سیداحمد خاتمی:رسانه‌های ضدانقلاب عکس‌های فتوشاپی علیه من درست کردند که اگر در خواب ببینم وحشت می‌کنم

خطیب جمعه تهران گفت: فراهم کردن زمینه گناه، حرام است چرا رفتار یا حرف یا مصاحبه‌ای می کنی که به شما اتهام بزنند؟

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: منزوی کردن رسانه های دروغ محور و شارلاتان یکی از راه های مقابله با آسیب تهمت در جامعه دینی است که عمدتا رسانه های بیگانه از این دست هستند.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است: 

* با بی اعتنایی باید رسانه های دروغ پرداز را منزوی کرد.

*{ با استناد به خطبه 114 نهج البلاغه} انسان متقی را می توان با رفتارش با خدا شناخت، اگر خطوط قرمز را رعایت نمی کند از عنصر ارزشمند تقوا تهی است و اگر وارد این خطوط قرمز نمی شود، او حریم دار است.

*جامعه دینی عنصر تفرقه را ضد ارزش می داند و حریم یکدیگر را نگه می دارند.

* تهمت در شان یک مسلمان نیست . پنج راه برای مقابله با آسیب تهمت باقی مانده است که راه چهارم آن گسترش فرهنگ خوش بینی به یکدیگر در جامعه دینی است.اگر در جامعه ای صلاح و خوبی حاکم است، بدبینی ظلم است و اگر در یک جامعه ای فرهنگ فساد حاکم بود، حضرت امیر(ع) می فرماید این جا خوش بینی فریب خوردن است.

* تهمت دو نوع است، یکی ناشی از بی دینی تهمت زننده است که نمی توان در این باره کاری کرد اما زمینه های برخی از تهمت ها را متهم فراهم می کند، این جاست که مولا علی(ع) می فرماید اگر کسی چنین عمل کرد، بدگمانی به خود را طبیعی بداند.

* فراهم کردن زمینه گناه کردن، حرام است چرا رفتار یا حرف یا مصاحبه ای می کنی که به شما اتهام بزنند؟

* آنچه که امام خمینی در سال 67 صورت داد کاری قرآنی،‌ فقهی، انقلابی و کاری بزرگ برای خدمت به ملت بزرگ مسلمان بود. اگر آن روز امام خمینی آن اقدام انقلابی را انجام نداده بودند امروز امنیت نداشتیم

* منافقین داعش ایرانی هستند.

* رسانه های غربی و ضدانقلاب عکس های فتوشاپی علیه من درست کردند که اگر من در خواب ببینم وحشت می کنم.

*هفته دولت که به مناسبت شهادت دو دولتمرد الگو، شهید رجایی و باهنر است، این دو بزرگ پافشاری بر ارزش‌های انقلاب داشتند و در مقابل دنیای استکبار قهرمانانه ایستادند. تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به محرومان داشتند و هر دوی این بزرگوار ساده‌زیست بودند.

* امام (ره) بر این نکته تاکید کرده بودند که ریاست این دو دولتمرد را تغییر نداد و این دو این چنین بودند و عوض نشدند. این دولتمردان برای همه مسئولان در تاریخ جمهوری اسلامی الگو هستند.

* برخی‌ها افراد در قوای سه گانه وجود دارند که تنها می خواهند افراد را بستایند که این رفتار رفتار غیر اسلامی است و مولی علی (ع) می‌فرماید درد بی‌درمان است. آدم‌های این گونه مسئول را بیچاره می‌کنند، واقعیت‌ها را نمی‌بینند و چون نمی‌بینند در پی علاج نابسامانی‌ها برنمی‌آیند و وقتی چشم باز می‌کنند می‌بینند کار از کار گذشته است.

* ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و معتقدیم که همه دولت‌های بعد از انقلاب مشروع بودند و تنفیذ ولایت را داشته‌اند، بنابراین اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد.

* ایراد راهگشا را کسی منع نمی‌کند.

* رفتار دوم، رفتار بدبینانه است، همه چیز را سیاه‌بینانه دیدن است. دنبال آن می‌گردد که عیب‌جویی کند. امام علی (ع) می‌فرماید این عیب‌جویی بیماری مُسری است. از رفاقت با این آدم‌ها دوری کنید چرا که به این بیماری دچار می‌شوید.

* خوبی‌ها را دیدن و تجلیل کردن و نابسامانی‌ها را نقد صحیح کردن که این روش درست است.

* فقط نقاط قوت را دیدن موجب رضایت کاذب می‌شود و تنها نقاط ضعف را دیدن موجب یأس می‌شود.

*{ با اشاره به سال پایانی دولت } آسیبی که ممکن است پیش بیاید و در برخی از ادوار نیز پیش آمده آن است که معمولا در سال چهارم همه چیز تحت‌الشعاع انتخابات بعدی قرار می‌گیرد و خروجی‌اش آن می‌شود که کار مردم آنچنان که باید بها داده نمی‌شود.

*{ خطاب به دولتمردان } ان شاء الله با قوت، با قدرت، تا روز پایانی که در خدمت این مردم هستید عاشقانه عشق به خدمت در دلتان باشد و این را در عرصه عمل به نمایش دربیاورید. مبادا خدای ناکرده انتخابات آینده سبب شود همه چیز سیاسی شود و مسئله معیشت مردم تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

*برنامه جدیدی نظام استکبار علیه ملت بزرگ ایران دارد و آن برنامه این است که جنازه در حال احتضار منافقین را می خواهند دوباره زنده کنند. این جنازه در حال احتضار کامل است و هرگز زنده شدنی نیست.

* منافقین سیاه‌ترین پرونده را در پیش این ملت دارند. ترور ۱۷ هزار بی‌گناه در کارنامه آنان است. آنچه امروز در ارتباط با داعش می‌شنویم، دهه پنجاه و شصت این منافقین با ملت ایران انجام می‌دادند، زنده زنده سوزاندند و مثله کردند و این پرونده جنایتکاران وحشی است.

*{ با اشاره به پرونده خارجی منافقین} اینها زمانی که عمله صدام شدند به دستور وی شیعیان و کردهای عراقی را کشتند و امروز نیز در کنار داعش، در عراق و سوریه مسلمان‌کشی می‌کنند.

* قراردادی بین منافقین و دولت جلاد عربستان منعقد شده، قرارداد همکاری میلیاردی و حاصلش این است که جاسوسی کنند و پول بگیرند. پرونده این گروه بسیار سیاه است.

* آنچه که مایه تاسف است، این است که کشورهایی که پرچم مبارزه با تروریسم را بلند کرده‌اند، این کشورها ملجاء و مأوای این تروریست‌های آدم‌کش شده‌اند و این نشانه‌ای است که همگان بدانند قصه حقوق بشر و تروریسم نیست.

* در ماه‌های پایانی جنگ اینها پیاده‌نظام صدام شدند و به جنگ فرزندان شما آمدند. نقشه این بود بیایند کرمانشاه و از آنجا به همدان بیایند و بعد تهران. شتر در خواب بیند پنبه‌دانه و اینها چنین توهمی داشتند. یک هفته مانده بود به عملیات مرصاد، رفتار زندانیان منافق عوض شده بود، به زندانبان‌ها می‌گفتند هفته دیگر ما زندانبان شما هستیم. آیا این تبانی نیست؟ اسمش محاربه است. قرآن شدیدترین مجازات‌ها را نسبت به محاربین دارد.

* هم آنهایی که به جنگ بچه‌های شما آمدند، محارب بودند و هم آنهایی که در زندان همراهی داشتند می‌گفتند ما بر موضع خود هستیم و چون زندانی هستیم، نیامدیم با فرزندان شما بجنگیم و اینها هم عنوان محارب دارند.

* در اروپا همایش برای منافقین می‌گذارند. در داخل هم کسانی همراه با منافقین و داعش می‌شوند. منافقین داعشی‌های ایرانی هستند و این انسان را به اینجا می‌رساند کسانی در کشور با آمریکا، با اتحادیه اروپا، با بی بی سی کاملا آلوده دارند همکاری می‌کنند؛ لذا مسئولان باید به هوش باشند.

* من به شاگردان امام (ره) و آنهایی که دم از امام (ره) می‌زنند، می‌گویم چرا اجازه می‌دهند امام (ره) مظلوم و غریب شود. بنده به عنوان تکلیفم دفاع کردم و هیچ باکی هم ندارم. به خاطر اینکه رسانه‌های غربی تا آنجا که می‌توانستند این طلبه ناچیز را تخریب کرده‌اند و لکن بنده بیمی از این حرفها ندارم.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا از شیراز IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    27 12
    دین ما دین بخشش و گذشت و احترام است پیامبر ما ، پیامبر مهربانی و رحمت است. اگر حضرت آیت الله هم کمی شفقت و محبت را چاشنی بیاناتشان کنند حتمن تاثیر بیشتری به خصوص بر نسل جوان خواهد داشت.