دایناسورهای رنگی دیر آمدند، اما کودکان را شاد کردند/ سومین روز جشنواره عروسکی چگونه گذشت

نمایش «دایناسورهای رنگی» اگرچه با یک روز تاخیر در جشنواره تئاتر عروسکی روی صحنه رفت اما کودکان با دیدن دایناسورهای رنگارنگ این نمایش، تاخیر گروه را فراموش کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سومین روز از جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، ۱۰ نمایش صحنه‌ای و هشت نمایش در فضای باز روی صحنه رفتند.

«کوزه عسل نیست» کاری از عادل بزدوده که در دو نوبت 19 و 21 در تالار اصلی تئاترشهر اجرا رفت از جمله نمایش هایی بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

این نمایش بهمن ماه سال گذشته در مرکز تئاترعروسکی کودکان و نوجوانان روی صحنه رفته و از عروسک های مختلف در آن استفاده شده است. «کوزه عسل نیست» داستان گم شدن کوزه عسل یک خرس جنگلی است که این اتفاق باعث به وجود آمدن شک و تردیدهایی بین اهالی جنگل می شود. بالاخره دزد شناسایی شده و حکم تنبیهی از طرف حیوانات جنگل برایش صادر می شود.

«سولوی باغچه » به کارگردانی علی اعتصامی‌فر نمایش دیگری بود که با اجرا در تالار قشقایی مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.  نکته جالب حضور گروه نمایش لهستانی میان تماشاگران این نمایش بود.

عروسک های این نمایش برخلاف اجرای روز گذشته «نویسنده» که در آن از عروسکی غول پیکر استفاده شده بود، کوچک بودند اما هر عروسک را چند نفر به صورت هماهنگ تکان می دادند تا این عروسک های دوست داشتنی واقعی تر جلوه کنند. عروسک هایی که داستان پیرمرد و پیرزنی به نام‌های ترسا و راسل را روایت می کردند که در لبه صخره یخی بسیار بلند زندگی می‌کنند. راسل برای غافلگیری همسرش باغچه گلی می‌سازد و شروع به ساز زدن می‌کند، ترسا رقصان به لبه پرتگاه نزدیک می‌شود. در همان زمان گلی کنده می‌شود و لبه صخره می‌افتد. ترسا که برای برداشتن گل به لبه صخره نزدیک می‌شود با وزش باد شدیدی به داخل پرتگاه می‌افتد.

در فضای باز هم نمایش ها چون روز گذشته پرمخاطب بودند به ویژه «آسمان آبی ربات ها» به کارگردانی امیرحسین شفیعی که چشم های کودکان علاقمند به تکنولوژی را محو خود کرده بود.

«دایناسورهای رنگی» هم که با یک روز تاخیر راهی جشنواره شده بودند ظرفیت محوطه باز تئاترشهر را پر و با تنوع رنگ عروسک ها دل کودکان را شاد کردند.

دومین اجرا از «ترانه خورشید و ماه» هم همچنان پرمخاطب و برای رهگذران جذاب بود.

اما جدا از نمایش ها، پاتوق کودکان با گذشت سه روز از جشنواره یکی از بخش های نسبتا شلوغ و پررفت و آمد بخش های جنبی است که کودکان با حضور در آن هر روز شنوای فرمی از قصه گویی خواهند بود و بر اساس همان قصه، شروع به کار می کنند تا ضمن درک کارکردعروسک بتوانند عروسک هایی بسازند و با آن ها کار کنند.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =