توصیه پیشکسوت سیا به آمریکا: دیپلماسی را از روسیه یاد بگیرید

تحلیل گر سیاسی آمریکایی و پیشکسوت سازمان سیا در مقاله ای برای نشریه National Interest از آمریکا خواست به درسهایی که میتوان از اقدامات روسیه در خاورمیانه گرفت، فکر کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ریانووستی پل پیلار عقیده دارد، این درس با افزایش نیروهای نظامی در منطقه مرتبط نیست و از طرفی برتری روسیه در خاورمیانه به خاطر برتری نظامی نیست.

این کارشناس می افزاید: از سیاست دولت پوتین در منطقه باید درس گرفت که چگونه روسیه میتواند بطور کامل و آزاد اهداف و علائق خود را پی گیری کند و این کشور آماده همکاری با همه است.

در واقع مسکو تلاش می کند که مناسبات تجاری را نه تنها با متحدانش برقرار کند بلکه اجازه نمیدهد اختلاف نظرات قدیمی در همکاریها خدشه وارد کند. نمونۀ بارز این سیاست، ارتباطات روسیه با اسرائیل و ترکیه است. مسکو با انجام دیپلماسی واقع گرایانه انعطاف پذیر، در واقع آمریکا را دور زده است.

این تحلیل گر می افزاید: واشنگتن بطور سنتی جهان را به دو شکل متحدان و دشمنان می بیند که این امر هم در پیشبرد منافعش مزاحمت ایجاد می کند. آمریکا با ایران منافع مشترک دارد، برای نمونه بازسازی و برقراری ثبات در سوریه و عراق. اما هرگونه تلاش جهت استفاده از این امکان با مقاومت شدید سیاستمداران آمریکایی روبرو می شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =