محل حضور می یابد ولی اورژانس با 34 دقیقه تاخیر به محل می رسد.

وی ادامه داد: در آن زمان پنج پایگاه 115 همجوار محل حادثه فاقد آمبولانس بوده و از پایگاه علی آباد واقع در خیابان فدائیان اسلام آمبولانس اعزام می شود و در نهایت در ساعت 19: 19 دقیقه به محل حادثه می رسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خطاب به وزیر بهداشت و درمان، تاکید کرد: آقای وزیر سیستم بی سیم اورژانس تهران قدیمی و از نوع آنالوگ است. تعداد پایگاه های اورژانس 115 در شهر تهران 150 پایگاه کمتر از استانداردها و تعداد پیش بینی شده در برنامه است و اورژانس تهران ضعیف ترین اورژانس کشور است و نیاز به توجه ویژه دارد.
حافظی با بیان اینکه تکنسین های اورژانس بخاطر سختی کار و کمبود نیروی انسانی و فشار مضاعف به آنان، متقاضی انتقال به بیمارستان ها هستند، گفت: هفته گذشته رئیس جدید اورژانس کشور منصوب شد که طی همین یک هفته اقداماتی صورت گرفته است به طوری که با همکاری شهرداری منطقه 5 برخی مشکلات مربوط به واحد مرکزی اورژانس تهران مرتفع شده است.

وی از شهردار منطقه 5 به دلیل این همکاری تشکر کرد و افزود: آقای وزیر قبل از اینکه اورژانس تهران دچار ایست قلبی شود مداخله و حمایت های لازم را انجام دهید.

وی همچنین در بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به طراحی و اجرای مبلمان شهری چند منظوره با محوریت بهره برداری در مواقع بحران" ضمن مخالفت با این متن این طرح، گفت: در برنامه پنج ساله دوم ماده 55 بند ث شهرداری تهران مکلف شده است تا به منظور مقابله با حوادث احتمالی در فضای شهری نسبت به مقاوم سازی عناصر غیرسازه ای در اماکن عمومی اقدام کند. این اقدام تکلیف برنامه است و باید تکلیف را انجام دهند و آن را مطالبه کنیم.

وی با بیان اینکه در ماده 104 بند ف برنامه 5 ساله دوم نیز اشاره شده که به منظور ایمن سازی مبلمان شهری، شهرداری تهران مکلف شده تا نسبت به انجام نیازسنجی و تجهیز مبلمان شهری با رعایت اصول ایمنی اقدام کند، افزود: تمامی موارد این طرح در برنامه پنج ساله آمده است، از سوی دیگر بسیاری از مناطق 22گانه مبلمان شهری ندارد و هنوز نیاز اولیه مردم تامین نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در 20 تیرماه امسال طی مکاتبه ای از سوی شهرداری اعلام شده سازمان زیباسازی شهرداری تهران، تدوین و جمع آوری ضوابط و طراحی ساخت مبلمان شهری کارآمد را در دستور قرار داده است، بیان کرد: برای طرح مذکور منابع مالی پیش بینی نشده است و اجرای آن بار مالی خواهد داشت.

حافظی با اشاره به متن طرح گفت: در متن این طرح آمده است، "انجام مطالعات جامع با موضوع مبلمان شهری چند منظوره و جانمایی آنها" و در بخش دیگر نیز آمده است "در مطالعات، طرح کاهش پذیری خطر سیلاب و ساماندهی رود دره ها در نظر گرفته شود" این دو موضوع در مغایرت با یکدیگر هستند و بنا به این دلایل کمیسیون سلامت با این طرح مخالف است.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =