نجفقلی حبیبی در مصاحبه با روزنامه اعتماد به موضوع انتخابات آتی ریاست جمهوری پرداخت.

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

در ماه‌هاي اخير در اردوگاه جريان اصولگرايي اخباري مبني بر احتمال ردصلاحيت آقاي روحاني در سال ٩٦ و ضرورت يك دوره شدن دولت روحاني مطرح مي‌شود. شما اين اخبار را چقدر جدي مي‌دانيد؟
اصلا جدي نمي‌دانم. اينها فقط جنگ رواني است.
پيام سياسي انتشار چنين اخباري چه مي‌تواند باشد؟
اين اخبار براي نااميد كردن مردم از دستاوردهاي دولت و با هدف انتخاباتي و ايجاد عمليات رواني منتشر مي‌شوند. مردم مي‌دانند كه تورم كنترل شده و از رشد اقتصادي منفي به رشد اقتصادي مثبت رسيده‌ايم. اينها تبليغاتي است كه جريان رقيب براي شكست روحاني در سال ٩٦ تدارك ديده است. به همين دليل است كه مي‌گويم جريان تبليغاتي و رسانه‌اي دولت بايد قوي‌تر از اين عمل كند.
از بين چهره‌هايي مثل آقاي احمدي‌نژاد و افراد ديگري كه جريان اصولگرا مي‌تواند معرفي كند، كداميك قابليت رقابت و پيروزي مقابل روحاني را دارد؟
با نظر به وضعيت كنوني كشور و جريان‌هاي سياسي هيچ يك از چهره‌ها شانس پيروزي در مقابل آقاي روحاني را ندارند. خيلي افراد قبلا مكرر به صحنه آمده‌اند و مورد اقبال عمومي قرار نگرفته‌اند. عده‌اي از اين افراد هم اصلا در قد و قامت رياست‌جمهوري نيستند. مردم تجربه مديريت آقاي احمدي‌نژاد را ديده‌اند. جامعه به اين افراد اقبالي ندارد.

به نظر شما اصلاح‌طلبان چه موضعي بايد نسبت به دولت داشته باشند؟ دولت روحاني با حمايت اصلاح‌طلبان روي كار آمد. آيا جريان اصلاح‌طلب بايد پاي قوت و ضعف روحاني بايستد و به مردم پاسخگو باشد يا خير؟

اصلاح‌طلبان از ابتدا موضع خود را نسبت به دولت مشخص كرده‌اند. آنها گفته‌اند كه از دولت روحاني حمايت مي‌كنند. اصلاح‌طلبان اخلاقا اين تعهد را داده‌اند و اكنون نيز اين موضع را ترك نكرده‌اند. در انتخابات و پس از آن نيز دولت را حمايت خواهند كرد.
اين حمايت مطلق است يا حمايتي است نقادانه؟
تذكر و نقد نسبت به دولت از سوي اصلاح‌طلبان هيچگاه متوقف نشد. دولت نيز همواره از اين نقدها استقبال كرده است. اينطور نيست كه اصلاح‌طلبان تحت هر شرايطي از دولت حمايت مي‌كنند. دولت تاكنون در راستاي منافع ملي تلاش كرده است و اصلاح‌طلبان نيز اين را ديده‌اند و قدر مي‌دانند.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =