عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: مشکلات آموزش و پرورش ربطی به وزیر ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش سالهاست که مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند. هم مسئولانش با این مشکلات روبرو بوده اند و هم معلمان و دانش آموزان. باید با این وزارتخانه مهربان تر باشیم.

سپیده سعیدی: در کمتر از یک ماه تا شروع سال تحصیلی ۹۵-۹۶، برخی از نمایندگان مجلس بر آن شدند تا وزیر آموزش و پرورش را استیضاح کنند و البته برخی دیگر در تلاش هستند که وزیر استیضاح نشود چرا که مشکلات ریشه ای آموزش و پرورش ایران به این دوره و حضور وزیر دولت یازدهم ربطی ندارد و بی مهری به این وزارت خانه مشکلی است که سالهاست گریبان آموزش و پرورش را گرفته است.

میرحمایت میرزاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرآنلاین می گوید: نگاه مردم و مسئولان به آموزش و پرورش باید تغییر کند و تا این اتفاق رخ ندهد، وزرای آموزش و پرورش در هر دوره ای بازخواست خواهند شد.

وضعیت وزارت آموزش و پرورش را چگونه ارزیابی می کنید، آیا این استیضاح می تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند؟

در اینکه وزارت آموزش و پرورش وضعیت مناسبی ندارد، شکی نیست اما این وزارتخانه سالهاست که مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند. هم مسئولانش با این مشکلات روبرو بوده اند و هم معلمان و دانش آموزان. باید با این وزارتخانه مهربان ترباشیم. باید همه دست به دست هم دهند تا مشکلات این وزارتخانه ریشه ای حل شود. به نظر من استیضاح وزیر دردی را دوا نمی کند. در همه دوره ها بیاد دارم که وزیرآموزش و پرورش را می خواستند استیضاح کنند. همواره فرهنگیان مشکلات مالی دارند و این مشکل نه تنها حل نمی شود بلکه به سرانجام هم نمی رسد. فرهنگیان ما مشکلات رفاهی دارند و بخش اعظم این مشکلات بر می‌گردد به سالها پیش از این. حقوق بازنشستگان فرهنگی با تاخیر زیاد پرداخت می شود و این واقعیت تلخی است که فرهنگیان با آن روبرو هستند اما بی انصافی است که بگوییم که مقصر وزیر است.

برای حل و فصل مشکلات آموزش و پرورش باید چه اقداماتی انجام داد؟

همانطور که گفتم باید همه دست به دست هم دهیم. مشکلات آموزش و پرورش تنها مختص وزیر آن نیست که بخواهیم همه فریاد ها را بر سر وزیر بکشیم. تلاش وزیر تا کنون قابل قبول بوده است اما باید نگاه همه مسئولان و مردم به آموزش و پرورش تغییر پیدا کند. رسانه ها بیایند طرح موضوع کنند و همه بداد آموزش و پرورش برسند. فیش حقوقی معلمان را نمی توان با فیش حقوقی دیگر کارمندان دولت مقایسه کرد واین درد آور است. صدا و سیما فرهنگ سازی کند و نگاه ها را معطوف به آموزش وپرورش کند. همه نگاه ها شده نگاه سیاسی و این اصلا درست نیست.

آقای فانی در جلسه 31 مرداد، به چند سوال از سوالات نمایندگان پاسخ دادند و چه نتیجه ای را پیش بینی می‌کنید؟

موارد استیضاح 26 محور است که وزیر توانستند به نیمی ازآن پاسخ بدهند . مابقی امروز در کمیسیون آموزش پرسیده خواهد شد و بعد از بررسی اعلام می شود. من نمی توانم درخصوص نتیجه آن نظری بدهم و هم اکنون هم نظرات شخصی خودم را در خصوص استیضاح وزیر گفتم که بنده مخالف هستم و به نظرم درماه های باقیمانده وزارت ایشان کاردرستی نیست. با این کاربازهم وزارت آموزش و پرورش بلاتکلیف می ماند وتا ماه ها نمی توان انتظار داشت که نتیجه قابل قبولی از فعالیت های وزیر جدید بگیریم و عملا اتلاف زمان است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دات کام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    استیضاح برای چی هست؟
  • مسعود A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    2 0
    جانا سخن از زبان ما ميگويي همه داريم ميگوييم حل مشكلات آموزش و پرورش نياز به حمايت همگاني دارد . ولي كسي به ميدان ورود پيدا نميكند. با حرف كاري پيش نميرود .بايد عمل كنيم. خبر آنلاين بيا پيش قدم شو و يك حمايت همگاني راه بيانداز