مستند «خواهران قریب» تولید حوزه هنری که به تازگی در مراسمی رونمایی شده، روایت‌گر تلاش دو خواهر ورزشکار در مسابقات آسیایی اینچئون است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «خواهران قریب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین همایونفر که هفته گذشته در حوزه هنری رونمایی شد؛ برای اولین بار از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

این فیلم روایتی از سرگذشت دو خواهر ووشوكار، الهه و شهربانو منصوریان است که در مسابقات آسیایی اینچئون تلاش می‌کنند و شرایط سخت رقابت در میدان ورزشی و نگرانی كسب مدال برای ایران را به تصویر می‌کشد.

به گفته الهه منصوریان كار ورزشكاران زن در مسابقات جهانی به مراتب سخت‌تر از رقیبانشان است، چون این بانوان با پوشش اسلامی كه به آن عقیده و علاقه دارند، در رقابتها حاضر میشوند و شاید این موضوع، در نتیجه مسابقه تاثیرگذار باشد.وی در مراسم رونمایی نیز در سخنانی توضیح داد: «این مستند، روایت مسابقه‌ای بود كه در بازی‌های آسیایی داشتیم و در حالی كه ایران دو نماینده برای این مسابقات می‌خواست، در نبردهای عادلانه‌ای من و خواهرم انتخاب شدیم كه روزهای سخت و در عین حال هیجان‌انگیز مسابقات را پشت سر گذاشتیم. از حوزه هنری برای حمایت از این مستند تشكر می‌كنم و امیدواریم مستندهای ورزشی بیشتری تهیه شود.

مهدی علی‌نژاد رییس فدراسیون ووشوی ایران، در مراسم رونمایی این مستند، آن را اولین اثر با موضوع ووشو معرفی کرد و گفت: «ورزش، از اشك‌ها و لبخندها تشكیل شده و زیبایی‌اش همین شكست و پیروزی‌هایی است كه در این مستند هم دیدیم. این فیلم به خوبی توانسته سیاهی و سفیدی را در كنار هم نشان دهد و یادآوری كند باخت نباید باعث ناامیدی شود چراكه می‌تواند شروعی برای پیروزی باشد.»

همچنین عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش در این مراسم، «خواهران قریب» را فیلم ارزشمندی معرفی کرد که او را تحت تاثیر قرار داده است. «خواهران قریب» پنجشنبه چهارم شهریور ساعت 21 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و جمعه پنجم شهریور ساعت 8:30 بازپخش می شود.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =